Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen ligger i hvor nøyaktige de er. Det er det som avgjør hvor mange prosent av glitchforsøkene som lykke, som bestemmer antallet glitchforsøk som gjøres, som igjen bestemmer opstartstiden. En "perfekt" chip ville starte den uten noen merkbar forinkelse i det hele tatt. CPLD-brikken de fleste (alle) benytter fordi den er billig og fungerer godt nok er imidlertid ikke supernøyaktig/lett å time perfekt. CoolRunner klarer uansett å boote opp på mellom 10 og 20 sekunder de fleste ganger selv på slim.

Lenke til kommentar

Flere a v de første chipene hadde jo, som du selv sier, fort opp mot to minutter, mens Xecuter (i følge dem selv og videoen de har lagt ut av ganske mange bootinger av en slim med coolrunner) sort sett 10-20sek. Har ikke fått med meg oom det har kommet frem at det tar lengre tid etterpå. Det kan uansett gidt hende, men to minutter er i hvert fall en overdrivelse. ;)

 

Nå får man denne pakken for bare 13$ mer en de skal ha for Cygnos dualnandchipen, og da trenger man glitch chip i tillegg.. Noen som har sett noen som selger bundles med cygnos, glitch chip og bryter til cygnosen?

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det tar 2 minutter, men at det KAN ta to minutter, og det er jo selvsagt de gangene det tar lengst tid.

 

Den varen er ikke på lager + at coolrunner + nand-x koster vanligvis 60$ rundt om ,samme som den pakken gjør. Så da er forskjellen kun en kabel til 3$, Ikke noe jeg venter 2 uker på at de skal få på lager for å spare:-)

 

Vet du hva frakt blir fra den siden?

Lenke til kommentar

Nei, noen bare linket til den som svar på et innlegg dr noen spurte om det var noen ferdige pakker med alt man trengte til RGH. Ingen erfaring med siden.

 

Takk for prisinfo. :)

 

Synd cygnos blir presset i pris på den måten, de kostet 15USD mindre for en liten stund siden. På den annen side trenger man bare en hvilken som helst slags glitchchip i tilleg, for all fremtid. (kan oppdatere selve chipen og via USB, så vidt jeg har orstått. Også trenger man en on-on switch som vstnok koster maks et par dollar, men skulle gjerne sett ett pakketilbud.

Lenke til kommentar

En ting til angående oppstartstider på RGH. Det er forskjellige oppstartstider på de forskjellige modellene. Falcon, jasper osv...

 

De som bruker LT firmware må belage seg på å brenne ut ALLE spill på nytt når lt3.0 kommer, så jeg heller mer og mer mot xkey på min online maskin. Og ja jeg vet at det ikke er 100% sikkert, men det er nå ikke LT helle slik ting ligger an nå.

 

xkey er helt supert. Alle spill rett inn på harddisk, og vips en er i gang.

Lenke til kommentar

Så du tror xkey driter i den nye dea.bin?? Tipper du blir flagget med en gang jeg...

 

Xkey teamet brukte 36 timer på en løsning mot dae.bin oppdateringenm og de som har xkey spiller ALLE online helt fint i dag.

 

Om de er flaget vet ingen før de setter i gang en ny ban wave, men mitt tips er at det er en langt større andel folk som blir utestengt med LT2.0 enn de som har hatt xkey.

 

Men det er selvsagt ingen som vet hva som vil skje i fremtiden, hvilken av metodene som er live safe osv. Dersom begge metodene viser seg å være live safe så vil ODE gå av som den store vinneren uten tvil.

Lenke til kommentar

Så du tror xkey driter i den nye dea.bin?? Tipper du blir flagget med en gang jeg...

 

Jeg fikk min xkey nr. 2 i går, og installerte den på en gammel 360 jeg hadde liggende uten drev (defekt). Jeg skiter i om den blir bannet fra Live, så jeg og andre har spilt online med den siden i går formiddag. Med siste dash, og nyeste xkey beta firmware. Har spilt mange XDG3 titler og også et par av de gamle AP25 titlene. Så langt har jeg ikke blitt flagget (ifølge xval). Skal fortsette å spille Live i ny og ne og se hva som skjer, MS kommer jo med en ny dash snart.

Lenke til kommentar

Ok, jeg ble flagget med xkey på min ene boks. Tok alle oppdateringer før jeg startet å bruke xkey, og boksen var ikke flagget før jeg begynte å bruke xkey. Spillte MW3 online i et par timer, og når jeg sjekket igjen da, så var jeg flagget. Så jeg tar ikke sjangsen på å teste dette på flere bokser ennå.

 

Pussig, jeg var på Live med MW3 (og BF3) i dag med xkey. Samme xval resultat fremdeles ("secdata is clean" etc). Men nå er det jo ikke sikkert flag = ban lengre heller, siden "vanlige" konsoller flagges i øst og vest også i følge mange.

Lenke til kommentar

Jeg testet selv nå med en xkey jeg skal montere for en kar her. Monterte den i min, spilte noen timer online. Så langt alt bra, men skal teste siden å se for sikkerhetsskyld.

 

Jeg har ihvertfall ikke lest at folk er blitt flagget i stor grad med xkey, mens de som gikk online med lt2.0 og dae.bin er flagget i massevis.

 

Ikke vet jeg, bare basert på egne erfaringer og hva jeg leser rundt om på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...