Gå til innhold

TEST: Fire strømforsyninger for entusiasten


Anbefalte innlegg

Forstår ikke hvor noen har det fra jeg heller, troddet jeg var følsom for lyd men :hmm:

 

Mulig noen bråker mer en andre da?

6808071[/snapback]

 

Det er nok ganske kraftig avhengig av load, så om noen har noen load-tall på oppsettet sitt, så er det kanskje enklere å forklare forskjellene?

 

AtW

6808343[/snapback]

 

Har ikke direkte tall,men selv med to stk 7800gtx i sli,cpu,6 disker +++++ så er det stille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom man fokuserer på støy. Hva vil dere anbefale av en Mist 500w og denne NesteQ til bruk i en HTPC. Tenker da spesielt på IDLE tid.

 

Når jeg setter meg ned i stua uten å se på tv eller høre musikk og kanske leser en avis, ikke at det skjer så ofte lenger, men vil helst ikke høre sus fra psu.

 

Har en Mist 500w fra før og hadde egentlig tenkt meg å gå for den, men må si at dette med at vifta går helt i idle er jo ganske nice, for det er ikke så farlig om viften spinner opp litt når en ser på film, da det alikevel vil overdøves.

 

Så NesteQ høres jo ut som en ganske perfekt strømforsyning til en HTPC ?

 

Noen som har brukererfaring av denne og kan si noe om viften spinner opp av seg selv av og til eventuelt hvor mye bruk som skal til før viften setter i gang?

Endret av Folo
Lenke til kommentar

fin test, virka som om 5v linja var litt nedprioritert fra produsentene på et par at psuene, men nå er det vel de færeste av oss som trenger 600w+ psuer.

 

har selv 2 stk hiper 580 wattere og skulle veldig gjerne sett en test av denne for å få sammenligna den med de andre dere har testa så langt. støtter også forslaget om seasonic og mist 600watt :)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Jeg har bygd 2 PC'er til kompiser, basert på DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D HK'et og AMD 3200 Venice sammen med Bzerk PSU'en basert på MIST 500W hos Microplex, godt overklokket.

 

Det er faktisk en bra PSU, Bzerk 500wattern, og svært stabil på volten ut og gir høyere spenning ut enn f.eks. Hiper 580wattern jeg selv bruker (undervolter).

 

Trenger man å spare noen kroner,å skiller 200- kroner på disse 2.

Lenke til kommentar
Forstår ikke hvor noen har det fra jeg heller, troddet jeg var følsom for lyd men :hmm:

 

Mulig noen bråker mer en andre da?

6808071[/snapback]

 

Det er nok ganske kraftig avhengig av load, så om noen har noen load-tall på oppsettet sitt, så er det kanskje enklere å forklare forskjellene?

 

AtW

6808343[/snapback]

 

Har ikke direkte tall,men selv med to stk 7800gtx i sli,cpu,6 disker +++++ så er det stille.

6808414[/snapback]

 

Vifta i Mist 500Watt og vifta i Mist 600Watt. Forskjellen ligger i at Mist 500Watt vifta fra Papst kan gå inntil 1600 rpm, mens Mist 600Watt har en Papst vifte som går inntil 1950 rpm. De fleste vil klare seg med denne litt "forenklede Mist'en" Bzerk 500Watt som har denne vifta som spinner opp til 1070 rpm.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...