Gå til innhold

Test: Nokia N93


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mangler basisfunksjoner

Samtidig mangler N73 viktige basisfunksjoner som stoppeklokke, tidsnedteller, oppgaveliste og lommeboksfunksjon, som du ellers ofte får på mindre avanserte telefoner.

 

Har du en Mac og ønsker å synkronisere den mot N73, kan du dessverre ikke gjøre dette i skrivende stund. Verken iSync eller Novamedias iSync-plugin støtter N73 enda, og du kan dermed ikke synkronisere Apples kalender eller adressebok med telefonen din.

 

Feiltrykk?

 

Ellers en meget bra test :thumbup:

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
Mangler basisfunksjoner

Samtidig mangler....

 

Feiltrykk?

 

Ellers en meget bra test :thumbup:

6868408[/snapback]

 

Jeps, har rettet opp i det nå. Takk for tipset! :)

 

Sikkert klipp og lim fra N73-anmeldelsen.

 

Siden N73 har oppgaveliste (og dere skrev den ikke hadde det) så har kanskje N93 det også vil jeg tro? (selv om dere skriver den ikke har det).

6868448[/snapback]

 

Verken N73 eller N93 har oppgaveliste, såvidt vi har fått med oss. Hvis du har funnet det på telefonen, hvor har du sett da?

Lenke til kommentar

Det er vel ikke fint lite dere ikke har fått med dere heller. Likte ikke helt denne testen, men får komme tilbake med mer ordentlige tilbakemeldinger senere.

 

Kalender - Valg - Gjøremålsvisning

 

Er dette det dere jakter etter?

 

edit: Er faktisk mektig imponert hvis dere virkelig ikke har klart å finne dette alternativet. Leser dere manualene til mobilene dere tester? Denne gjøremålslisten er jo som nevnt under også en del av Active Standby, noe som gjør det enda mer imponerende at dere ikke har funnet den.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

 

Verken N73 eller N93 har oppgaveliste, såvidt vi har fått med oss. Hvis du har funnet det på telefonen, hvor har du sett da?

6868469[/snapback]

 

Gå inn på kalenderen. Trykk Valg, og velg Gjøremålsvisning. Dette er den samme lista som Outlook sin Oppgaveliste, og den synkes mot den. Dagens aktiviteter kommer opp på forsiden på mobilen.

 

Ops, det var visst svart på det...

Endret av Galilee
Lenke til kommentar
hvorfor gir amobil denne en 4? de andre nettstedene har gitt denne 5/6, og hvorfor skulle en ha problemer med og ha denne i buksa, jeg har hatt en 200grams firstprice sjokolade i lommen uten noe problem

6869342[/snapback]

 

SKjønner ikke at den kan får en 4 engang sett i forhold til at de ikke ga den høyere enn karakter 4 på noen av delene..var kun kamera som fikk det... resten ble 1-3,5.... testen var jo reine slakten..'

 

Men det er vel heller et spørsmål om hva man skal vurdere denne enheten som ..er det et digital kamera, videokamera eller mobiltelefon?

Lenke til kommentar

Størrelsen på en mobil har null å si for designet :roll: En mobil kan være stor, men alikavel ha et kult design, en beskrivelse som jeg synes passer bra for N93. Ja, den er gigantisk, men den ser lekker ut! Den sorte fargen og de sølvfargede linjene får telefonen til å se utrolig eksklusiv ut.

 

En ting til jeg gjerne vil si... Stereo-høytalere på mobiltelefoner må være den mest overhypa funksjonen jeg har sett det siste tiåret. Hvor blir stereoeffekten av når høytaleren er plassert såpass mye nærmere hverandre enn dine egne ører? Du kan jo selv prøve å sette pc høytaleren dine helt intill hverandre. Hvor er stereoeffekten? Borte. Stereohøytalere på mobiler er et gigantisk luksusproblem. Du kunne likegjerne hatt 2 mono-høytalere og lurt en hvilken som helst tester til å tro at det var stereo.

 

Når det er sagt vet jeg at N93 ikke har en spesielt god høyttaler... Men ville bare si det.

Lenke til kommentar

Har grafene for javaytelse byttet plass i diagrammet? Står den har tre ganger ytelsen til K800i på 3D-testen, men resultatet er over fire ganger raskere. I tillegg er det vel unormalt at en telefon klarer 3D-java bedre enn vanlig java?

 

Støtte for ha firebåndsstøtte er også blitt en naturlig del av telefoner i denne prisklassen. N93 støtter kun tre, og kan dermed ikke brukes i Sør-Amerika.
Som dere forklarte for to dager siden kan en telefon med triband brukes i både Nord- og Sør-Amerika. Det ekstra båndet gir derimot bedre dekning/dekning flere steder.

 

Det er ikke bare kameraet som gruser alt som finnes på markedet av kameratelefoner, men også spillstøtten [...] og Java-ytelsen tar et langt syvmilssteg fra konkurrende telefoner.
N93 har da ingen spesiell spillstøtte utover enorm javaytelse. Dere slaktet E70 for ikke å ha spill ferdig installert, men en mobil med støtte for samme type spill og Snake ferdig installert "tar et langt syvmilssteg fra konkurrende telefoner" på spillefronten? :roll: Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Det jeg syns er forbedringspunkter på denne telefonen er:

 

- Popout deksel på venstre side (der du kobler i headset og datakabel), dette kunne vært festet på samme måte som deksel til minnekortplassen eller i det hele tatt festet, dette forsvinner ganske fort for de fleste (min forsvant etter en dag eller to).

 

- Navigeringstastene på høyre side som brukes til justering av volum og skifting av sanger samt kamerafunksjoner, disse kunne vært gummi eller hatt noe mykere materiale på disse så de var litt mer behagelige å trykke på.

 

- Tilgang til knapper i "laptop modus", det hadde vært greit å ha lett tilgang til alle knappene når man velter ned skjermen.

 

- Kamera, jeg syns bildene blir litt for kornete. Vet ikke om dette er noe som kan bli forbedret delvis eller helt med nyere software. Det har kommet ut en ny oppdatering til den men N93 er foreløpig ikke tilgjengelig på nokia software update.

 

Ting jeg liker spesiellt med denne telefonen:

 

+ Videofunksjonen, nå har jeg ikke brukt den så veldig mye ennå men er ganske imponert over kvaliteten på opptaket og at den reagerer raskt.

 

+ Gode hovedknapper, disse er vel av de beste jeg har brukt så langt uten tvil.

 

+ Batteritid, meget god batteritid selv om man benytter seg av strømkrevende funksjoner.

 

+ Kraftig prosessor, ting skjer kjapt og henger ikke igjen som på tidligere symbian telefoner.

 

+ Trådløst nettverk, dette fungerer ypperlig og har spart meg for endel kroner når jeg har vært på besøk hos noen og sjekket mail og lest litt på nettet med mobilen.

 

+ Oppsett av mms/grps/wap/email. Dette må være den enkleste mobilen jeg har satt opp noensinne, ved bruk av "settings wizard" fant den instillingene selv ved hvilken operatør jeg brukte og jeg kunne velge mellom ferdiginnstillte oppsett for de største mailleverandørerne (hotmail, gmail etc.)

 

Ting jeg er litt usikker på ennå:

 

+/- Talekvalitet, telefonen jeg brukte før denne var en w800i. Jeg har merket meg at det virker som at folk jeg snakker med i telefonen hører meg dårligere enn på w800'n (selv med max på volum). Litt usikker på dette punktet enda.

 

Ellers har den vel stort sett de fleste fordeler som andre symbian mobiler har.

 

Jeg er vel ganske fornøyd med den, jeg syns ikke den er så gigantisk som mange skal ha det til, den passer ihvertfall helt greit i min lomme uten at buksen faller av ;)

Lenke til kommentar
Størrelsen på en mobil har null å si for designet :roll: En mobil kan være stor, men alikavel ha et kult design, en beskrivelse som jeg synes passer bra for N93. Ja, den er gigantisk, men den ser lekker ut! Den sorte fargen og de sølvfargede linjene får telefonen til å se utrolig eksklusiv ut.

 

En ting til jeg gjerne vil si... Stereo-høytalere på mobiltelefoner må være den mest overhypa funksjonen jeg har sett det siste tiåret. Hvor blir stereoeffekten av når høytaleren er plassert såpass mye nærmere hverandre enn dine egne ører? Du kan jo selv prøve å sette pc høytaleren dine helt intill hverandre. Hvor er stereoeffekten? Borte. Stereohøytalere på mobiler er et gigantisk luksusproblem. Du kunne likegjerne hatt 2 mono-høytalere og lurt en hvilken som helst tester til å tro at det var stereo.

 

Når det er sagt vet jeg at N93 ikke har en spesielt god høyttaler... Men ville bare si det.

6869670[/snapback]

Jeg er helt enig, hva er vitsen med stereo høytalere når de står 2cm fra hverandre, gir jo ingen/liten effekt

Lenke til kommentar

Etter og ha sittet og knottet på denne telefonen i noen dager, må jeg si meg stort sett uenig med 85 % av meningene i denne testen. Overall en ganske dårlig test egentlig, med flere feil, mangler og noen små-idiotiske og lite gjennomtenkte delkonklusjoner. :hrm:

 

Måtte scrolle opp igjen etter og ha lest ca. halvveis gjennom første side for å finne ut hvem det er som egentlig hadde skrevet dette her, med reaksjonen;

Ååååhhh ja, det er jo Simen "Elsker-Nokia-Over-Alt-på-Jord" J. W. :roll:

Lenke til kommentar
Ååååhhh ja, det er jo Simen "Elsker-Nokia-Over-Alt-på-Jord" J. W.  :roll:

6872181[/snapback]

Haha, da har vi hørt den og :D

 

N93 har da ingen spesiell spillstøtte utover enorm javaytelse. Dere slaktet E70 for ikke å ha spill ferdig installert, men en mobil med støtte for samme type spill og Snake ferdig installert "tar et langt syvmilssteg fra konkurrende telefoner" på spillefronten?

Utstyrt med nyeste Series 60 og et eget mobilt skjermkort (som amobil også burde skrevet om), pluss den nye prosessoreren (som amobil også burde skrevet om) er vel denne kanskje den beste spillmobilen på markedet?

 

Men ja, helt enig i at det ikke stemmer overens med testen av E70. Virker som de noen ganger bare vurderer det som er med mobilen, men andre ganger også tenker over det enorme potensiale den har via Symbian. Er jo klart at med tredjepartsprogramvare er alle S60-mobiler milevis forann de fleste andre når det kommer til underholdning (minus A2DP) og nyttefunksjoner.

Lenke til kommentar

Jeg har kritisert flere andre tester, men det her er spikeren i kista. Ordbruk og karakterer i forhold til tekst i hvert kapittel er meg temmelig uforståelig.

 

At dette i tillegg er korrekturlest av flere (Som dere hardbakket allltid påstår, tror jeg IKKENO på) Under Javadelen heter N93 N90 fortsatt enkelte steder.

 

Det her er så skammelig gjennomsyret av subjektivitet (Klart en test er subjektiv, men det finnes grenser) at det er helt ille at dette pisset kanskje kan komme til å publiseres andre steder og at mennesker kan ta denne testen som et utgangspunkt i om de skal kjøpe seg denne eller ikke.. Ta dere selv i nakken, og slutt med denne forferdelige pompøsiteten ovenfor telefoner dere åpenbart ikke liker, for den arrogante skrivestilen kler dere ikke.

 

Farvel til dere, som seriøst mobiltestlesning.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...