Gå til innhold

Xbox 360 flopper fullstendig i Europa også.

Staal

Anbefalte innlegg

Forstår ikke hvorfor dere gidder å diskutere som noen fanboys....

Jeg har PS2, tenkte jeg ville kjøpe PS3 men x360 kom først ut og da tok jeg den, er helt fornøyd og kjøper ikke PS3.

Floppet iallefall ikke for meg, fordi jeg er fornøyd. Staal, bryr du deg virkelig om hvor mange som har kjøpt den? Forstår ikke hva det har å si. Tror det er nok til å få evt. matching på nettet.

6767350[/snapback]

Ja, salgstall er noe av det viktigste. Alle som har hatt Saturn, Dreamcast, Virtua Boy, Gamecube, Neo Geo Pocket osv burde jo skjønne det.

6767383[/snapback]

Knegg knegg, 360 omtrent som virtua boy? Du får sagt det gutt.

6767393[/snapback]

ahaahhaa virtua bot var søren meg skudd fra hofta.

Friskt forsøk likevel da :!:

virtboy.jpg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt poenget her. Xbox360 har ikke solgt til rekorder, hva så? Kan ikke de som har konsollen eller har tenkt til å kjøpe den få lov til å kose seg med den uten å bli rakket ned på? Tror forøverig at konsollen vil selge langt bedre den nærmeste tiden. Sykt mye bra som kommer rundt hjørnet nå!

Mannen i gata vet jo ennå ikke hva PS3 vil koste og tror den har laaangt bedre spesifikasjoner og spillutvalg enn Xbox360, men når den dropper kommer de nok til å få et lite sjokk, og heller velger å kjøpe Wii eller 360 til barna.

6768049[/snapback]

Tja...for min del er det ikkje mamma og pappa som kjøper konsollane mine lenger. Trur det etter kvart har blitt ein god del vaksne konsoll-spelarar, som tener sine eigne pengar. Dei eg har høyrt snakke om å kjøpe PS3, er i kategorien unge vaksne (<30), og dei er klar over både pris og spesifikasjonar.

Det blir spennande å sjå korleis ting blir når alle tre er på marknaden. Det kan tenkast at der er ein del som ventar til dei kan samanlikne alle side ved side før dei bestemmer seg.

Kay

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Playstation 2 har et bøttelass med spill, deriblandt Singstar og Buzz - noe som gjør at veldig mange kjøper den som en sosial konsoll.

Dessuten får man jo PS2 kastet etter seg om dagen, det er jo 2000 spenn i forskjell mellom PS2 og Xbox 360.

La oss heller sammenligne next-gen konsollene når den dagen kommer.

6766939[/snapback]

Hvis det er prisen som betyr, så vil Wii stikke av med seieren

6767111[/snapback]

Til en viss grad pris, i større grad - spillbiblioteket. Folk vet hva som er ute, og jeg tror partygames-faktoren er en større grunn til at Wii stiller sterkt.

Sony skal dog vite, dersom jeg må lide meg gjennom et vorspiel til med dårlige sangstemmer og Singstar, så kommer noen til å motta bombetrusler.

Endret av Slettet-t9DveYkZ

At PS2 selger bedre enn Xbox 360 er jo ingen bombe. Større spillutvalg, billig og beste partykonsollen som er på markedet. Xbox 360 har et veldig snevert spillutvalg, og det er for det meste skyte og bilspill som finnes på den for øyeblikket. Det er absolutt ingen barnevennlig maskin, så den har jo utelukket seg selv fra den gruppen.

Xbox 360 er heller ikke lansert i øst europa ennå, og hvis salget for PS2 inkluderer øst europa, så blir det en skjev salgsstatistikk. PS2 selger veldig bra i øst Europa, og med økonomien som er på vei opp så snakker iallfall folk jeg kjenner der om å kjøpe PS3 ved lansering. Øst europeere ser på merkenavn som statussymbol, og Playstation vil knuse MS denne egenrasjonen også der.

Kan også si at jeg så Gilmore girls igår :blush: , og der ble Xbox 360 nevnt på denne måte: Wow, is that the brand new Xbox 360 ? I think I should move in here as well (eller noe slik). Produktplassering eller hva ? hehe

Wii er ikke den beste partykonsollen, Wii har faktisk ingen partyspill ennå siden den ikke er ute :tease:

Selv synes jeg PS2 er den beste vorschspielmaskinen med eyetoy, singstar og buzz. Du gidder ikke å spille mario party hvis du har en del kompiser på vorschspiel.

Så lenge det ikke går utover hvilke spill jeg får spille, så driter jeg fullstendig i hvor mange solgte en konsoll har.

6767653[/snapback]

Hvis konsollen selger dårlig, er det færre folk som er interessert i å utvikle og utgi spill for konsollen. Så på lang sikt har det påvirkning på hvilke spill du får spille.

Ikke rart MS er stille når det gjelder salgstall.

6766778[/snapback]

De nevner salgstallene stadig vekk. Også de europeiske tallene.

Sist var nå i August der sto de på en stor sene på pressebriefingen sin i Leipzig, Tyskland, på Game Convention og skrøt av salgstallene, at de var "in very good shape". Fram til juni sto Europa for 1.3 millioner konsoller som bidro sterkt til totalen på 5 millioner konsoller. Så stille om salgstallene? Ikke spesielt når de åpner pressebriefingen sin med disse tallene.

Hvorvidt utenforstående, som du og jeg, skal synes det er flopp eller ikke er en annen sak. Microsoft virket fornøyde og selvsikre angående tallene på den briefingen. "That, we're proud to say, is the fastet console launch ever."

Dr Peedee

EDIT: Som om det ikke er nok, så kommer det sikkert til å hjelpe litt på salgstallene for Europa når de skal lansere 360'n i Øst Europa også i november i år.

Endret av Dr.Peedee

wow dette var overasskende :hmm:

her selger de bort konsollen til "gi bort" pris nesten og allikevel spytter vi forbrukere dem i trynet.

Dette er ett klart svar fra forbrukerne om at vi vil ha noe innoverende, noe nytt.

Ikke bare resirkulert HW som er slengt sammen i siste liten.

som vi alle vet så er folk i europa veldig rike så dette må jo være ett tegn på at xboxen rett og slett ikke tiltaler oss.

tror jeg i likhet med resten av Europa venter på ps3 og Blue Ray ^^

wow dette var overasskende  :hmm:

her selger de bort konsollen til  "gi bort" pris nesten og allikevel spytter vi forbrukere dem i trynet.

Dette er ett klart svar fra forbrukerne om at vi vil ha noe innoverende, noe nytt.

som vi alle vet så er folk i europa veldig rike så dette må jo være ett tegn på at xboxen rett og slett ikke tiltaler oss.

6769188[/snapback]

Å herregud. Du bare ber om bråk når du poster slike innlegg.

Jeg kan jo svare deg tilbake like idiotisk.

Jeg trur ingen kjøper PS3 nå som GPU til PS3 er nedgradert.

Du har forresten ikke svart på den tråden etter at det kom opp en ny kilde at GPU faktisk er blitt nedgradert

her selger de bort konsollen til  "gi bort" pris nesten og allikevel spytter vi forbrukere dem i trynet.

6769188[/snapback]

Hahaha... og PS3 er innoverende? Det er akkurat det samme PS3 kommer med. Wii er den eneste konsollen som prøver noe nytt. Gå og troll et annet sted takk.

6769188[/snapback]

Å herregud. Du bare ber om bråk når du poster slike innlegg.

Jeg kan jo svare deg tilbake like idiotisk.

Jeg trur ingen kjøper PS3 nå som GPU til PS3 er nedgradert.

Du har forresten ikke svart på den tråden etter at det kom opp en ny kilde at GPU faktisk er blitt nedgradert

6769199[/snapback]

haha kom med den når ps3 faktisk er lansert og du har tall å vise til :tease:

at RSX er nedgradert er REN spekulasjon, har faktisk *hørt* at RSX skal få en mektig testosteron-innsprøytning og bli ett monster av en GPU

men derimot, synes du ikke det er merkelig at salget på xbox360 er så labert når de nesten gir bort konsollen her i europa?

hva er dine tanker rundt dette avanore? :hmm:

når ps3 lanseres vil den mest sannsynlig selge mer en ps2 umiddelbart,

noe xbox360 kan se langt etter, til og med i USA :!:

We were all amazed by the fantastic trailers created under the direction of the genious of Kojima showing off the "real" power of the Sony's Playstation 3 upcoming console to the world. One of those trailers even included a quite exciting explanation of what the Cell (which powers the PS3) would be capable of in the past TGS.

However, IGN has now posted new screenshots of this highly anticipated game that show a noticeable tune down in detail, textures and sharpness.

I wonder why that is ?

:w00t:

6769188[/snapback]

Hahaha... og PS3 er innoverende? Det er akkurat det samme PS3 kommer med. Wii er den eneste konsollen som prøver noe nytt. Gå og troll et annet sted takk.

6769211[/snapback]

Ps3 gir oss:

- et åpent OS for første gang på konsoll

- flunkende nytt next gen opt. media, som dessuten er teknisk overlegen konkurrentene

-motion capabilities i konstrolleren som standard, i likhet med wii (som også er ganske innoverende if i may say so myself)

-Cell Cpu, helt ny og innoverende teknologi, spesialdesignet til mediabruk i motsetning til general purpose prossesorene du finner i pc (og xbox) i dag

+ mye mer som jeg ikke kommer på nå ^^

6769188[/snapback]

Nå synes jeg du tuller og tøyser fælt! :)

Dr Peedee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...