Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er to års aldersforskjell for for mye?


Anbefalte innlegg

Gratulerer med damen :) Til spørsmålet ditt, det spørs vel helt på modenheten deres... 14 og 16 kan fort bli en stor forskjell om dere befinner dere på helt forskjellige stadier modenhetsmessig, og skape en ubalanse i forholdet. For ikke å snakke om at jenten kan føle seg presset til å ha sex med en gang fordi hun antar at du forventer det siden du er eldre.

 

I tillegg er det jo engang sånn at det bla. er ulovlig å ha sex med en under den seksuelle lavalder når en er over selv. Jeg tviler på at dette skulle bli håndhevet med såpass små aldersforskjeller, bare husk at hvis hun skulle finne på å angre har hun loven på sin side :)  Ellers er tross alt det viktigste at dere er glade i hverandre og har det kjekt sammen, men forbered deg på en del mistillit, spesielt fra foreldrene hennes sin side!

6817700[/snapback]

 

Mener å huske at det står i loven at i tilfeller hvor forskjellen kun er 2-3 år gjelder det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om en 16 åring og 14 åring har sex så er det sjeldent myndighetene bryr seg. Lovverket tar forbehold om at to personer som er noenlunde like gamle ikke faller inn under lovverket. Men uansett så vil jeg anbefale at når det kommer til sex er det nok en fordel å vente, spesielt om dere nettopp er blitt sammen.

 

To år er ingenting, selv for en tenåring. Nyt forelskelsen du :)

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det vel ikke ulovlig å ha sex med en 14åring hvis man er 16, så lenge hun ikke anmelder det? La oss si at jeg er i denne situasjonen, og den ultrakonservative, militærpappaen velger å anmelde meg for å ha sex med datteren som er under lavalderen. Hvis jeg sier det var frivillig og jenten sier at det var frivillig, kan jeg fortsatt dømmes for å bryte loven?

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det er det vel ikke ulovlig å ha sex med en 14åring hvis man er 16, så lenge hun ikke anmelder det? La oss si at jeg er i denne situasjonen, og den ultrakonservative, militærpappaen velger å anmelde meg for å ha sex med datteren som er under lavalderen. Hvis jeg sier det var frivillig og jenten sier at det var frivillig, kan jeg fortsatt dømmes for å bryte loven?

6823071[/snapback]

Tror ikke du får noen straff for det, aldersforskjellen er så liten. Den seksuelle lavalder er vel hovedsaklig for å beskytte småjenter mot kåte menn. Er også en grense på 14 år. Man kan dømmes for å ha sex med en under 14, som er hakket verre enn en under 16.

Lenke til kommentar

Kjenner mange som har hatt såpass unge kjærester. Vi har dog mobbet dem for harde livet.. :p

 

Møtte jo en på 19 som var sammen med en dame på 14.. Fant et bilde på TVen på hybelen hans , det var konfirmasjonsbildet og det var helt nytt.. Skal si at jeg lo godt da ;)

 

Men ikke bry deg om alderen.. Er dama grei å prate med og morsom å være med ser jeg ingen hindringer i alder.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg gikk i 10.klasse da jeg ble sammen med dama som da gikk i 8.klasse. Nå, to år etter henger vi like godt sammen.

 

Alder er ikke større hinder en du lager selv. No problem :)

 

Jeg og trodde kanskje hu var sammen med meg for at jeg var to år eldre og sånt, men i ettertid har jeg spurt om det. Men det var ikke det. Det var fordi hu likte meg, og så noe i meg.

 

Tviler du, så spør. Det er ikke ufarlig og spørre vet du ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det er det vel ikke ulovlig å ha sex med en 14åring hvis man er 16, så lenge hun ikke anmelder det? La oss si at jeg er i denne situasjonen, og den ultrakonservative, militærpappaen velger å anmelde meg for å ha sex med datteren som er under lavalderen. Hvis jeg sier det var frivillig og jenten sier at det var frivillig, kan jeg fortsatt dømmes for å bryte loven?

6823071[/snapback]

 

 

Du kan ikke dømmes for å bryte loven når du ikke bryter den, les lenger oppe i tråden. :)

Lenke til kommentar
Hei, eg e en gutt som bor i nord-norge som nettop har fått meg dame.. 

Hu e 14 år..  Og eg e 16. Vi har vært sammen ei lita stund. (noen uker tror eg :p

 

E dette for stor forskjell på alder?  Begrunn svarene please ;)

Takk på forhånd

6817642[/snapback]

 

Vet ikke ossen jeg skal se på mitt "forhold" med jenta, men hu er 15/16 og jeg er 16/17, altså 91 og 90, og jeg føler ikke det er så galt :)

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hvor moden du\dama er..

 

Er selv sammen med ei som er 15år, og ble selv nettop 17..

 

Men hun er ganske moden for alderen, og jeg selv er ganske barnslig og ung for alderen, så går fint :)

 

Btw: Kjenner en som er like gammel som meg, da hun var 14 så hun ut som hun var 18-20.. Og hun er veldig moden ellers også :)

 

så, helt individuelt

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...