Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Det beste mot vannblemmer_?


Ksungam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Om dere skal  stikke hull på vannblemma, må dere ikke stikke hull fra oversiden, dere må ta en desinfisert nål under huden og "kjøttet" på siden og stikke hull på den underifra, ellers så kommer det lett bakterier til såret og du får betennelse.

7724078[/snapback]

 

Det som fungerer best for meg er å bruke sports-teip du får kjøpt i sportsforretninger. Bruk 2 lag 4-5 cm lengre enn vannblemma og på hver sider. Får da avlastet vannblemmene og kan derfor fortsette med det jeg holdt på med.

 

For å se store blemmer kan dere se på BBC's SAS serie eller Hunting Marsk Ryan tidligere SAS soldat.

Lenke til kommentar

Bare jeg som syns denne tråden er litt komisk? Er jo bare en vannblemme, finnes sikkert lure og mindre lure ting å gjøre med den, men mitt råd er å gjøre akkurat som du vil med den. Har aldri hørt om noen som har fått alvorlig problemer pga de har behandlet en vannblemme feil.

 

Selv pleier jeg og klemme på de til de sprekker i håp om at det skal komme et lite smell som når du klemmer hull på bobleplast, dette skjer selfølgelig aldri, men en dag, en dag skal det skje!

 

Får forresten vannblemmer hver gang jeg har vært på jobb, så jeg har nok av blemmer å prøve på.

Lenke til kommentar
snakket med to leger før jeg godttok at man ikke skal stikke hull på dem :p du får også kjøpt gnagsårplaster fra compeed som er geniale, men de burde gjerne brukes før det har blitt en blemme, men de funker også på blemmer. har reddet meg mang en gang

7567333[/snapback]

 

Sa de hvorfor man ikke stikke hull på blemmene? Hvis det var infeksjonsfaren, så holder det vel å desinfisere eller brenne nåla før du stikker?

Sikkert best å ikke gjøre noe, men fint å få den vekk hvis man skal spille fotball eller gå fjelltur.

Jeg bruker også Compeed. Før militære utmarsjer brukte jeg alltid Compeed eller idrettstape (sporttape) og gjerne nylonstrømper (godt skjult!! :D )

Lenke til kommentar

Gjorde et lite eksperiment i sommer. Hadde kjøpt nye joggesko som jeg fikk 2 vannblemmer (en på hver hæl) etter den første turen. Den ene lot jeg være og den andre stakk jeg hull på. Etter et par dager området etter den jeg stakk hull på omtrent som vanlig, kjente ikke noe smerter, mens jeg det enda verket i den jeg ikke hadde rørt.

Lenke til kommentar
snakket med to leger før jeg godttok at man ikke skal stikke hull på dem :p du får også kjøpt gnagsårplaster fra compeed som er geniale, men de burde gjerne brukes før det har blitt en blemme, men de funker også på blemmer. har reddet meg mang en gang

7567333[/snapback]

 

Sa de hvorfor man ikke stikke hull på blemmene? Hvis det var infeksjonsfaren, så holder det vel å desinfisere eller brenne nåla før du stikker?

Sikkert best å ikke gjøre noe, men fint å få den vekk hvis man skal spille fotball eller gå fjelltur.

Jeg bruker også Compeed. Før militære utmarsjer brukte jeg alltid Compeed eller idrettstape (sporttape) og gjerne nylonstrømper (godt skjult!! :D )

7757978[/snapback]

 

Les innlegget mitt litt over :) De fleste store vannblemmer sprekker før eller senere uansett, så det beste er nok å stikke de kontrolert :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har aldri hatt noe spesielt med vannblemmer men i forrige uke fikk jeg faktisk 3 stykker. Kom av at jeg holdt på med vektstanga samt sliket nedtrekk med vekter på. Strammet liksom huden rett nedenfor fingrene, og fikk på begge tomlene. Men når har dem sprukket hele gjengen, ut av jeg har stukket hull på dem. Kjenner ingenting, kjente forøvrig ingenting heller. Ble bare våt på hendene.. :p

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Vannblemmer ja, kjent problem.

 

Jeg trener aktivt kickboxing, og får OFTE vannblemmer under beina pga man vrir mye på beina osv.. Jeg pleier aldri å gjøre noe med dem, men de gjør vondt å gå på, men det gjorde de både før og etter det gikk hull på dem.

 

Så er ikke vits i å gjøre noe med dem. Ingen skade. Naturen tar seg av deg!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg stakk hull på en vannblemme for mange år siden (har ikke hatt noen vannblemmer siden den, og kan ikke huske noen før den, så har ikke noe annet å si, lol. =))

6816838[/snapback]

For en episk historie. Godt å mimre fra gamledager en gang i blandt.

 

Jeg hadde 3 vannblemmer på foten for noen uker siden (Tennis i feil sko). Stakk hull på dem, nå er de iallefall ikke vonde lengre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...