Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilken kalkulator, Casio eller Texas? *LØST*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm. Takk for alle svara. Men akkurat de to kalkulatorene jeg linka til. Er det noen som har erfaring med akkurat de modellene?

6783648[/snapback]

De aller fleste kjenner bare til én av dem siden det vanligste er at det brukes samme kalkulator på hele skolen. De aller fleste har derfor ikke mulighet til å veie dem opp mot hverandre.

 

Det eneste jeg vet er at Texas er raskere enn Casio. Jeg har også en mistanke om at Texas er litt vanskeligere å sette seg inn i (Casio er mer "barnevennlig").

 

Uansett hva vi sier her bør du kjøpe den som skolen anbefaler eller den som er i flertall i klassen.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp Casio CFX-9850GC den er kjempetreg og har en ubrukelig skjerm. Hvis du skal ha Casio, kjøp heller Casio fx-9860G SD. Dette er en mye bedre calkulator, mye kjappere og bedre skjerm. Jeg har begge typer. Har ingen erfaring med Texas, men på Texas må du legge inn program for å løse 2grads ligninger, mens Casio har program for 3grads ligninger.

Lenke til kommentar
Ikke kjøp Casio CFX-9850GC den er kjempetreg og har en ubrukelig skjerm. Hvis du skal ha Casio, kjøp heller Casio fx-9860G SD. Dette er en mye bedre calkulator, mye kjappere og bedre skjerm.

6793403[/snapback]

Ja, 9850GC er ganske treg. Ihvertfall når det kommer til likninger, grafer, g-solve og derivasjon, men det går greit hvis man er tålmodig og bruker den på den mest effektive måten.

Skjermen er helt grei til en kalkulator å være. Det er jo ikke snakk om en high-end pc-skjerm. Hvis man justerer fargene og kontrasten skikkelig ser det helt greit ut.

Husk på at 9860G SD faktisk er 500 kroner dyrere. 9850GC ligger rundt 1000 kr, og 9860G SD ligger rundt 1500 kr. (på skoletilbud nå)

 

Bruken av Casio FX9860 kan prøves i denne kalkulatoren.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Casio, og har vært godt fornøyd med den. Vi fikk vite på forhånd hvilken modell vi skulle kjøpe, og det er den læreren brukte. Det var et par i matteklassen som hadde texas kalkulatorer, og de sleit litt mer med å finne ut funksjoner som læreren bare visste hvordan fungerte i Casio.

 

Så du bør kjøpe den kalkulatoren læreren anbefaler, og kan med.

Endret av Noteknekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...