Gå til innhold

TEST: Fire strømforsyninger for entusiasten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Holder meg til PC Power & Cooling eller Silverstone PSU'er jeg.

 

For min del ser jeg ikke på modulære strømforsyninger som noe som er egnet for entusiaster, siden det er høyere resistans i kablene på disse, og hvis det skjer noe galt med en kontakt kan muligens alt fyke til h*****e. Har merket ustabil strømtilførsel på 12V rail'ene på enkelte av de og. Går aldri tilbake til de nei...

6801876[/snapback]

 

Kan du utdype det litt? En kabel er vel en kabel uansett om det er en ekstra kontakt på den, så har vel ikke det så mye å si? Etter det du sier så er jo testvinner Mist ikke noe å samle på for oss som setter høge krav til strømforsyning.

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar

Et moderne strømforsyning skal ha en stor vifte som sørger for å fjerne den varme luften ut.

 

RocKeteer har et hus med to vifter. Den store drar den små rundt som en vindmølle. Det sier seg selv at dette må det bli ekstra vindsus av. Ikke så mye mens de er ny, men når de får et belegg av støv og dritt kommer støyen.

Huset har noen ventilasjonshuller som slipper noe av den varme luften tilbake inn i kabinettet, og lager sirkulasjon der. Dette utligner noe av overtrykket fra den store viften. Men ingen vil vel ha den varmeste luften tilbake til kabinettet.

Etter min mening kan man stille spørsmål om en sånn strømforsyning bør være med blant strømforsyninger for entusiasten i heletatt

Lenke til kommentar
Holder meg til PC Power & Cooling eller Silverstone PSU'er jeg.

 

For min del ser jeg ikke på modulære strømforsyninger som noe som er egnet for entusiaster, siden det er høyere resistans i kablene på disse, og hvis det skjer noe galt med en kontakt kan muligens alt fyke til h*****e. Har merket ustabil strømtilførsel på 12V rail'ene på enkelte av de og. Går aldri tilbake til de nei...

6801876[/snapback]

 

Om det ikke er noe veldig spesielt har jeg vansklig for å tro at det er et stort problem, resistans-forskjellen er vel neglisjerbar, og de er jo "modulære" i den andre enden, uten at det fører til så mange skader.

 

AtW

Lenke til kommentar

Flere kontaktpunkt = flere plasser hvor ting kan gå feil. Som sagt, det er min mening og erfaring fra jobben. Har hatt en Hiper PSU med korrosjon på en av utgangene fra PSU'en, i tillegg til en "vimsete" kobling på en Enermax Liberty (men det var p.g.a. pakkefeil); har nok bare hatt en mengde uflaks.

 

Når det gjelder resistans; klart, forskjellen er minimal når det kommer til resistans, men hvis man i enkelte tilfeller skal betale så mye for noe som yter "littegran" mindre enn det du kan få tak i ellers, hvorfor kjøpe det? Kvaliteten har blitt bedre nå, og det er det som teller, men for min del venter jeg litt lenger. Hiper trakk faktisk tilbake den første utgaven de lanserte p.g.a. en rekke problemer med kontaktene (og såvidt jeg husker en av 12V rail'ene som utga for lite spenning) før de ga ut Type-R, som det er ingenting galt med.

 

Linker til en test jeg leste for en stund tilbake.

Lenke til kommentar
Flere kontaktpunkt = flere plasser hvor ting kan gå feil. Som sagt, det er min mening og erfaring fra jobben. Har hatt en Hiper PSU med korrosjon på en av utgangene fra PSU'en, i tillegg til en "vimsete" kobling på en Enermax Liberty (men det var p.g.a. pakkefeil); har nok bare hatt en mengde uflaks.

 

Når det gjelder resistans; klart, forskjellen er minimal når det kommer til resistans, men hvis man i enkelte tilfeller skal betale så mye for noe som yter "littegran" mindre enn det du kan få tak i ellers, hvorfor kjøpe det? Kvaliteten har blitt bedre nå, og det er det som teller, men for min del venter jeg litt lenger. Hiper trakk faktisk tilbake den første utgaven de lanserte p.g.a. en rekke problemer med kontaktene (og såvidt jeg husker en av 12V rail'ene som utga for lite spenning) før de ga ut Type-R, som det er ingenting galt med.

 

Linker til en test jeg leste for en stund tilbake.

6805741[/snapback]

 

Det er jo klart at flere kontaktpunkter kan føre til mer trøbbel, dvs man må jo sjekke at ting sitter skikkelig flere steder. Men en PC er jo ganske stillestående, så når det først sitter skikkelig så er ikke problemet stort (har aldri opplevd at kabler løsner), at man har en neglisjerbart høyere resistans er en pris jeg godt kan betale for mye mindre kabelrot.

 

AtW

Lenke til kommentar
at man har en neglisjerbart høyere resistans er en pris jeg godt kan betale for mye mindre kabelrot.

AtW

6805848[/snapback]

Well .... en sak har alltid to sider: Når kablene er pent rullet opp og festet med strips inni kabinettet vet man hvor man har de. Og det er bedre enn å betale for å ha noen løskabler liggede å slenge i et skap eller rundtom.

 

Edit: For man skal vel ta vare på ekstra kabler for fremtidig oppgradering?? :D

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
at man har en neglisjerbart høyere resistans er en pris jeg godt kan betale for mye mindre kabelrot.

AtW

6805848[/snapback]

Well .... en sak har alltid to sider: Når kablene er pent rullet opp og festet med strips inni kabinettet vet man hvor man har de. Og det er bedre enn å betale for å ha noen løskabler liggede å slenge i et skap eller rundtom.

6805867[/snapback]

 

Heh, personlig kan jeg ikke helt skjønne at noen synes kabinettet er et bra sted å lagre ubrukt datautstyr, men som du sier, det er vel hver sin smak.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...