Gå til innhold

Level 19 Twink Tråd med liten, utdatert guide


Anbefalte innlegg

Twinking har gjennom de siste måndtene blitt veldig populært og jeg vet at mange på forumet her driver med det. Hele tiden kommer det nye spørsmål ; "Hvilken armor skal jeg velge" "Hvilken class er best og twinke" "Hvor mye gull må jeg regne med å bruke" osvosv.

 

Derfor tenkte jeg at en liten guide kunne være greit. Skal prøve og finne svar på alle mulige spørsmål og oppdatere etterhvert som jeg finner på nye ting.

 

*Kostnader

Når en skal lage en skikkelig twink nytter det ikke å starte opp med 30gull. Skal du lage en god twink må du nesten regne med å bruke 200-400gull. Det meste kommer ann på prisene på din server. Hvilken class du velger kan også spille en stor rolle.

Vil du ha en god twink å spille WSG med blir du nødt til å bruke en del, nå siden Cross-Realm har kommet ut møter du twinks i mer eller mindre hver eneste match og du må være like god eller bedre for å ha en sjanse til å overleve. En rogue med fult Defias sett og fiery weapon vil jeg ikke se på som en twink, heller en "greit geara alt".

 

Skal du twinke er regel nr.1 ; Gi alt, ellers vil du ikke lykkes.

 

*Valg av class

 

Her velger jeg å konsentrere meg om Alliance klassene siden det er den eneste siden jeg har spilt. Kanskje kan noen komme med en uttalese når det gjelder twink Shamans.

 

ROGUE: Rogue er helt klart den mest valgte klassen og twinke, og man kommer ikke unna at man kan bli en veldig god damage dealer.

Når man tenker på gear har man mange muligheter. Hovedspørsmålet her blir vel om man vil gå swords eller daggers. Det finnes ikke mange gode daggere på denne levelen, men skal du gå daggers er Assassin's Blade å foretrekke. Den kan man selvfølgelig bruke 2 av om man har nok penger / lyst til å grinde SFK.

 

WARRIOR: Som warrior har du i mine øyne 2 mulige "build".

Den ene vil jeg kalle "Survival" - Mye stamina og overlevelse er det som teller her.

Den endre blir en slags AP/crit build. Der du hovedsaklig går for strengt og agility for

god dps. Warriors har heller ikke så bra utvalg når det gjelder skills ennå, men de har selvfølgelig Heroic Strike og Overpower. Utvalget i våpen er stort og det kommer helt ann på hvordan du vil spille. Crusader er nok den vanligste enchanten brukt blandt warrior, men det finns også mange andre muligheter.

 

WARLOCK: Warlocks har dessverre ikke så mange av de "gode" spellsene på level 19, men kan fortsatt gjøre god skade om du har mye +spell damage gear. For warlocks er det altså spell damage og en god del stamina som bør være hovedstatsene. Hadde vært fint om noen har litt ekstra info når det gjelder denne classen.

 

DRUID: Druids kan fungere som to ting; Healer eller flag carrier i Bear form. Stats bør derfor velges etter hvilken rolle du vil spille. Har du veldig mye penger kan det også være en ide og ha begge typer gear.

Når det kommer til enchants er jeg litt usikker for bear form. Noen sier Strenght, andre sier Agility. INFO SØKES! Skal du heale mener jeg at 22int er å foretrekke. De 330(?) mana du får av den er relativt mye på level 19, og rekker til mange heals.

Det finnes jo også Balanced druid, men kan ikke si jeg har sett noen twinked. Er det en mulighet?

 

HUNTER: Mange velger Hunter når de skal twinke. De har ett godt utvalg av gear, og kan gjøre vill damage. Auto-shot som hitter bortimot 100 på level 19 skal man ikke undervurdere. Som hunter går du selvfølgelig for Agility, Agiloty, mer Agility og kanskje en del stamina. Du vil ha så høy crit chance og ranged AP som mulig + du vil ha muligheten til å overleve. Når det gjelder Libram enchants på legs og head har du to muligheter; 8 Agi eller 100 HP. Det kommer litt ann på deg selv. Vil du overleve lenger eller ha mer critchance/AP. Selv gikk jeg for HP, siden jeg ikke får gjordt stort om jeg er død:p

Vi har også ett "stort" spørsmål her. GUN eller BOW. Det finns ett godt alternativ av hver. Som gun er Lil Timmy's Peashooter helt klart det beste valget, mens når det gjelder Bows er Venomstrike den beste. Den har en veldig fin procc som går av ofte + den kan procce mens du hopper, Multi shotter, Arcane shotter osv.

 

MAGE: Mage kan være supert i WSG. Slowing er noe av det verste en warrior/rogue vet. Du kan specce frost og få frostbite (Sjanse til å fryse fast motstanderen i 5 sekunder noe som gjør det enda mer effektivt. Med mye + Spell Damage gear kan du få ganske så store Fireball crits, men husk også å ha nok stamina til å overleve om en rogue skulle komme tett inpå deg.

30 Spell damage på våpen og 20 frost/fire damage på gloves er dyre, men ekstremt gode enchants på den levelen.

 

PRIEST: Her har to også to hovedvalg. Shadow priest eller Holy Priest (Devoted healer). Gear etter hvilken specc du går. Shadowpriest kan gjøre stor skade med Mind Blast og/eller Star Shards om du er Night Elf. Enchant derfor + spell/shadow damage om du går shadow og Int/stam/healing om du skal heale. Jeg har ingen spesielle erfaringer med Priest (Bortsett fra å bli skam-eid) så tar gjerne imot mer info.

 

PALADIN: Paladins er som warriors på denne levelen, men i tilleg har det healing og er nesten umulige å drepe. Ikke mange velger Paladins i WSG, mest trolig fordi de ikke har noen spesielle "damage skills". Jeg mener de er undervurdert og har et stort potensiale *Trenger mer info*

 

Gear

Ohoi, da var vi kommet til den mer spennende delen. Gearet for de spesielle klassene. Jeg sier ikke at det jeg viser er BEST, det er kun eksempler. Visse klasser har jeg ikke spilt så mye, så kan trenge litt info og forslag etterhvert.

 

*Rogue:

Forslag: http://ctprofiles.net/3597692]HER[/url]

Man kan selvfølgelig gå dual swords eller daggers, det kommer ann på hva du vil ha.

Eksempler på andre våpen:

Cruel Barb fra DM

Stinging Viper fra WC

Face Smasher ( BoE )

Evocator's Blade fra BFD - dårlige stats

 

Så har man litt å velge i:)

 

*Warrior:

Forslag: http://ctprofiles.net/3597899]HER[/url]

Eksempler på andre våpen/skjold:

Redbeards Crest (Skjold)

Shadowfang (1h)

Night Reaver

 

*Warlock:

Forslag: http://ctprofiles.net/3598077]HER[/url]

Er vel ikke så veldig mang evåpen å velge i på denne fronten. Du kan også bytte ut noe av stats gearet mot greens med kun spell damage.

Twisted Chanter's Staff er også ganske så grei

 

*Druid:

Healer forslag: http://ctprofiles.net/3599269]HER[/url]

Bear-tank forslag: http://ctprofiles.net/3599057]Push meh![/url]

 

*Hunter:

Forslag: http://ctprofiles.net/3498262]HER[/url]

Andre våpen:

Massive Battle Axe of the Monkey

 

*Mage:

Nesten samme som warlock, men med Twisted Chanter's Staff

Også Frost/fire damage på hansker istedet for shadow.

 

*Priest:

Healing Forslag:http://ctprofiles.net/3599435]Clicky[/url]

Shadow: Warlock gear. Mer info ønskes.

 

*Paladin:

Mer eller mindre samme som warrior. Modifiser etter behov.

 

Spesielle våpen/armor deler

Talbar Mantle Er den eneste skuldre armoren du kan skaffe med stats på. Den får du av et quest du skaffer utenfor Wailing Caverns.

Seal of Wrynn er også et quest item. Det er en relativt lang chain som started med questet "The Unsent Letter" Det blir vel startet når du looter hodet til VanCleef mener jeg.

Sentinel's Medllion er den enste necken du kan skaffe på level 19, men krever Honored med Silverwing Sentinels.

Seal of Sylvanas er en av de beste ringene du kan skaffe, men er dessverre bare tilgjengelig for Hordes.

Questet går ut på å drepe siste bossen i SFK (Arugal)

 

 

Våpen Enchants

Det er mange enchants og velge mellom, og prisen på de er veldig forskjellig.

Her er en liste over de vanligste enchantene til twinks, med en liten beskrivelse + hva du trenger for å lage den.

 

*Crusader: Chance on hit; Øker strengt med 100 og healer deg for 75 til 125 hp.

Mats: Righteous Orb x2, Large Brilliant Shard x4.

*Lifestealing: Chance on hit; Tar 30 liv fra fienden og healer deg for det samme.

Mats: Large Brilliant Shard x6, Essence of Undeath x6, Living Essence x6

*15 Agility - 1h: Øker Agility med 15.

Mats: Large Brilliant Shard x6, Greater Eternal Essence x6, Illusion Dust x4, Essence of Air x2.

*25 Agility - 2h: Øker Agility med 25.

Mats:Large Brilliant Shard x10, Greater Eternal Essence x6, Illusion Dust x14, Essence of Air x4.

*Fiery Weapon: Chance on hit; Tar 40 liv fra fienden.

Mats: Small Radiant Shard x4 og Essence of Fire x1.

*Strengh: Øker Strength med 15.

Mats: Large Brilliant Shard x6, Essence of Earth x2, Greater Eternal Essence x6 og Illusion Dust x4.

*Mighty Intellect: Øker Intellect med 22. (330 mana)

Mats: Large Brilliant Shard x15, Greater Eternal Essence x12, Illusion Dust x20.

*Spell Power: Essence of Air x4, Essence of Water x4, Large Brilliant Shard x4, Golden Pearl x2, Essence of Fire x4 og Greater Eternal Essence x12

 

WSG Rewards

Horde og Alliance har de samme rewardene, bare med forskjellige navn.

Friendly: Ingen verdens ting :O

Honored:

* Sentinel's Medallion - Den eneste necken du kan skaffe på denne levelen.

*Caretaker's Cape - Healing back.

*Lorekeeper's Ring - Caster ring.

*Protector's band Rogue/Warrior/Paladin ring.

 

Revered:

*Lorekeeper's Staff - Healer/caster staff.

*Protector's Sword - 1h sverd.

*Outrunner's Bow - en..bue?

*Sentinel's Blade - Søt liten dagger.

 

Exhalted:

*trommevirvel*

BOOM En fantastisk kul Tabard!

 

 

Soon to come: Talents!

 

Konstruktiv kritikk, info der det trengs og synspunkter ønskes. Det er sikkert en haug med leifer og.

Endret av sigz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har bare en rogue twink selv, så ser en del mangler der. :p For det første, du har Ambush på lvl 19! Og du er nesten nødt til å ha Minor speed increase enchant på boots.

 

edit: oi litt for sen der :p

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...