Gå til innhold

Problemer med IE 6 i XP...henger


w00pla

Anbefalte innlegg

Har problemer med internet Explorer 6....

Den henger etter i svingene og stopper å svare for lengre tidsrom. F.eks. når jeg trykker på en link i f.eks outlook eller starter den fra skrivebordet/quicklaunch tar det ofte evigheter før den dukker opp, samt at maskina knapt svarer før den starter opp. Ofte hvis jeg åpner et nytt vindu får jeg de samme symptomene. Jeg la inn en ny XP for ca. 1 måned siden, men problemene var ikke der med en gang. De dukket opp etter en stund. Jeg tenkte vel egentlig ikke over det i begynnelsen, men så skjedde det hele tiden.

 

Kan dette fikses uten en reinstallasjon av XP, har en del programvare som jeg ikke har lyst til å måtte reinstallere siden det er j**** mye av det (laaang startmeny :smile:)

 

det er forresten XP Prof. engelsk.

build 2600 med mange oppdateringer, men ikke SP1.

 

Er ikke sikker, men tror probleme oppsto i tiden rundt installasjon av norsk office XP

 

Er forresten nokså sikker på at det ikke er virus, siden jeg la inn antivirus for å skjekke maskina etter at problemene oppsto.

 

 

Noen forslag?

 

 

 

Tresprit

http://www.firstmile.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er ikke det samme problemet.

Problemet er at programmet henger, til og med før den er initialisert (før den har begynt å laste sider, og før det står Internet Explorer på oppgavelinjen.

 

Har ikke problemer med opera jeg heller, men det er et annet program. Opera er ikke like bra på alle sider selv om opera generelt er bedre. Derfor er jeg av og til avhengig av IE. Personlig synes jeg det er like greit å bruke IE som opera i windows. Det krever ikke noe ekstra installasjon eller noe i den retning, pluss at man unngår problemer med sider som kun er designet for internet explorer (f*** ta de!!!:)

 

Adhenging er kjedelig, men kan ikke si at det er noen stor plage, det er verre når den henger seg når du scroller, åpner et nytt vindu eller en ny side i det eksisterende vinduet. Problemet er at den ofte gjør at hele maskina henger i korte tidsrom også. Du kan f.eks. ikke skifte sang i winamp mens IE henger

 

Tresprit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...