Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Har akkuratt fått min Xbox flashet (ENDELIG!), men sliter med dvd-en jeg brant ut. Tror jeg trenger nyere firmware på DVD-Brenneren min, som da er en SONY DVD RW AW-G170A. Noen som kan hjelpe meg å finne firmware til denne? Har prøvt å finne før, men fant bare mange forskjellige. Har det noe å si hvilken jeg velger, eller skal jeg bare ta en random?

 

Edit: Linken her tenkte jeg på...

Endret av hmz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkuratt fått min Xbox flashet (ENDELIG!), men sliter med dvd-en jeg brant ut. Tror jeg trenger nyere firmware på DVD-Brenneren min, som da er en SONY DVD RW AW-G170A. Noen som kan hjelpe meg å finne firmware til denne? Har prøvt å finne før, men fant bare mange forskjellige. Har det noe å si hvilken jeg velger, eller skal jeg bare ta en random?

 

Edit: Linken her tenkte jeg på...

7700445[/snapback]

 

Kanskje her: Firmware

Lenke til kommentar

takk for du prøvte, hjalp vel litt. Men hvordan skal jeg innstalere den egentlig? Virka som om det ikke bare kunne lastes ned for at den så ville innstalere seg selv?

 

Edit: Brenner med Verbatim Dual Layer DVD-R 8.5GB plater... har det noe å si? Skal det brennes med + eller -?

Endret av hmz
Lenke til kommentar
takk for du prøvte, hjalp vel litt. Men hvordan skal jeg innstalere den egentlig? Virka som om det ikke bare kunne lastes ned for at den så ville innstalere seg selv?

 

Edit: Brenner med Verbatim Dual Layer DVD-R 8.5GB plater... har det noe å si? Skal det brennes med + eller -?

7700823[/snapback]

Må brennes med Dual-Layer + disker.
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig greid å modde min ms28. Det gikk veldig greit med et via 6421 kort. Var ikke så nøye med antall sekunder. Greide å lese av 4 ganger på rad. Leste av såpass mange ganger siden jeg ikke klarte å få gammelpc'en til å starte fra usb stick. Disketter er absolutt ikke til å stole på. Den ene greide jeg ikke å lese av i pc'en etterpå.

 

hmz: Du må bruke et flasheprogram for å installere ny bios på brenneren din. Ikke sikkert det kan gjøres fra windows.

Lenke til kommentar
Tusen takk for et informativt og lett forståelig svar. Du anbefaler med andre ord flashing. Da går jeg for det. :-)

7687903[/snapback]

Hei! Vil bare få beklage at jeg ikke svarte på mailen din. PCen klikka før jeg fikk sendt den. Når jeg fikk den på igjen, giddet jeg ikke skrive den akkurat da (var ganske mye), og så tenkte jeg bare at jeg tar det senere hver gang jeg skulle gjøre det =/

 

Beklager.

7688876[/snapback]

 

 

Det går helt fint, du. Modifiserte den via en på QXL (flash), og det ser ut til at det fungerer fint (fikk med en brent versjon av et spill). Men kan du eller noen andre fortelle meg om NEC AD 5170 eller Nec 7173 fungerer fint til å brenne backup av 360-spill, og hvem som eventuet anbefales av de to? Takk.

Lenke til kommentar

Okei, begynner seriøst snart å gi opp! Har prøvt alt jeg tror å kommer på! Har brukt opp 3 cd-er til nå, uten at det vil virke.

 

Først legger jeg i dvd-cden - starter CloneCD og velger "Brenn fra Image-fil.

Kommer da inn der jeg skal velge hvor iso-fila mi ligger, legger den til, og den "godkjenner" cd-en. Jeg velger å brenne den på 2-2.4 speed. Etter endt brenning tar jeg ut dvd-cden og stapper den i Xboxen. Tar litt tid før den begynner å lese disken. Jeg venter litt, og det blir helt svart. Plutselig kommer feilmeldingen opp; "Unrecognized disc. This disc is unreadable bla bla bla.." Kan jo ikke gjøre annet enn å trykke ok, og jeg er like langt. Prøvte å brenne med Nero først, men ikke noe hell der, så da tenkte jeg å prøve CloneCD.

 

CD-ene jeg brenner med er Verbatim Double Layer DVD+R 8.56GB.

DVD-brenneren min er av typen Sony DVD RW AW-G170A.

DVD-leseren i min Xbox 360 er en Samsung.

 

Fikk noen til å flashe den for meg, et firma kalt Xunlock, så jeg stoler da på at de har gjort dette rett. Men er litt i tvil på om jeg trenger nye firmware til min DVD-brenner? Er orginal som er i DVD-brenneren min nå.

 

Firmwaren som sitter i Xboxen er Xtreme 5.2B.

 

Noen som vet hva jeg kan prøve? Tenker litt på å gå innom Xunlock å hørre om de kan se på den, jeg skal ihvertfall sende en mail til dem nå å hørre om de testet den før jeg fikk den, noe jeg vil tro.

 

Håper noen vil ta seg tid å lese dette, og prøve å hjelpe en stakkar :p

 

På forhånd tusen takk!

 

Mvh hmz

 

Edit: Fikk svar på MSN fra Xunlock der han mannen sa at jeg skulle prøve å sette booktype fra double layer til DVD-ROM. Han sier også at jeg trenger eget software til dette. Tenker på CloneCD. Noen som vet hva slags software han tenker på? Han skrev bare "google :)" i slutten av setningen. :p

Endret av hmz
Lenke til kommentar
Skal ikke være nødvendig å bytte booktype med xtreme 5.2 i 360. Jeg bruker imgburn til å brenne med. kanskje du ikke får brent med riktig layerbreak?

7708297[/snapback]

 

Er sånn seriøst noob når det gjelder data :p Men hva menes med layerbreak? :blush:

Lenke til kommentar
Jeg har tatt backup av 5 xbox 360 spill nå. Tenkte jeg skulle ta backup av et vanlig xbox spill. Skal jeg brenne akkuratt samme måte som xbox 360 spill ?  :hmm:

7709750[/snapback]

Vel, si fra hvis du finner ut noe.

 

Vil gjøre det samme selv =/

Altså lage backupen selv, ikke laste ned fra nettet.

Lenke til kommentar
Skal ikke være nødvendig å bytte booktype med xtreme 5.2 i 360. Jeg bruker imgburn til å brenne med. kanskje du ikke får brent med riktig layerbreak?

7708297[/snapback]

 

Er sånn seriøst noob når det gjelder data :p Men hva menes med layerbreak? :blush:

7709778[/snapback]

 

På dual layer platene ligger data i to lag. Layerbreaknummeret sier hvor på plata skillet mellom lag 1 og 2 er. For xbxox 360 benyttes: 1913760. Hvis du benytter den fila *.dvd skal det gå automatisk, men hvis du benytter iso-fila må du sette det manuelt i brenneprg. Anbefaler imgBurn.

Lenke til kommentar

Okei, takk for hjelp Deepsearch.

 

Men du, evt andre, som vet om et program som kan forandre Booktype settings?

 

Har prøvt meg med programmet DVDInfoPro, (syns det hørres litt jalla ut selv :p) men uansett, jeg er usikker på om det er rett slik som det står nå? Legger ved et screenshot også.

 

untitled.bmp

 

Edit: Fant hvor jeg skifter booktype på imgburn, men fant ikke Sony der. Prøvte å trykke på Nec da, men kom da bare failed? :( Hva gjør jeg når det ikke står Sony? Sto bare alle andre merker..

Endret av hmz
Lenke til kommentar
Man må nesten åpne kassa for å sette inn samsung dvd'en ikke sant? Hvor kan man få gjort det da, tror ikke at garantien vil gjelde etter uautorisert åpning av xboxen. Eller tar jeg feil?

6839267[/snapback]

 

Jepp, man må åpne hele greia... Det er ikke det vanskeligste utfordringen, bare man har en torx-skrutrekker og litt neveferdighet...

Ikke glem at garantien går dunken så fort forseglinga i fronten under dekselet er brutt. ;)

Lenke til kommentar
Man må nesten åpne kassa for å sette inn samsung dvd'en ikke sant? Hvor kan man få gjort det da, tror ikke at garantien vil gjelde etter uautorisert åpning av xboxen. Eller tar jeg feil?

6839267[/snapback]

 

Jepp, man må åpne hele greia... Det er ikke det vanskeligste utfordringen, bare man har en torx-skrutrekker og litt neveferdighet...

Ikke glem at garantien går dunken så fort forseglinga i fronten under dekselet er brutt. ;)

7712570[/snapback]

 

Skal være mulig å ta dette bort med varme eller slikt stoff som man løsner tapet med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...