Gå til innhold

Bruker konto med begrensett tillgang, komme unna?


marius16

Anbefalte innlegg

Idag fikk vi pc'ene fra skolen, og de er lagt inn med begrenset bruker tillgang, så det er jo NULL ting som vi får gjort på den,

 

så det jeg lurer på er det noen måte jeg kan komme meg inn på Admin og gjøre slik at jeg får full tillgang? jeg vil få lagt inn itunes og slikt slik at jeg får brukt ipod'n min osv... men det er jo sperra for slikt nå...

 

så finnes det noen måte ejg kan løse dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei! Jeg tror nok den eneste LOVLIGE måten er å kontakte itansvarlig på skolen og høre om han/hun kan gjøre noe ,de maskinene er nok satt opp med en tanke om at de KUN skal brukes i skoleøyemed. men MÅ du på død og liv bruke Itunes ??

har du sjekket om det er mulig å aksessere Ipod igjennom vanlig filbehandling for så å spille filsene av på mediaplayer eller har de evt fjernet den også ?

nå husker ikke jeg om mediaplayer spiller mp3filer uten ekstra codecs , men jeg tror det .

dette tror jeg er så langt vi kommer lovlig ... snakker vi ulovlige her på forumet får vi trøbbel med moderatorer her inne så det værken kan eller vil vi ikke gjøre

:no: lykke til

Lenke til kommentar
hei! Jeg tror nok den eneste LOVLIGE måten er å kontakte itansvarlig på skolen og høre om han/hun kan gjøre noe ,de maskinene er nok satt opp med en tanke om at de KUN skal brukes i skoleøyemed. men MÅ du på død og liv bruke Itunes ??

har du sjekket om det er mulig å aksessere Ipod igjennom vanlig filbehandling for så å spille filsene av på mediaplayer eller har de evt fjernet den også ?

nå husker ikke jeg om mediaplayer spiller mp3filer uten ekstra codecs , men jeg tror det .

dette tror jeg er så langt vi kommer lovlig ... snakker vi ulovlige her på forumet får vi trøbbel med moderatorer her inne så det værken  kan eller vil vi ikke gjøre

  :no:  lykke til

6859588[/snapback]

 

Det er ikke ulovlig da :S Det er ikke noen regler på det eller noe, så dermed er det ikke ulovlig...

 

og vis du absolutt ikke kan si det her kan du si det på privat melding da:P hehe

Lenke til kommentar
Hvor kan jeg finne en gudie til dette da?

6859585[/snapback]

Dette er da ikke lovlig, og jeg gidder ikke si det her på forumet.

 

Men du kan få et stikkord hos meg:

 

"sam" og "system"

 

___

 

Det er ulovlig, ettersom du bruker rettigheter du ikke er berettiget til å ha.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

hvis det ikke finnes regler for dette hos dere er det vel heller ingen grunn til å sette opp maskinen med begrenset bruker ??

 

jeg kan ikke måten man kan få fram admin passordet på , men har du sjekket ut de andre tipsene mine ??

hvis det ikke funker , hva med en dualboot på maskinen med enten xp eller en eller annen linuxdistro ? da har du en for skole og en for "annet" (kanskje plasskrevende , men det vil jo fungere ) .

Lenke til kommentar
Idag fikk vi pc'ene fra skolen, og de er lagt inn med begrenset bruker tillgang, så det er jo NULL ting som vi får gjort på den,

 

så det jeg lurer på er det noen måte jeg kan komme meg inn på Admin og gjøre slik at jeg får full tillgang? jeg vil få lagt inn itunes og slikt slik at jeg får brukt ipod'n min osv... men det er jo sperra for slikt nå...

NULL ting?

Pft, dere får gjort akkurat hva dere skal kunne gjøre.

 

iTunes? Pft. Hadde det vært noe praktisk så hadde nok flere vært villig til å hjelpe deg.

 

Joda, du kan hente ut admin passordet fra en fil på PCen. Har gjort dette jeg, krever litt kunnskap innenfor programmvare, en kraftig CPU, litt tid og helst en guide da.

Dette vil nok ikke fungere dersom maskinen er i et domene med en DC, som sikkert er saken.

 

Det er ikke ulovlig da :S Det er ikke noen regler på det eller noe, så dermed er det ikke ulovlig...

Er det norske lover eller lokale skoleregler det ikke er noe av?

Lenke til kommentar
Idag fikk vi pc'ene fra skolen, og de er lagt inn med begrenset bruker tillgang, så det er jo NULL ting som vi får gjort på den,

 

så det jeg lurer på er det noen måte jeg kan komme meg inn på Admin og gjøre slik at jeg får full tillgang? jeg vil få lagt inn itunes og slikt slik at jeg får brukt ipod'n min osv... men det er jo sperra for slikt nå...

NULL ting?

Pft, dere får gjort akkurat hva dere skal kunne gjøre.

 

iTunes? Pft. Hadde det vært noe praktisk så hadde nok flere vært villig til å hjelpe deg.

 

Joda, du kan hente ut admin passordet fra en fil på PCen. Har gjort dette jeg, krever litt kunnskap innenfor programmvare, en kraftig CPU, litt tid og helst en guide da.

Dette vil nok ikke fungere dersom maskinen er i et domene med en DC, som sikkert er saken.

 

Det er ikke ulovlig da :S Det er ikke noen regler på det eller noe, så dermed er det ikke ulovlig...

Er det norske lover eller lokale skoleregler det ikke er noe av?

6859724[/snapback]

 

 

jeg menr da itunes er ganske praktisk å ha da ^o)

Lenke til kommentar
Dette vil nok ikke fungere dersom maskinen er i et domene med en DC, som sikkert er saken.

6859724[/snapback]

Alle Windows XP PCer må ha en lokal administrator konto. Det er denne jeg vet hvordan man finner passordet til. Det er et domene på skolen vår også, og jeg har bare tilgang til PCen lokalt, men det virker utmerket hvis du skal installere ting osv.
Lenke til kommentar
Det krever vel også at administrator ikke har deaktivert lagring av LM-hasher som IMO er et stort hvis og dersom det ikke er gjort fortjener administratoren at sikkerheten blir komprimert. :)

 

Får dere tilgang ut over gatewayen med den lokale administratorkontoen?

6859834[/snapback]

Hehe, jeg går på en ungdomsskole på bygda. Var LM hashen jeg fant passordet utifra ja. Admin fortjener et smakk på ræva ja. Har funnet flere sikkerhetshull i sikkerheten, har sagt i fra om de fleste, men dette er så praktisk at det skal jeg bruke en stund fremover. Med mindre jeg får min egen admin konto (svært lite trolig) kommer jeg ikke til å si dette før jeg går ut av skolen (neste sommer).

 

Har kun tilgang lokalt ja, hadde jeg hatt tilgang til serveren og dokumentene til resten av elevene hadde jeg sagt i fra. Et så stort hull må stenges.

 

Winamp kan spille av mp3, og har også støtte for iPod :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...