Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også problemer med treg linje. (Oppaker).

 

Fikk denne mailen fra Firstmile på fredag:

 

Vedr. Internett fra Firstmile

 

Som du sikkert har lagt merke til har vi ventet lenge på å få opp linjen

din. Når linjen endelig kom opp har det vært tregt til tider. Det at

tjenesten har vært dårlig etter at linjen kom opp er desverre vår feil. Vi

mottar utstyr som vi skal benytte for å tilby et bra produkt i mars og det

har vi hele tiden vært klar over. Desverre viser det seg at "nødløsningen"

vår, den som vi har tenkt til å kjøre frem til utstyret vårt er på plass,

ikke er god nok. Vi har testet en rekke uliker løsninger i januar og februar

så det er derfor det har vært stille fra oss. Ingen har forøvrig blitt

fakturert for bruk i denne perioden.

 

Det vil si at du betaler ikke noe for internett-tilgangen frem til den nye

løsningen er på plass. Bindingstiden vil da starte 20. februar om du

aksepterer dette.

 

Frem til da kan dere oppleve at linjen kan være noe tregere til tider og for

de som spiller online kan latency variere noe. Vi får desverre ikke gjort

noe med dette før det nye utstyret er på plass.

 

Leveringsdato på utstyret vårt er i mars og vi er heldigvis ikke avhengig av

Telenor for å få dette på plass. Så snart den nye løsningen er på plass vil

vi selvsagt skru opp hastigheten til det du har bestilt og vi vil informere

deg om at faktureringen av månedsavgiften vil starte. Denne er fast og ikke

avhengig av bruk som det alltid har vært.

 

Dersom du ikke er fornøyd med denne løsningen har du mulighet til å si opp

nå, kostnadsfritt, og du vil ikke bli belastet for oppkobling eller bruk. Vi

vil da sende en returlapp i posten som du benytter for å returnere modemet.

Dersom du ønsker å si opp, må vi få dette skriftlig (enten per e-post, faks,

eller brev) innen onsdag 19. februar.

 

Dersom du ikke ønsker internett-tilgang før den nye løsningen er på plass er

dette også mulig. Du må da gi melding om dette snarest (innen 19. februar).

Internett-tilgangen du har nå vil da bli stanset og du vil ikke bli

fakturert for installasjonsgebyret 20. februar. Når den nye løsningen er på

plass vil vi kontakte deg og du har da mulighet til å starte abonnementet

ditt, med installasjonsgebyr og full månedsavgift på den første fakturaen.

 

Vi beklager ulempene dette medfører og at dette har tatt fryktelig lang tid.

 

Med vennlig hilsen

Firstmile Kundeservice

Lenke til kommentar

Jeg fikk levert 1024/640kbit ADSL fra Firstmile tidligere denne måneden, første målingene hos ITavisen viste 1080 og 1083kbit downstream. :thumbs:

 

Pingreply fra Dark Age of Camelot-serveren jeg benytter meg av (som står i Frankrike) er nå ca. 60ms. Hos Chello er det 160-250ms.

 

Takk Firstmile!

Lenke til kommentar

Suverent, Jeg kan aldri få bedre linje enn det jeg har nå med Firstmile.

jeg er den eneste som har dsl på denne delen av telefonlinja fra telefonsentralen.

Det viser seg at, selv om telefonlinja fra meg og et stykke bortover er meget ny, det er noe "råtten" kobber i mellom meg og sentralen. Sannsynligvis ved barneskolen i Fenstad. Så jeg får alltid variabel hastighet fordi modemet forhandler seg til en mere stabil hastighet relativt ofte. Avhenger av bruk på enten telefonettet eller dsl'n. Så Firstmile ville tilby meg en SDSL best effort pakke til 700,- mnd for varierende hastighet og muligens mere stabilitet. Men alikevel under 1mbit for 700,. i mnd? Den kommer sannsynligvis til å ligge under 500kbit mesteparten av døgnet. Så dette må jo være norges dyreste brdbånds løsning med tanke på pris vs. hastighet, med unntak av Tiscali SAT.

Siden Telenor har sikret seg juridisk mot at om noen skulle ha et par km med for dårlig kobber mellom seg og sentralen, vil de ikke fikse det kostnadsfritt.

Og det kan jeg jo forstå når det er snakk om en kunde... En kunde greier de seg foruten :cry:

 

Dette er bedritent spør du meg...

 

Så når FM skal ha penger for linja, ser man neppe meg på nett mere... :wallbash:

 

 

For jeg gidder ikke å betale for noe jeg ikke får...

 

Så vi får se, jeg skal prøve den SDSL saken. OG om det ikke er i nærheten av 1mbit hele døgnet, og stabilt... Adjøss... Sees på Notar!

:realmad:

Lenke til kommentar

Kjære Fenstadsøkninger med DSL

 

Veit dere om noen andre som har FM DSL og bor sør for barneskolen?

Etter min kjennskap er det 2 andre enn meg, og disse to har også problemer med DSL linja. Og det kan virke som om det er et problem ved jerpestad skolen omtrent. Disse to andre bor i Møllergata og ovenfor Mobekk. Disse har lengre kabel avstand enn meg. Men siden jeg har 3,5Km og Adsl har maks rekkevidde på 5km så skal dette holde.. Om dere kjenner til noen så vennligst si i fra, jeg har en teori om at det er noe bedriten kabel omtrent ved Texaco - Jerpestad.

Om vi er mange nok, kanskje vi kan få telenor til å gjøre noe med dette...

 

Tommy Holen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...