Gå til innhold

BT i Opera

Josh!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettop formatert maskina, og lurte på om BitTorrent'en i Opera er noe å satse på. Skal likevel ha Opera på maskina.

Så bare til nedlastning av torrent-filer, er Opera like bra som f.eks. BitComet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bittorrent-klienten i Opera er veldig enkel og den gjør det den skal uten å ha spesielt med ekstra funksjonalitet. Personlig foretrekker jeg imidlertid µTorrent. BitComet holder jeg meg langt unna.

Skrevet

jupp, man har ikke mye fancy instillinger i bittorrent-støtten til opera, men trenger man det da? Må innrømme det hadde vært kjekt med en kontroll for maks båndbredde-bruk, det er det eneste...

Ellers er det veldig enkelt å søke ettet torrents: bare skriv "b søkeord" i adresselinja, og voila ;)

Skrevet
Bittorrent-klienten i Opera er veldig enkel og den gjør det den skal uten å ha spesielt med ekstra funksjonalitet. Personlig foretrekker jeg imidlertid µTorrent. BitComet holder jeg meg langt unna.

6761333[/snapback]

Enig. Skjønner ikke poenget med en simpel BT klient i Opera. µTorrent er den

desidert beste klienten. Tar latterlig lite av minne/cpu og har alt du trenger. Var sjeleglad når jeg slapp ressurs-spiseren Azureus.

Skrevet

6761333[/snapback]

Enig. Skjønner ikke poenget med en simpel BT klient i Opera. µTorrent er den

desidert beste klienten. Tar latterlig lite av minne/cpu og har alt du trenger. Var sjeleglad når jeg slapp ressurs-spiseren Azureus.

6766322[/snapback]

Synes dette er en grei sak i Opera. Takket være denne funksjonen kan selv mor laste torrents, noe hun neppe hadde gjort hvis hun måtte hatt eget program. Selv bruker jeg den ikke, men ser absolutt en målgruppe for denne funksjonen!

Skrevet

Ser Opera bruker 400 MB minne når jeg laster ned et par større torrenter. Opplever dere samme problem?

Tror jeg skal installere en egen klient uansett

Skrevet
Ser Opera bruker 400 MB minne når jeg laster ned et par større torrenter. Opplever dere samme problem?

Tror jeg skal installere en egen klient uansett

6782295[/snapback]

Opera er en minnesluker av dimensjoner uansett hva jeg driver med.

Skrevet

Det er en av de få negative tingene med Opera, den bruker vanvittig med minne. Jeg har nå 15 faner oppe og Opera bruke 190 mb av minnet. Drøyt mye for en nettleser, egentlig. :/

Skrevet (endret)
jupp, man har ikke mye fancy instillinger i bittorrent-støtten til opera, men trenger man det da? Må innrømme det hadde vært kjekt med en kontroll for maks båndbredde-bruk, det er det eneste...

6762957[/snapback]

Fant nettopp ut hvordan man gjør dette.

Skriv Opera:config i url-linja, og gå under bittorrent :thumbup:

Edit: Obs, sorry for dobbelpost.

Endret av Zevs.
Skrevet
Det er en av de få negative tingene med Opera, den bruker vanvittig med minne.

Den gjør ikke det vanligvis, nei. Den er mye bedre på minnebruk enn andre nettlesere.

Jeg har nå 15 faner oppe og Opera bruke 190 mb av minnet. Drøyt mye for en nettleser, egentlig. :/

6785990[/snapback]

Ikke nødvendigvis. Opera tilpasser minnebruken etter hvor mye som er tilgjengelig. Hva er poenget med mer minne hvis programmer ikke tar det i bruk?

Hvor mye minne har du?

Hvis du har mye minne, bruker Opera mye minne, men den bruker ikke for mye minne. Gjør den det, så er det noe som er galt.

Opera er en minnesluker av dimensjoner uansett hva jeg driver med.

6785414[/snapback]

Da er det noe galt, for Opera bruker vanligvis mindre minne enn andre nettlesere. hvor mye minne har du?

Skrevet
Da er det noe galt, for Opera bruker vanligvis mindre minne enn andre nettlesere. hvor mye minne har du?

6788012[/snapback]

Jeg har 2gb, men det er jo greit å bruke så lite som mulig.

Skrevet

Hva er poenget med 2 GB med minne hvis du ikke synes programmer skal bruke mer minne når det er tilgjengelig?

Hvis du har 2 GB med minne så er 200 MB ingenting.

Skrevet
Hva er poenget med 2 GB med minne hvis du ikke synes programmer skal bruke mer minne når det er tilgjengelig?

Hvis du har 2 GB med minne så er 200 MB ingenting.

6788273[/snapback]

Spill min herremann ;)

Skrevet
Da avslutter du uansett så mange programmer som mulig.

Programmer er designet slik at de bruker mer minne hvis mer er tilgjengelig. Slik er det bare.

6788686[/snapback]

Avslutter alt utenom Opera, for der er jeg på IRC.

Og i BF2, må man ha masse RAM.

Skrevet
Jeg har nå 15 faner oppe og Opera bruke 190 mb av minnet. Drøyt mye for en nettleser, egentlig. :/

6785990[/snapback]

Ikke nødvendigvis. Opera tilpasser minnebruken etter hvor mye som er tilgjengelig. Hva er poenget med mer minne hvis programmer ikke tar det i bruk?

Hvor mye minne har du?

Hvis du har mye minne, bruker Opera mye minne, men den bruker ikke for mye minne. Gjør den det, så er det noe som er galt.

Jeg har 1gb ram (specs finner du i profilen min). Hvis jeg f. eks. redigerer bilder i PS samt brenner en DVD merkes det at Opera sluker nesten 200mb av minne. Det er jo ikke et stort problem, Operas funksjonalitet overskygger slike småproblemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...