Gå til innhold

PS3-produksjonen i gong!


ShredLord

Anbefalte innlegg

PS3 production to begin this month

 

"PS3 production to begin this month

by Zhao Jingyu

 

 

It's seems that Sony is finally willing to offer more details on the PlayStation 3's production, and has announced that assembly of the console will begin at the end of this month. This is the first official release concerning production, since Sony President Kaz Hirai said that production of the PlayStation 3 had yet to begin last month.

 

According to the gamedaily.com article, Sony again reaffirmed its decision to ship a total of 6 million PlayStation 3s worldwide by next Mach, even though the company will not be meeting its goal of 4 million units by the end of this year.

 

In addition to launch plans, Sony also announced that more details of its online plans will be revealed at the Tokyo Game Show this year, which is held from September the 22nd to the 24th. Sony seem to be putting more weight on online play this generation, and has previously promised gamers free online play.

 

The PlayStation 3 will launch on November 11th in Japan and November 17th in North America."

 

Fleire nyhende om Online-tenesta på TGS i tillegg!

Det nærmar seg sakte men sikkert ;) .

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De henger litt etter. Det ryktes at Nintendo allerede har ansatt folk til å pakke konsollene ned i bokser. Det sier vel litt om hvor langt Nintendo er i produksjonsprosessen.

6852082[/snapback]

 

Så venter heller ikke Nintendo på deler som er litt mer "spesielle" heller. Sony må avvente ganske mange bedrifter før de kan gjøre noe som helst. Hadde det vært bare standard komponenter som i Wii så hadde den vært lansert for flere måneder siden. Blu-Ray som har skylden i at PS3 ikke allerede er lansert.

Lenke til kommentar

Det er nok sant. En stund var vel feilprosenten på produserte BlueRay-leserne til Playstation 3 på 70%. Tar også tid å produsere Cell-prosessorere. Men dette er jo noe Sony burde ha planlagt litt bedre slik at de ble ferdig tidligere, mener jeg.

 

Men Nintendo skal jo ikke bare produsere standard komponenter. Kontrolleren deres er jo ganske avansert. Den skal jo ha akkselometere og bevegelsessensorer og pekesensorer og innebygget høytaler, samt innebygget minne på 6kb for lagring av profiler. Å produsere slike kontrollere er ikke bare bare. Det gikk jo rykter en stund i at Nintendo hadde problemer med å få opp produksjonsraten på kontrollene sine. Men virker som om det gikk bra.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Så venter heller ikke Nintendo på deler som er litt mer "spesielle" heller. Sony må avvente ganske mange bedrifter før de kan gjøre noe som helst. Hadde det vært bare standard komponenter som i Wii så hadde den vært lansert for flere måneder siden. Blu-Ray som har skylden i at PS3 ikke allerede er lansert.

6852338[/snapback]

 

Mye av problemene som førte til at PS3 ble dyttet så langt tilbake og at det blir så få launch-uniter er knyttet til de blå diodene til BluRay som Sony produserer selv, så største problemet til Sony er mer at deres egne fabrikker ikke makter å levere enn venting på eksterne leverandører. (En ser jo og at Sony "sulter" sine egne dedikerte blu-ray spillere til fordel for PS3 i forhold til hardware)

 

Tror den store satsningen på BluRay kan bli noe Sony vil angre på i fremtiden. :no: Det har allerede kostet dem mye dårlig PR og gitt konkurrentene fritt spillerom i viktige markeder. Julen vil garantert ende opp med å koste dem en god del av det europeiske markedet til Microsoft og Nintendo.

Lenke til kommentar
Håper jula svir hardt for dem.. :mad:

 

att det etter jul angrer stort på at det dolka europerene i ryggen på den måten..

6852768[/snapback]

Dolka dei oss i ryggen, no? Eg er like skuffa over at PS3-lanseringa vart utsatt som nokon andre, men samstundes forstår eg kvifor dei gjorde det. At akkurat Europa vart nedprioritet er sjølvsagt surt, men ikkje overraskande, når dei først skulle kutte ut ein av marknadane.

 

Om det hadde blitt 200 000 PS3ar på deling på heile Europa, tvilar eg på at eg hadde fått noko før jul uansett.

 

Satsar på at produksjonsproblema blir løyste i løpet av vinteren, so eg får meg ein PS3 i mars. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Ser dere nevner noe med produksjonsfeil rate på rundt 70%. Hvor langt er denne nede i nå? altså, etter jul tipper jeg det ikke skal være noe stress å produsere både cell prosessorer og bluray-drev med relativt lav feilrate. Så hvorfor tar det enda 3 måneder etter jul igjen? Har ikke disse store fabrikkene gigantiske mulighet for å spytte ut utrolig mange bluray-drev og andre etterspurte komponenter..?

 

 

Jeg er frustrert, det er helt sikkert :|

Lenke til kommentar

Slik jeg har skjønt det har vel Sony sagt at PS3 skal lanseres i Europa innen utgangen av forretningsåret. Dette ender ved utgangen av mars 2007, men dette vil jo hypotetisk si at de kan begynne å selge før. (Selv om nok dette er ønsketenking). Jeg vil tro at de bruker de tre månedene til å bygge seg opp et lager av PAL maskiner slik at de slipper leveranseproblemene som 360 hadde ved lansering. Det er kjipt for oss, men om de hadde lansert i januar tror jeg det hadde vært ganske vanskelig for de fleste av oss å få tak i en maskin. Personlig synes jeg det var ganske kjipt at de ventet så lenge med å produsere diodene, men det er ikke så mye å gjøre med det nå. Jeg gleder meg uansett til mars jeg. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...