Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Jeg har Abit AV8 med VIA chipset. (onboard SATA controller (VIA 8237 chipset))

Trenger jeg lodde? eller bruke et "10sekunders trix?"

7678946[/snapback]

I følge noen personer her på forumet kan du bruke 10 sek trikset på de noen S-ATA kontrollere. Du kan jo prøve med din, og skrive om du får det til.

 

Husk å ikke bare prøv på akkurat 10 sekunder. De fleste må bruke 8-12 sekunder på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har Abit AV8 med VIA chipset. (onboard SATA controller (VIA 8237 chipset))

Trenger jeg lodde? eller bruke et "10sekunders trix?"

7678946[/snapback]

Skulle flashe min MS28, men hadde ikke VIA chipset, så lånte en kompis sin PC som har akkurat samme hovedkort. Fikk ikke det til å fungere. Mulig jeg gjorde noe feil, men fikk fikk ikke til å lese fra DVD-rom'en. Hadde også problemer med å i det hele tatt oppdage DVD-rom'en.

 

Har bestilt VIA VT6421A PCI-kontroller :p

Lenke til kommentar
Jeg har Abit AV8 med VIA chipset. (onboard SATA controller (VIA 8237 chipset))

Trenger jeg lodde? eller bruke et "10sekunders trix?"

7678946[/snapback]

Skulle flashe min MS28, men hadde ikke VIA chipset, så lånte en kompis sin PC som har akkurat samme hovedkort. Fikk ikke det til å fungere. Mulig jeg gjorde noe feil, men fikk fikk ikke til å lese fra DVD-rom'en. Hadde også problemer med å i det hele tatt oppdage DVD-rom'en.

 

Har bestilt VIA VT6421A PCI-kontroller :p

7685078[/snapback]

 

Det gjorde jeg og, fikk den i dag, flashet ms28 så det grein, men måtte bruke 10 sek opplegget.

Lenke til kommentar

Her lest et par plasser at man bør ha et CD/DVD-drev som bruker Mediatek chipset koblet til S-ata kontrolleren, eller kan man ha problemer med å lese fra Xbox'en sin DVD-rom

 

You also need an MTK-chip-based PC CD/DVD drive installed to the PC motherboard using an IDE connection. I had a couple Lite-On drives, both of which use the Mediatek-based chipset. You need an mtk-based drive for the "drive selection" menu to display. If the MS28 was the only mtk-based drive detected, it would start trying to read from that automatically and you wouldn't have time to power off the drive.

 

hifiking: Hadde du noe CD/DVD-drev med Mediatek chipset koblet til?

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Hei sann, folkens!

 

Jeg vil gjerne modifisere min Xbox360. Jeg er helt grønn på Xbox og det som angår modifisering, dog fikk jeg åpnet den og sjekket at jeg har en Toshiba Samsung-disk (TH 943 eller hva den heter).

 

Har jeg skjønt det riktig om det finnes to måter å gjøre det på? En måte er å sette inn en chip, en annen er å flashe dvd-rom'ens firmware? Har også lest i diverse tråder at det ser ut til at om man har en chip så er man litt mer "låst" om Microsoft lager nye sperrer på spillene sine, enn om man har en flashet firmware som kan "oppdateres" ved at man tar ut dvd-rom og kobler den til PC/nett? Videre ser jeg at "homebrew" er noe som fikser seg med chip, men ikke på "den andre måten. Hva er nå "homebrew", og er dette sant?

 

En hevder at det er bedre å flashe, en annen sier det er bedre å sette inn en chip. Kan en med objektive uttalelser svare på hva som anbefales?

 

- V

Lenke til kommentar
Hei sann, folkens!

 

Jeg vil gjerne modifisere min Xbox360. Jeg er helt grønn på Xbox og det som angår modifisering, dog fikk jeg åpnet den og sjekket at jeg har en Toshiba Samsung-disk (TH 943 eller hva den heter).

 

Har jeg skjønt det riktig om det finnes to måter å gjøre det på? En måte er å sette inn en chip, en annen er å flashe dvd-rom'ens firmware? Har også lest i diverse tråder at det ser ut til at om man har en chip så er man litt mer "låst" om Microsoft lager nye sperrer på spillene sine, enn om man har en flashet firmware som kan "oppdateres" ved at man tar ut dvd-rom og kobler den til PC/nett? Videre ser jeg at "homebrew" er noe som fikser seg med chip, men ikke på "den andre måten. Hva er nå "homebrew", og er dette sant?

 

En hevder at det er bedre å flashe, en annen sier det er bedre å sette inn en chip. Kan en med objektive uttalelser svare på hva som anbefales?

 

- V

7687639[/snapback]

 

Forskjellen på chip og flasing av firmware er rett og slett prisen. Chip gir ingen fordeler over flashing av firmware. I tillegg vil jeg påstå det er lettere å flashe enn å montere chip, spesielt hvis du ikke er stødig med loddebolten.

 

Homebrew er programvare som ikke er skrevet av MS eller andre spill utviklere. Men per dags dato er det ikke mulig å kjøre homebrew på 360, hverken med chip eller firmware.

 

Chip til 360 må ikke forvekles med chip til Xbox. På Xbox endre man "OS'et" til selve Xboxen, noe som gjorde det mulig å kjøre programmer som ikke var signert/godkjent av Microsoft. Chip'en til 360 er noe man monterer på DVD-rom'en, altså den gjør akkurat det samme som flashing av firmware. Dog har nyeste NME chip'en mulighet til å deaktivere nettverkskortet når en brent dvd blir satt i, men dette ser jeg ikke som noe poeng.

 

Edit: Glemte å ta med at det eneste du endrer på når du chipper/flasher en 360 er å åpner muligheten til å spille av brente DVD-plater

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Her lest et par plasser at man bør ha et CD/DVD-drev som bruker Mediatek chipset koblet til S-ata kontrolleren, eller kan man ha problemer med å lese fra Xbox'en sin DVD-rom

 

You also need an MTK-chip-based PC CD/DVD drive installed to the PC motherboard using an IDE connection. I had a couple Lite-On drives, both of which use the Mediatek-based chipset. You need an mtk-based drive for the "drive selection" menu to display. If the MS28 was the only mtk-based drive detected, it would start trying to read from that automatically and you wouldn't have time to power off the drive.

 

hifiking: Hadde du noe CD/DVD-drev med Mediatek chipset koblet til?

7687627[/snapback]

 

Nope, legger ved en guide jeg brukte.

Lenke til kommentar
Hei sann, folkens!

 

Jeg vil gjerne modifisere min Xbox360. Jeg er helt grønn på Xbox og det som angår modifisering, dog fikk jeg åpnet den og sjekket at jeg har en Toshiba Samsung-disk (TH 943 eller hva den heter).

 

Har jeg skjønt det riktig om det finnes to måter å gjøre det på? En måte er å sette inn en chip, en annen er å flashe dvd-rom'ens firmware? Har også lest i diverse tråder at det ser ut til at om man har en chip så er man litt mer "låst" om Microsoft lager nye sperrer på spillene sine, enn om man har en flashet firmware som kan "oppdateres" ved at man tar ut dvd-rom og kobler den til PC/nett? Videre ser jeg at "homebrew" er noe som fikser seg med chip, men ikke på "den andre måten. Hva er nå "homebrew", og er dette sant?

 

En hevder at det er bedre å flashe, en annen sier det er bedre å sette inn en chip. Kan en med objektive uttalelser svare på hva som anbefales?

 

- V

7687639[/snapback]

 

Forskjellen på chip og flasing av firmware er rett og slett prisen. Chip gir ingen fordeler over flashing av firmware. I tillegg vil jeg påstå det er lettere å flashe enn å montere chip, spesielt hvis du ikke er stødig med loddebolten.

 

Homebrew er programvare som ikke er skrevet av MS eller andre spill utviklere. Men per dags dato er det ikke mulig å kjøre homebrew på 360, hverken med chip eller firmware.

 

Chip til 360 må ikke forvekles med chip til Xbox. På Xbox endre man "OS'et" til selve Xboxen, noe som gjorde det mulig å kjøre programmer som ikke var signert/godkjent av Microsoft. Chip'en til 360 er noe man monterer på DVD-rom'en, altså den gjør akkurat det samme som flashing av firmware. Dog har nyeste NME chip'en mulighet til å deaktivere nettverkskortet når en brent dvd blir satt i, men dette ser jeg ikke som noe poeng.

7687754[/snapback]

 

 

 

 

Tusen takk for et informativt og lett forståelig svar. Du anbefaler med andre ord flashing. Da går jeg for det. :-)

Lenke til kommentar
Har lest stortsett det meste som er om badflashing og MS28, inkl alle guider av Textbook. Så jeg regner med problemet var at jeg ikke fikk deaktivert SATA-raid på kontrolleren. Tror det vil løse seg når jeg får den PCI-kontrolleren.

7687882[/snapback]

 

Jepp. Jeg fikk det ikke til med noen andre guider enn denne, men det kan jo skyldes at jeg fant de dårlige guidene. 10 sek opplegget er en viktig del av ms28 flashingen.

Lenke til kommentar
Tusen takk for et informativt og lett forståelig svar. Du anbefaler med andre ord flashing. Da går jeg for det. :-)

7687903[/snapback]

Hei! Vil bare få beklage at jeg ikke svarte på mailen din. PCen klikka før jeg fikk sendt den. Når jeg fikk den på igjen, giddet jeg ikke skrive den akkurat da (var ganske mye), og så tenkte jeg bare at jeg tar det senere hver gang jeg skulle gjøre det =/

 

Beklager.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har en Samsung-spiller, er det noe spesielt krav til brennermerket (Pioneer, NEC osv) eller modellnummer for å brenne ut backups? Har Verbatim-plater.

7692986[/snapback]

 

nope, DVD+R DL er derimot et krav. Ikke DVD -R DL med andre ord.

7693152[/snapback]

 

Nåja min LG brenner fungerer ikke med samsung spiller, men mine gamle Liteon brenner fungerte brillefint!

Lenke til kommentar

Den absloutt beste brennern til dette formålet er Pioneer 111d. Brukt den i lanng tid og en GOD del spill, enda ikke en feilbrenning. Nec brenneren var det bare tull med. Seff kommer det ann på hvilken det er, men min gikk i "bosset" etter 3 feil. Ikke det at den ikke klarte brenne prosessen men xboxen klarte ikke lese de, selv med 5.2 firmware.

Lenke til kommentar
Hva er risikoen for å bli tatt når man spiller homebrews/backups på live?

7693558[/snapback]

Først og fremst så er det ikke lov å bruke piratkopierte spill.

Men etter det jeg har lest på forum og folk som selger flashing så er det til dags dato ingen ting som stopper deg.

Men hvem vet hva som skjer i morgen, eller om et år?

Jeg regner vell egentlig med at MS kommer med en form for oppdatering som på en måte "deaktiverer" spill som ikke er ekte.

 

Men hvordan dem kan få gjort dette via en nedlasting vi får på Live lurer jeg litt på, eller er det sånn at et spill har sin unike ID?

Altså at f.eks PES6 har èt serienummer pr. spill, tviler litt på dette også, hadde vell blitt en del jobb å lage et unikt serienummer pr. spill.

 

Dem kan heller ikke fikse en flashet firmware via Live, så jeg veit egentlig ikke helt ;p

 

Ble mye tanker og rot i denne posten, men som et lite sammendrag så tviler jeg egentlig litt på at MS klarer å sperre dette..

 

Husk at MS sa når Xbox360 ble lansert at den var UMULIG å "hacke", ingen ting er umulig :tease:

Endret av eikum
Lenke til kommentar
Hva er risikoen for å bli tatt når man spiller homebrews/backups på live?

7693558[/snapback]

Ikke spesielt stor akkurat nå. Så vidt jeg vet, har noen brukere fått litt problemer med enkelte EA spill på Live.

 

 

Den absloutt beste brennern til dette formålet er Pioneer 111d. Brukt den i lanng tid og en GOD del spill, enda ikke en feilbrenning. Nec brenneren var det bare tull med. Seff kommer det ann på hvilken det er, men min gikk i "bosset" etter 3 feil. Ikke det at den ikke klarte brenne prosessen men xboxen klarte ikke lese de, selv med 5.2 firmware.

7694237[/snapback]

Huh, jeg bruker en NEC 3520 brenner, funker som faen =)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...