Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Biler du har kjørt (skrytetråd)


Den store P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at å kjøre fort er ikke bare lyskryss-racing. Det er svinger inni bildet også.

Hehe... sier du det ja... :thumbdown:

 

Er sef. fullt klar over at bilen også må henge på veien, eller så hjelper det jo lite med krutt under panseret.

 

Da skjønner du kanskje hvorfor jeg skriver at en Cosworth kjører i ring rundt en Touran?

På bane og svingete veier...nja.

aks rett frem..nei.

 

Med "nei" så mener jeg ikke at cosworthen IKKE kjører fra meg, men jeg mener at den ikke "kjører i ring" rundt meg.

Men, sef. så kjører en cosworth fra meg... (etter alt jeg vet) men i ring.... nja.....

 

Klart... på bane med en fintunet cosworth og erfaren fører bak rattet kan jeg nok være med på at han/hun KANSKJE hadde kunnet kjørt rundt meg en gang eller to... men i aks rett frem, så skal det ganske mye ekstra krefter til for å bokstavlig talt kjøre i ring rundt meg.

 

Så jeg mener det er ikke motoren alene som gjør Coswothen VELDIG overlegen, men den sammlede prestandaen (motor/veigrep/proff fører)

 

Tror jeg skjønner deg ganske godt Sluquet, men "i ring rundt" tror jeg er en aldri så liten overdrivelse. Men at den kjører fra meg... Helt klart. Skulle vel egentlig bare mangle.. hehe

Lenke til kommentar
E36 320 turtallsmaskin? Prøv en Honda VTec du, så skal du få se hva turtallsmaskin innebærer :)

 

Nja, ikke slik jeg mente det, motoren liker litt turtall før den virker. Er litt seig på lavere turtall men så plutselig kommer alt straks den får litt omdreininger å jobbe med. Den har turtallsperre orginalt på 6500rpm så den vil ikke klare å matche en vtec på turtall.

Lenke til kommentar
Med "i ring rundt" mener man ikke bokstavlig talt en runde rundt din bil, men derimot at man kjører fra motstanderen med god margin. Husk at en Sierra Cosworth er basert på en racingbil, ikke omvendt. Mye interessant skrevet her:

 

http://www.bilforumet.no/cosworth/146830-k...e-cosworth.html

Da er vi nok enige :)

 

Men den bilen jeg kjørte hadde aldri i livet kjørt i fra den touran'en jeg har i dag. Jeg har kjørt en 2006mod. Golf GTI m/150 turbohester og jeg mener man kan sammenligne draget i Cosworthen jeg kjørte med denne.

 

Uten sammenligning forøvrig, da vi snakker om to biler med over 20 år i mellom seg, men altså bare for å sammenligne selve draget i bilen. En GTI m/150 turbohester går så absolutt ikke dårlig altså, og det gjorde ikke Cosworthen heller, men den dro ikke akkurat skinnet av pølsa mener jeg.

Lenke til kommentar
En Golf GTI 2006-modell har 200 hester, ikke 150. Golf GTI MK4 2000-2002-modell har 150 hester.

Bare for å kverulere, det er jo visstnok populært.

Okay... var vertfall den generasjonen som var før den vi har nå. Mener det var 2006mod. jeg... men mulig jeg tar feil...

 

Det som er sikkert, er at det var 150HK'er i den vertfall :)

 

Nja... rett skal være rett, så vil ikke kalle det direkte kverulering jeg da men :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er noe som kalles chiptuning, og da går det jaggu fint ann å få 200 hester ut av en 170 TDI f.eks :)

 

Har ikke kjørt bil på 3 mnd nå, så refererer heller til tidligere post med en samling Audi'er, Porsche og Range Rover Sport...

 

Ikke noe spennende i det siste, bortsett fra en flett ny 911 Carrera 4S i sommer.

Lenke til kommentar
Det er noe som kalles chiptuning, og da går det jaggu fint ann å få 200 hester ut av en 170 TDI f.eks :)

 

Har ikke kjørt bil på 3 mnd nå, så refererer heller til tidligere post med en samling Audi'er, Porsche og Range Rover Sport...

 

Ikke noe spennende i det siste, bortsett fra en flett ny 911 Carrera 4S i sommer.

 

Sciroccoen er jo helt fersk, har importøren trimmet denne altså? Eller er det noen som har sneket i køen / importert på egenhånd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...