Gå til innhold

Hva skal man spise i stedet for brød?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er selv på slanker'n, har snart gått ned 20 kilo. Siden du har kuttet ut brus og snop høres det ut som om du har tenkt å gjøre alvor av det. Personlig har jeg hatt stor sukksess med å bare spise brød til frokost (2 skiver), og wasa fiber pluss til mellommåltider og kveldsmat (kombinert med MASSE gåing, fortrinnsvis i oppoverbakker). Personlig har jeg bestemt meg for at frokost og middag skal smake godt, helst være sundt (eventuelle usunne elementer i bittesmå mengder), og mellommåltider kan godt være smakløse. De skal bare holde forbrenningen oppe og gi kroppen nødvendig næring, ikke nødvendigvis smake "mat". Har hatt en del tunge stunder pga dette, men med resultatet vekta viser, er jeg stort sett i godt humør allikevel. Bør også nevne at en dag i uken har jeg "spisedag", fremdeles er måltidene mange og små, men da langt mer usunn, disse dagene har for meg vært den største grunnen til at jeg ikke har sprukket. Lykke til :)

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Takker. Gåinga er det liksom ikke noe problem med, siden jeg har flyttet opp i Fjellsiden i Bergen, så langt opp bebyggelsen går. Spaserer stort sett hver dag, og har vel rundt 13000 skritt om dagen hvis jeg går en gang hver vei. Hender jeg går to.

Det jeg tror er viktig er en dag hvor man unner seg litt digg, for selv om slankingen går kjappere uten slike dager, er de viktige for å holde motivasjonen oppe. Dessuten er jeg student, og man kan ikke legge fylla helt på hylla heller (wow, et nytt rim).

Lenke til kommentar

Hey, jeg går vidden hver lørdag, fra fisketorget, opp flyen til rundemanen og videre til ulrikken. En deilig helgetur, og jeg veier stort sett 1,5 kg mindre når jeg kommer hjem enn når jeg reiste (dette før jeg drikker for å erstatte væsketap). Aner ikke hvor mange skritt det er, men bruker ca 4-5 timer fra Bergen storsenter, hele runden og tilbake til Bergen storsenter.

Lenke til kommentar
Jeg spiser"Bjørn Havregryn" uten å koke det eller noe, bare tar en passe porsjon oppi ei skål, heller over noe melk og spiser det, smaker fortreffelig
Om det er Bjørns eller Axa sin sportshavregryn, så klarer jeg det ikke uten noe søtt til. Heller man en spiseskje oppi, så er jo halve poenget borte. Min løsning er å drikke Pepsi Max Cool Lemon når smaken er for traust. Dvs, omtrent ved hver andre skje...

6834740[/snapback]

Det er faktisk "Axa Bjørn havregryn" :D

 

Jeg spiser det uten noe søtt til..så sant ikke melken kalles for søt.

Lenke til kommentar

Mine damer og herrer, blender er svaret på alt. Se på næringsinnholdet, bland med vann i en blender og drikk det. Fort gjort, enkelt og greit, stort sett smakløst.

 

Har du problemer med smak kan et glass sterk pepper hjelpe, spis en slik så bedøver den smaksløkene dine lenge nok til at du får ned skvipet. :fun:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Spis fiber! Helst i form av knekkebrød. Spør du en lege om hvordan gå ned i vekt, så vil han si at du bør kutte ut all form av brødmat. Karbohydrater får du i deg i form av grønnsaker. Spis dobbelt så mye grønnsaker som proteinholdig kost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...