Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det noen som vil anbefale NextGenTel ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror til en viss grad at det er ett fett hvilken isp du velger.

Tjenesten er stort sett bra så lenge det ikke er problemer.

NGT har jo fått en del pepper på den siden, og Ventelo Bluecom er vel i ferd med å ta de igjen skal man tolke det forum-brukerne mener.

 

Selv har jeg Catch linje... som nå er Ventelo Bluecom om jeg ikke tar feil. Har ikke noe problem med kundeservice, da jeg faktisk ikke har problemer med linja. Litt småkrøll i begynnelsen, men når det var løst så har den vært stabil hele tiden.

 

Så alt i alt så kommer valget ditt til å gå etter magefølelsen.

Forholdet fart og pris er vel det som teller mest kan jeg tenke meg...

 

Lykke til med valget ditt.

Lenke til kommentar

Styr unna Ventelo! Norges verste ISP på kundeservice.

 

PS! Det er ikke ett fett hvilken ISP du velger.

Mange har god oppetid, mange har ikke. Noen har bedre routing, andre ikke.

F.eks. NGT har veldig dårlig routing til andre land, imotsetning til f.eks. Telenor eller Direct Connect.

 

Er du ute etter en bra linje som router bra, gå for Telenor eller Direct Connect.

 

Hilsen en av mange som har rømt fra Ventelo. "Kjøpte" meg ut.

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

Har bare gode erfaringer med selve tjenesten til NGT, men hver eneste gang jeg har sagt opp en linje fra dem har det blitt rot. Nå f.eks, påstår de at jeg skylder dem 2700 kroner for oppsigelsesgebyr og et par måneder med ADSL ETTER at linja var sagt opp.

 

Grunnen til at summen ble så stor er at de stengte brukerkontoen min på Broadpark samme dagen som jeg ringte for å si opp, samtidig som de dreit i å sende meg regningene i posten. De siste ukene har jeg fått en del inkassovarsler via e-mail. Synd for dem bare at inkassovarsler skal overleveres "skriftlig [...] på papir" (sitat inkassoloven).

 

Det er erfaringsmessig ingen grunn til å frykte at dette ikke ordner seg. Sist gang de rota det til endte jeg og noen kompiser i kollektivet opp med å slippe halvparten av regninga (1800 spenn) siden de ikke klarte å bli enige med hverandre om hva vi skyldte.

 

Kjør gjerne på med NGT, men vær forberedt på litt sirkus når du skal avslutte kundeforholdet. ;)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg har hatt ngt i 6 år. Har opplevd kanskje 2 timer nedetid på den tida. Måttet ringe kundesupport 2 gang i løpet av tida.. ja det var sykt irriterende å vente i 1++ time for å komme gjennom, men når det er snakk om 2 ganger på snart 6 år, ser jeg ikke helt problemet.

 

De har alltid levert mer enn det de lover her i huset iallefall..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Da er bredbånd fra NextGenTel bestilt.

 

I stedet for å la en selger få provisjon har jeg brukt linken fra min konto hos Tradedoubler og dermed får jeg selv 200 kr for å bestille bredbånd. Tatt i betrakning at det er ingen etableringsgebyr og ingen avgift for modemet har jeg nesten en måned gratis bredbånd :)

Lenke til kommentar

Nextgentel! Uten tvil.. Har gjort mye på nettet, og NGT er somregel enklest og best.

 

Det gjør jo ikke så mye om det er litt lang tid på service når man nesten aldri trenger å ringe de! I tillegg får man hele tiden vite hvilken plass man er i køen, noe som gjør ventetiden mye mindre frustrerende.

Lenke til kommentar

Har til gode å finne en perfekt ISP, alltid har det vært noen småproblemer. De største problemene har jeg hatt med Ventelo/Bluecom. Sitter nå med NGT. Problemene jeg opplevde med denne leverandøren var sen utlevering av ruter dessuten måtte jeg ringe kundeservice for å få juster opp båndbredden litt. Alt dette er bagateller, men som sagt, aldri opplevd at det ikke har vært no mygel som jeg har mått følge opp på en eller annen måte. Vil legge til at det er tydelig at NGT har satset litt ekstra på kundeservice i det siste. Rask og vennlig respons.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...