Gå til innhold

Angrerett/Bytte Netshop Oslo


Anbefalte innlegg

Netshop Oslo har jo TYDELIG lapper ved disken som sier at angreretten ikke gjelder ved kjøp/henting i henteboden..

6787651[/snapback]

Jeg har sagt det mange ganger før, og jeg sier det igjen: Jeg tviler på at Netshop hadde vunnet i retten med det der. Man bestiller jo fortsatt varen på nett, og har ikke mulighet for å "se på den" i kjøpsøyeblikket. Henteboden er bare en mer praktisk måte å få utlevert varene på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Netshop Oslo har jo TYDELIG lapper ved disken som sier at angreretten ikke gjelder ved kjøp/henting i henteboden..

6787651[/snapback]

Jeg har sagt det mange ganger før, og jeg sier det igjen: Jeg tviler på at Netshop hadde vunnet i retten med det der. Man bestiller jo fortsatt varen på nett, og har ikke mulighet for å "se på den" i kjøpsøyeblikket. Henteboden er bare en mer praktisk måte å få utlevert varene på.

6787681[/snapback]

 

Saken er nok sterkere når handelen blir inngått når varen kjøpes over disk.

Uansett så er 1mnd lenge for en vare med så liten verdi for å få byttet den.

Lenke til kommentar

Jepp, på samme måte som hvis du ringer JYSK og ber de om å reservere de kjempevakre stolene til 199,-/stykket.. ;p

Men der er jo ikke akkurat det samme da man som regel på JYSK kan se og ta på varen, og ikke alltid kun tegningen utenpå forpakningen.

 

 

Men jeg har selv irritert meg litt over at det ikke har vært angrerett når man henter i Oslo.. Er det verdt å bruke de ekstra 100 kronene på "sikkerheten" dersom man skulle bli misfornøyd med produktet?

Lenke til kommentar
Dette er vel egentlig rett og slett snakk om dårlig service... om han kan påvise uåpnet pakke, kvitering etc, så skjønner jeg ikke problemet.. Han ønsker seg jo bare en annen brikke. Greit nok at netshop har alt på det rene, men som sagt, litt service skader aldri...  :roll:

6790167[/snapback]

 

Enig. Hva hadde vært problemet om han hadde levert brikken over disk i Oslo, fått en annen tilbake, muligens betalt et lite mellomlegg? Det hadde tatt noen minutter for han i skranken.. Men men - det er vel for "dyrt" å gjøre det sånn, trådstarter må nok kjøpe en ny brikke. For netshop er det hvertfall mye bedre at trådstarter kjøper enda en brikke...

Lenke til kommentar
Dette er vel egentlig rett og slett snakk om dårlig service... om han kan påvise uåpnet pakke, kvitering etc, så skjønner jeg ikke problemet.. Han ønsker seg jo bare en annen brikke. Greit nok at netshop har alt på det rene, men som sagt, litt service skader aldri...  :roll:

6790167[/snapback]

 

Enig. Hva hadde vært problemet om han hadde levert brikken over disk i Oslo, fått en annen tilbake, muligens betalt et lite mellomlegg? Det hadde tatt noen minutter for han i skranken.. Men men - det er vel for "dyrt" å gjøre det sånn, trådstarter må nok kjøpe en ny brikke. For netshop er det hvertfall mye bedre at trådstarter kjøper enda en brikke...

6790212[/snapback]

Når en brikke har falt 100 kr. på den tiden, kunden har ikke kvittering og slikt blir det mye "goodwill" som må til her...

 

Når Netshop er også en butikk som selger varer såpass rimelige som de gjør kan man ikke forvente å få byttet en vare etter en måned, da varen har synket over 30% i pris.

 

Det enkleste er vel å selge den på qxl for 200-300 kr. Sikkert noen som betaler den summen der.

Lenke til kommentar

Kay, skumleste en del av innleggene og fikk ikke med meg verditapet på denne tiden. I og med at det har gått en måned, skal kunden selvfølgelig få tilgode dagens pris på brikken. Netshop skal ikke tape penger på at kunden har brukt lang tid, uansett hans begrunnelse.

 

Dersom Netshop er villige til å ta tilbake brikken for dagens pris, synes jeg det er bra :)

Lenke til kommentar

Ja nå er jeg blitt grundig informert..

 

Det som jeg ønsket var jo følgende bytte til MS duo,

denne koster 245 nå

min pro koster 249 dvs jeg taper 4kr

at jeg har tapt ca 50kr er uvesentlig for meg etter innkjøpet

 

men som flere har nevnt, jeg har kjøpt en vare som var 2kr for lav pris på

 

og når netshop oslo ikke vil så må jeg aksepter det

men om jeg vil kjøpe noe fra de igjen; nei

 

har kjøpt for nærmere 15k fra denne butikken men får gå tilbake til mine vanlige forhandlere.

 

takker alle for gode svar, det er aldrig for seint å lære

 

ps noen som vil kjøpe en usprettet ms pro stikk på 512 Mb (ROFL) :!:

Endret av DDFC
Lenke til kommentar
Dette er vel egentlig rett og slett snakk om dårlig service... om han kan påvise uåpnet pakke, kvitering etc, så skjønner jeg ikke problemet.. Han ønsker seg jo bare en annen brikke. Greit nok at netshop har alt på det rene, men som sagt, litt service skader aldri...  :roll:

6790167[/snapback]

 

Enig. Hva hadde vært problemet om han hadde levert brikken over disk i Oslo, fått en annen tilbake, muligens betalt et lite mellomlegg? Det hadde tatt noen minutter for han i skranken.. Men men - det er vel for "dyrt" å gjøre det sånn, trådstarter må nok kjøpe en ny brikke. For netshop er det hvertfall mye bedre at trådstarter kjøper enda en brikke...

6790212[/snapback]

Når en brikke har falt 100 kr. på den tiden, kunden har ikke kvittering og slikt blir det mye "goodwill" som må til her...

falt med 49kr

Når Netshop er også en butikk som selger varer såpass rimelige som de gjør kan man ikke forvente å få byttet en vare etter en måned, da varen har synket over 30% i pris.

16,44%

Det enkleste er vel å selge den på qxl for 200-300 kr. Sikkert noen som betaler den summen der.

6790231[/snapback]

Lenke til kommentar
og når netshop oslo ikke vil så må jeg aksepter det

men om jeg vil kjøpe noe fra de igjen; nei

 

har kjøpt for nærmere 15k fra denne butikken men får gå tilbake til mine vanlige forhandlere.

Ikke ta dette ille opp, men jeg synes det er litt smålig av en kunde å nekte å handle et sted fordi han ikke får service som går utenom de rettigheter han har i utgangspunktet. Ja, jeg er enig i at de godt kunne gitt deg den ekstra servicen (jeg hadde gjort det der jeg jobber), men det blir feil om kunden skal nekte å handle der fordi de ikke driver veldedighet. Hadde de gitt dårlig service, så ok, men her har de faktisk rettighetene på sin side.

 

Når det er sagt, så synes jeg det oftere og oftere viser seg at Netshop er i ferd med å bli for store. Det var masse tråder i begynnelsen om hvor god kundebehandling de drev... disse er det blitt betydelig færre av, mens tråder med dårlige erfaringer har blitt en god del hyppigere.

Lenke til kommentar

Afseth: Det er nok slik taktikken deres var for å bli store det - ekstremt kundeservice i et år - slik at alle pioneerene vil anbefale butikken til sine kjente og til etterfølgerne.

 

Samme skjedde med DLink når det gjelder trådløse rutere, og Canon på digitale kamera - de var først ute med å være dritbra - og er nå tatt igjen av flere andre produsenter.

 

Enkel måte å vokse på det :).

Lenke til kommentar
Afseth: Det er nok slik taktikken deres var for å bli store det - ekstremt kundeservice i et år - slik at alle pioneerene vil anbefale butikken til sine kjente og til etterfølgerne.

 

Samme skjedde med DLink når det gjelder trådløse rutere, og Canon på digitale kamera - de var først ute med å være dritbra - og er nå tatt igjen av flere andre produsenter.

 

Enkel måte å vokse på det :).

6798386[/snapback]

 

tja, er jo verdt å påpeke at jo større kundemasse, jo større sjanse for at noe går galt. Og jeg skal være helt ærlig; mange av trådene i startfasen gav inntrykket av superhelter. Tror til og med de hos Netshop hadde en viss bismak over å bli skrytt så mye opp i himmelen-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...