Gå til innhold

En venns account banned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du blir vel banna ved å kjøpe gull??

 

Nope, man får advarsel. Om man da ikke har kjøpt vanvittige mengder med gull, da ligger det nok en permaban i emningen. Man risikerer uansett at Blizzard fjerner gull/items fra kontoen hvis de finner det for godt.

 

Ser heller for meg at han er permabanned for å bruke afk-bot i battlegrounds. Det får man ikke noen advarsel for og jeg vet det er endel idioter som bruker disse uten å vite konsekvensen.

Lenke til kommentar
Du blir vel banna ved å kjøpe gull??

 

Nope, man får advarsel. Om man da ikke har kjøpt vanvittige mengder med gull, da ligger det nok en permaban i emningen. Man risikerer uansett at Blizzard fjerner gull/items fra kontoen hvis de finner det for godt.

 

Ser heller for meg at han er permabanned for å bruke afk-bot i battlegrounds. Det får man ikke noen advarsel for og jeg vet det er endel idioter som bruker disse uten å vite konsekvensen.

6860346[/snapback]

Tøv, les Terms of Use før du kommer med slike påstander. Det handler absolutt ikke om hvor mye gull man kjøper. Blizzard er rimelig konsekvente for dere som ikke har fått med dere det.

Lenke til kommentar
Tøv, les Terms of Use før du kommer med slike påstander. Det handler absolutt ikke om hvor mye gull man kjøper. Blizzard er rimelig konsekvente for dere som ikke har fått med dere det.

 

Hva med at du leser Terms of Use selv og gir oss et kjapt referat hvor det er skrevet om kjøp av gull? Ah, nettopp, det står ikke et ord om det. Det som derimot står er at SALG av gull straffes hardt og brutalt.

 

Det er derimot sagt av CMs/GMs at de "fraråder" folk å kjøpe gull og de som evt gjør dette vil bli advart og evt gull/items fjernes fra kontoen.

Lenke til kommentar
8. Selling of Items.

 

 

Remember, at the outset of these Terms of Use, where we discussed how you were "licensed" the right to use World of Warcraft, and that your license was "limited"? Well, here is one of the more important areas where these license limitations come into effect. Note that Blizzard Entertainment either owns, or has exclusively licensed, all of the content which appears in World of Warcraft. Therefore, no one has the right to "sell" Blizzard Entertainment's content, except Blizzard Entertainment! So Blizzard Entertainment does not recognize any property claims outside of World of Warcraft or the purported sale, gift or trade in the "real world" of anything related to World of Warcraft. Accordingly, you may not sell items for "real" money or exchange items outside of World of Warcraft

 

 

http://www.worldofwarcraft.com/legal/termsofuse.html

 

Vis meg hvor kjøp er nevnt er du snill?

 

Blizzard kan selvsagt banne hvem de vil, men det er selgerne som får mest pisk på pung. Kjøpere er mer i en gråsone. Men har de glassklare bevis for at en person har handlet inn 100.000 gull så tror jeg nok det ligger en feit permaban i lufta.

Lenke til kommentar
Ja. Men når jeg ser "low" lvls med 4 BoE epixx da begynner jeg automatisk å tenke på at han/hun har kjøpt gull...

6857472[/snapback]

Twinks? Vet om mange som har sendt av gårde flere hundre gull til en low-lewel alt dem har for å bruke som twink i BG osv..

6860287[/snapback]

 

En venn av meg fikk 3 dagers ban for å sende 800g fra seg selv til alten sin :ermm:

Lenke til kommentar
Ja. Men når jeg ser "low" lvls med 4 BoE epixx da begynner jeg automatisk å tenke på at han/hun har kjøpt gull...

6857472[/snapback]

Twinks? Vet om mange som har sendt av gårde flere hundre gull til en low-lewel alt dem har for å bruke som twink i BG osv..

6860287[/snapback]

 

En venn av meg fikk 3 dagers ban for å sende 800g fra seg selv til alten sin :ermm:

6860698[/snapback]

 

 

skal ikke gå an, med mindre han har 2 accounter da. GM-ene ser hvilket account name charactherene hører til.

Lenke til kommentar
Du blir vel banna ved å kjøpe gull??

 

Nope, man får advarsel. Om man da ikke har kjøpt vanvittige mengder med gull, da ligger det nok en permaban i emningen. Man risikerer uansett at Blizzard fjerner gull/items fra kontoen hvis de finner det for godt.

 

Ser heller for meg at han er permabanned for å bruke afk-bot i battlegrounds. Det får man ikke noen advarsel for og jeg vet det er endel idioter som bruker disse uten å vite konsekvensen.

6860346[/snapback]

Tøv, les Terms of Use før du kommer med slike påstander. Det handler absolutt ikke om hvor mye gull man kjøper. Blizzard er rimelig konsekvente for dere som ikke har fått med dere det.

6860404[/snapback]

Kan du venligst skaffe deg litt kunskaper om hva du snakker om?

Lenke til kommentar
Du blir vel banna ved å kjøpe gull??

 

Nope, man får advarsel. Om man da ikke har kjøpt vanvittige mengder med gull, da ligger det nok en permaban i emningen. Man risikerer uansett at Blizzard fjerner gull/items fra kontoen hvis de finner det for godt.

 

Ser heller for meg at han er permabanned for å bruke afk-bot i battlegrounds. Det får man ikke noen advarsel for og jeg vet det er endel idioter som bruker disse uten å vite konsekvensen.

6860346[/snapback]

Tøv, les Terms of Use før du kommer med slike påstander. Det handler absolutt ikke om hvor mye gull man kjøper. Blizzard er rimelig konsekvente for dere som ikke har fått med dere det.

6860404[/snapback]

 

L2read ?

Lenke til kommentar

Som sagt så tipper jeg på at personen det her er snakk om har brukt et "uskyldig" bot program for å ungå AFK i battleground. Bruken av slike program har blusset opp igjen etter at det ble cross-server battlegrounds, og det er mange som får seg en stygg overraskelse når de får en permaban i fleisen etterpå.

 

Blizzard har tidligere gitt klar beskjed om at de ikke gir noen advarsler i forkant for de som bruker bots for å unngå AFK-tagg i battlegrounds.

 

Og ja, G15 tastatur-macroer regnes også for en form for botting da det har samme funksjon som et bot-program.

Lenke til kommentar

Om det med Gold kjøping. Hvordan kan Blizzard banne noen for å få ekstreme mengder gull i postkassa si?

 

Hvordan skal de kunne spore det til at personen som eier den kontoen kjøpte så og så mye gull for så og så mye penger? og ikke bare en som hater den spilleren som er villig til å offre noen hundrelapper for å bli kvitt en spiller?

 

Kall meg en sær jævel, men jeg hadde mer enn gjerne spandert på meg en permban på noen av idiota på servern min. 2000gull = 500kr, Banning av Spiller man hater = Priceless, for å være helt ærlig.

 

 

Poenget er, Blizzard får ikke vist om du selv kjøpte gullet, eller om noen ondsinnede personer ( les: Kvitrafn ) er ute etter å fjerne en fra ingame-livet sitt.

Lenke til kommentar
hmm godt poeng. Sikkert derfor vi aldri har hørt om folk som har blitt bannet for å kjøpe gull. Og jeg har vel aldri hørt om noen som har fått slettet gull pga kjøp heller for den saks skyld.

 

Eneste jeg har hørt om er en amerikaner som skrøyt veldig mye av alt gullet han hadde og som kjøpte gull i bøtter og spann (og brukte på BoE epics etc). Han fikk vistnok strippet kontoen for verdier av Blizzard, men kontoen ble ikke permabanned.

 

Jeg kjenner selv flere som har kjøpt gull og ingen av de har hørt et kvidder fra Blizzard. Og vi snakker om ting som ligger 1 år tilbake i tid.

 

Men det er selvsagt ingen garanti for at ikke Blizzard banner kontoer uansett. De står jo ganske fritt til å råde over alle spillets kontoer og characters da det pr definisjon er Blizzards eiendom.

 

Egentlig en liten avsporing av den opprinnelige posten dette her da.

 

Hvis han deler kontoinfo med andre kan det selvsagt være en eller annen har sagt noe i åpen chat som har medført ban (rasisme, banning til GM etc). Er mange muligheter for å få kontoen bannet. Kan til og med være en teknisk feil ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...