Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Vil bare si at selv har jeg ADSL fra Firstmile og er fornøyd. Riktignok har de ikke kunnet levere full hastighet ennå, men så betaler jeg ingenting heller. Og linja er stabil som fjell. Kundeservice har jeg aldri hatt problemer med å nå, og de svarer raskt på e-post forespørsler. (Så lenge man holder en seriøs tone)

 

:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til Firstmile:

 

Vet du/dere noe om hvordan planene er for å bygge ut nye sentraler i sarpsborg-området ?

 

Hørte med en "onkel som er elektrikker" og han sa at det tok han cirka 15 minutter å bygge ut sentralen. Når det ikke må settes inn noe nytt utstyr eller grave nye linjer. Stemmer dette?

 

Håper å høre fra dere, snarest :D

 

 

ugn

Lenke til kommentar

Jeg bestilte ADSL Giga her om dagen. Imponert over kjapp respons.

 

Første mail sendte jeg 23.05 klokken 23:12, og fikk svar 24.05 klokken 01:15.

I 7 tiden neste morgen sendte jeg ny mail, og fikk svar rundt 12 samme dagen.

 

Så jeg må si, det virker absolutt lovende. :D

Lenke til kommentar
firstmile:

åssen er utbyggningsplanene i kristiansand?

 

 

edit: leif leif leif leif

Les hva de skriver da mann!!

 

Når det gjelder videre utbygging er det noen områder vi har bestemt oss for, mens andre er åpne. Vi går ikke ut med hvilke områder dette er før alt er i boks, beklager.

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar

Da denne tråden er 105 sider lang er det godt mulig at mitt spørsmål allerede er besvart men...

 

Iflg denne tråden, er det riktig å si at folk nå til dags er fornøyde med firstmile når sentralen først er blitt oppgradert?

Hva skjer egentlig hvis man binder seg til et abn. og deretter flytter til å sted hvor de ikke kan levere?

Stemmer det at man fritt kan oppgradere linjen selv om man har bundet seg? At man aldri kan senke hastigheten under den originale? Og at alle hastighetsendringer vil gjøres gjeldene for deg?

Hva med økninger i pris, vil dette kunne være grunnlag for fjerning av binding?

 

(Ja, en del av disse spørsmålene har også blitt sendt til kundeservicen dems, men da noen av dem tydeligvis leser denne tråden spør jeg også her.)

Lenke til kommentar

Nok et spørsmål til Firstmile:

 

Jeg har hatt SHDSL 2304/2304 i ett år nå. Jeg ser at dere nå kun selger SHDSL 2000/2000, kommer min hastighet til å gå ned til dette etterhvert? Jeg ligger for øyeblikket på ca 230-250 kB/s så jeg har (fremdeles) 2304/2304, men vil det vare?

Lenke til kommentar

jasco: Sentralen er ikke full, det er nok kobberkabelen ut til deg som er full. Dersom du har fasttelefon kan vi levere over denne antar jeg (uten å kjenne til din sak).

 

Runepune: Vi har forsåvidt bygget ut sentralen, det er kapasiteten det står på. Vi venter på tilbakemelding fra Telenor.

 

shanizar: Dersom du tar med to års binding og flytter til et sted uten firstmile dekning, regnes det som en oppsigelse. Du må da betale 100kr per gjenværende måned. Dette er vi nødt til da vi ligger så lavt i pris.

 

Vi har ingen planer om å øke prisen da det er veldig veldig vanskelig. Dersom det likevel skulle skje vil du, dersom du har en bindingstid, antagelig beholde pris og produkt ut denne perioden. Evt. prisøkninger av "markant grad" slik at produktet endrer seg, er beskyttet av loven og Avtaleteksten vår slik at en evt. prisøkning (egentlig kontraktsendringer) må meldes ifra to måneder i forkant som er det samme som oppsigelsefristen. Dvs at dersom vi øker med f.eks. 5kr er ikke dette grunnlag fra å bli løst fra kontrakten mens f.eks. 100 kr. vil være det. (Selv under bindingstiden. Dette går på at aktører ikke skal tilby bredbånd til 50kr/mnd og låse kunden til seg for deretter å øke til 750kr/mnd.)

 

Du kan fritt oppgradere hastigeten din, men ikke nedgadere. Dette fordi f.eks. Terra med 2 års binding har gratis installasjon. Vi vil derfor unngå at de velger dette produktet og deretter senker hastigheten til 256/256 som vi ikke tjener noe på.

 

Det er ingen garanti for at hastighetsøkninger blir gjeldene for kunder med bindingstid. Dette fordi kontrakten gjelder den hastigheten du bestilte. Du kan derfor ikke kreve en oppjustering om vi lanserer dette til nye kunder. Dette er ren juss, men vi er selvsagt ikke interesert i å "lure" kunder slik. Når vi lanserte de nye hastighetene/produkteten ble alle kunder oppgradert. Dette er naturlig da vi ønsker å beholde eksisterende kunder. Vær likevel oppmerksom på at enkelte spesialtilbud eller kampanjer ikke vil bli gitt eksisterende kunder. Som f.eks. "Bestill nå og få dobbel fart første måned" e.l.

 

KriB: Vi har bare endret produktnavnet da vi på ADSL har muligheten til å kompensere for overhead, mens det har vi ikke på SHDSL da makshastigheten er 2.3Mbit. Navnendringen er bare for å gi et mer korrekt bilde av produktet da mange ikke er klar over dette med overhead.

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar
jasco: Sentralen er ikke full, det er nok kobberkabelen ut til deg som er full. Dersom du har fasttelefon kan vi levere over denne antar jeg (uten å kjenne til din sak).

 

Runepune: Vi har forsåvidt bygget ut sentralen, det er kapasiteten det står på. Vi venter på tilbakemelding fra Telenor.

 

shanizar: Dersom du tar med to års binding og flytter til et sted uten firstmile dekning, regnes det som en oppsigelse. Du må da betale 100kr per gjenværende måned. Dette er vi nødt til da vi ligger så lavt i pris.

 

Vi har ingen planer om å øke prisen da det er veldig veldig vanskelig. Dersom det likevel skulle skje vil du, dersom du har en bindingstid, antagelig beholde pris og produkt ut denne perioden. Evt. prisøkninger av "markant grad" slik at produktet endrer seg, er beskyttet av loven og Avtaleteksten vår slik at en evt. prisøkning (egentlig kontraktsendringer) må meldes ifra to måneder i forkant som er det samme som oppsigelsefristen. Dvs at dersom vi øker med f.eks. 5kr er ikke dette grunnlag fra å bli løst fra kontrakten mens f.eks. 100 kr. vil være det. (Selv under bindingstiden. Dette går på at aktører ikke skal tilby bredbånd til 50kr/mnd og låse kunden til seg for deretter å øke til 750kr/mnd.)

 

Du kan fritt oppgradere hastigeten din, men ikke nedgadere. Dette fordi f.eks. Terra med 2 års binding har gratis installasjon. Vi vil derfor unngå at de velger dette produktet og deretter senker hastigheten til 256/256 som vi ikke tjener noe på.

 

Det er ingen garanti for at hastighetsøkninger blir gjeldene for kunder med bindingstid. Dette fordi kontrakten gjelder den hastigheten du bestilte. Du kan derfor ikke kreve en oppjustering om vi lanserer dette til nye kunder. Dette er ren juss, men vi er selvsagt ikke interesert i å "lure" kunder slik. Når vi lanserte de nye hastighetene/produkteten ble alle kunder oppgradert. Dette er naturlig da vi ønsker å beholde eksisterende kunder. Vær likevel oppmerksom på at enkelte spesialtilbud eller kampanjer ikke vil bli gitt eksisterende kunder. Som f.eks. "Bestill nå og få dobbel fart første måned" e.l.

 

KriB: Vi har bare endret produktnavnet da vi på ADSL har muligheten til å kompensere for overhead, mens det har vi ikke på SHDSL da makshastigheten er 2.3Mbit. Navnendringen er bare for å gi et mer korrekt bilde av produktet da mange ikke er klar over dette med overhead.

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Firstmile: snakket med deres support igår, kom klart fram etter det jeg skjønner at sentralen var full og at dere og folk fra Telenor måtte oppgradere sentralen. Snakket også med Telenor og de sa de skulle gjøre dette i mnds. skiftet. Om du har lyst å sjekke opp saken er mitt navn Trond Bie og holder til i Sørumsparken 9A, 2004 Lillestrøm.

Lenke til kommentar

jasco: Har du snakket med Firstmile om dette? Er du sikker på at du ikke blander med Telenor? Alt er klart for levering på din er adresse så du kan bestille nå om du vil. Husk at vi kjører vår egen hardware så om Telenor sin er full eller ikke, spiller ikke noen rolle for oss.

 

Som sagt, det kan være at det ikke er noe ledig kobber til deg men det vet vi ikke før vi bestiller.

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar
jasco: Har du snakket med Firstmile om dette? Er du sikker på at du ikke blander med Telenor? Alt er klart for levering på din er adresse så du kan bestille nå om du vil. Husk at vi kjører vår egen hardware så om Telenor sin er full eller ikke, spiller ikke noen rolle for oss.

 

Som sagt, det kan være at det ikke er noe ledig kobber til deg men det vet vi ikke før vi bestiller.

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Hmhmm... jeg har bestilt av dere for lenge siden og fikk tilbakemelding om at det var fullt i sentralen. Personen jeg snakka med sa at Telenor måtte åpne sentralen for dere før dere fikk oppgradert siden de var strenge på og ikke gi adgang til alle etc. Tar en telefon til dere nå.

 

Update: Snakket med kundebehandler nå og nå visste han faktiskt ikke hvorfor jeg ikke hadde fått noe. Han skulle ringe meg tilbake etter samtale med Telenor.

Endret av jasco
Lenke til kommentar

Synes det er dårlig gjort av ISP-er å ikke bygge ut i Sarpsborg-området. :p Her har vi bare de kjedelige ISP-ene som Telenor, Tele2 og Bluecom.

 

Driver å får folk til å velge Firstmile, men det er ikke så lett når det sannsynligvis tar ganske lang tid å få 20 folk. Har fått tre personer til å vise interesse nå.

 

Firstmile og Lyse er de eneste norske ISP-er som leverer ekte bredbånd til betalbare priser. Stå på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...