Gå til innhold

anti - NRK - lisens


Hva mener du om kringkastingsavgiften?  

185 stemmer

  1. 1. Hva mener du om kringkastingsavgiften?

    • Få den vekk, finansier den via skatteseddelen.
      53
    • Få den vekk, de som vil ha får betale for NRK.
      103
    • Behold den.
      29


Anbefalte innlegg

Noen som vet om en kampanje mot NRK-lisensen? En gruppe hvor man kan uttrykke sitt hat ovenfor lisensen, som jobber med å få en kravstøtte på hver kirkegår med teksten "NRK xxxx-2006, (resten av teksten er sensurert da det kan være støtende og sikker noen regler mot det her på hw.no)", hvor man kan få kjøpt effekter som f.eks dopapir med nrk logoer, osv?

 

Søkt litt på kvasir, men fant ingenting >:(

 

Edit: Om tråden blir stengt så PM meg!

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er problemet.. registrer og bestill tven i en kompis eller foreldre sitt navn (forutsatt at de har en tv fra før). Da betaler du 0,- hele livet ditt i lisens.

 

Hvis du allerede har tv så send brev til nrk der du skriver at tven er ødelagt og at den er på dyngen, du besitter ikke lengre noen tv mottaker og søker derfor om fritakelse av lisensavgiften.

 

Grunnen til at det ikke er noe hat-kampanje på gang mot nrk lisens er alle som hater lisensen nok sniker seg unna.

Har ikke tenkt til å innrømme lovbrudd her, men du kan jo gjette 2 ganger om eg betaler eller ei :grin:

Lenke til kommentar
Hva er problemet.. registrer og bestill tven i en kompis eller foreldre sitt navn (forutsatt at de har en tv fra før). Da betaler du 0,- hele livet ditt i lisens.

 

Hvis du allerede har tv så send brev til nrk der du skriver at tven er ødelagt og at den er på dyngen, du besitter ikke lengre noen tv mottaker og søker derfor om fritakelse av lisensavgiften.

 

Grunnen til at det ikke er noe hat-kampanje på gang mot nrk lisens er alle som hater lisensen nok sniker seg unna.

Har ikke tenkt til å innrømme lovbrudd her, men du kan jo gjette 2 ganger om eg betaler eller ei  :grin:

6767459[/snapback]

 

Hater NRK lisensen men sniker meg ikke unna.

 

Fint lite å stille opp med om man har kabel-tv. Såfremt man kun sitter på NRK og TV2 så har man fint lite å stille opp med. "Hva? Du har ikke TV men abonnerer på TV1000? Javel..."

 

Selv om NRK nok er den kanalen jeg ser mest på, så er lisensen noe jeg vil ha vekk. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Hater NRK lisensen men sniker meg ikke unna.

 

Jeg mener det må være å kategorisere som sivil uldyighet. Jeg forstår ikke engang hvorfor det er nødvendig å ha en statlig kanal. Eventuelle nødmeldinger kan sendes gjennom mobilnett, radio og andre TV kanaler. Det er ytterst få steder som bare kan motta NRK. Det som er interessant av statsannliggende affærer dekkes også på andre kanaler.

 

Fint lite å stille opp med om man har kabel-tv. Såfremt man kun sitter på NRK og TV2 så har man fint lite å stille opp med. "Hva? Du har ikke TV men abonnerer på TV1000? Javel..."

 

Det er sant. Tro om det er mulig å abbonere under et annet navn. Spiller jo ingen rolle så lenge de får betalt.

 

Selv om NRK nok er den kanalen jeg ser mest på, så er lisensen noe jeg vil ha vekk. Enkelt og greit.

 

Regner med at jeg ser på NRK kanskje... tja... 1-2% av tiden. Hadde ikke savnet den om den forsvant. NRK2 sender et par morsomme serier, som f.eks Mad TV, men det hadde ikke rettferdiggjort en prislapp på flere tusen kroner i året bare for de kanalene... tror NRK kommer til å møte enorme utfordringer og store deler skjæres og effektiviseres bort om de går bort fra dagens system.

Lenke til kommentar

Hvis NRK har en samfunnsmessig nyttig funksjon, så skal den finansieres over skatteseddelen. Hvis ikke, så skal den ikke finansieres offentlig noe mer enn andre norske TV-kanaler.

 

TV er en av samfunnest viktigste informasjonskanaler. Det er dermed direkte usolidarisk og med på å skape et reelt klasseskille (der fattige som ikke har råd til lisensen ikke får tilgang til viktig informasjon om samfunnet) å ha en lisens på TV.

 

Kutt lisensen nå!

Lenke til kommentar
Hvis NRK har en samfunnsmessig nyttig funksjon, så skal den finansieres over skatteseddelen. Hvis ikke, så skal den ikke finansieres offentlig noe mer enn andre norske TV-kanaler.

 

TV er en av samfunnest viktigste informasjonskanaler. Det er dermed direkte usolidarisk og med på å skape et reelt klasseskille (der fattige som ikke har råd til lisensen ikke får tilgang til viktig informasjon om samfunnet) å ha en lisens på TV.

 

Kutt lisensen nå!

6767788[/snapback]

 

Jeg kunne ikke vært mer enig...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye i mot NRK-lisensen, egentlig. Men jeg er enig i at statskanalen kanskje burde vært finansiert over skatteseddelen. I hvert fall delvis. Et kutt på mellom 25 til 50 % i kringkastningsavgiften kunne kanskje vært ideelt, og kompensert resten med midler fra staten. Men selv tar jeg ikke så tungt på det. NRK er den kanalen jeg ser definitivt mest på.

 

Det jeg er redd for er at man ved å fjerne kringkastningsavgiften til favør skattefinansiering bidrar til å legitimere enda flere kutt i bevilgningene til NRK ved en senere anledning, slik at vi til syvende og sist ender opp med en reklamefinansiert kanal som er nødt til å ty til kommersielle metoder for å overleve.

 

Det er finnes helt sikker de som vil prøve å fremstille meg som en hardbarka sosialist for å si noe slikt her inne, men det får så være. Debattkultur og unyanser til side så synes jeg faktisk at vi trenger statskanalen slik den fremstår i dag, og jeg er ikke så sikker på at det vil holde seg hvis vi skulle begynt å tukle med finansieringen.

 

Men det kommer vel kanskje an på hvordan man gjør det. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ha lisensavgift i det hele tatt? Dersom det virkelig er et statlig annliggende (og det synes jeg egentlig ikke at det er iom. at vi uansett har flere nasjonale kommunikasjonsnettverk) så ville det være mer logisk å finansiere 100% over skatten. Så godt som alle har TV. De som ikke har det er stort sett gamle folk utpå landet som lever i forrige århundre og nettopp har fått lys og ikke engang har rennende vann, eller overintellektuelle byfamilier, gjerne akademikere, som mener TV er roten til alt ondt (kjenner dessverre en del slike moderne akademika talibanere).

Lenke til kommentar
Fint lite å stille opp med om man har kabel-tv. Såfremt man kun sitter på NRK og TV2 så har man fint lite å stille opp med. "Hva? Du har ikke TV men abonnerer på TV1000? Javel..."

 

Feil. Har kabel tv eg.. ingen problem. Visste du forresten at om lisenskontrolløren skulle ta deg så er det INGEN straff? Du må bare begynne å betale lisens.

 

Så slutt å syt folkens, gjør noe med det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer med den forbaska lisensen for noen uker siden da jeg flytta.

 

Jeg fikk mamma sin tv, siden hu flytta ut av huset så ble jeg sittende igjen med det. Men så flytta jeg og skifta adresse. Da ringte de å lurte på hvor tven hadde blitt av.

 

Jeg sa at mamma tok den med seg hjem. Å da ringte de mamma å spurte om hva de brukte tven til, hvor den sto osv.

 

Føltes ut som å bli avhørt når de ringte å skulle kreve penger. Men jeg slipper unna uansett så.

 

Bort med den, jeg trenger ikke den NRK dritten. Jeg ser ALDRI på kannalen, å jeg har overhodet ingen planer om å betale for noe jeg ALDRI bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...