Gå til innhold

Morrowind eller Gothic II?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer helt ann hva du er ute etter.

 

Morrowind er et godt episk eventyr som aldri tar slutt. Det er MASSE side quester å du kan lett hanke inn 50 timer her. På en annen side er det kjedelig i lengda. Men verdt å prøve. Du har en hel haug med ting du kan gjøre her. Det du gjør blir du bedre i. Skyter du med bye, blir du bedre til å skyte med bue, logisk nokk.

 

Gothic 2 er (synes jeg) mer det motsatte. Gøy, men på kort tid. Personlig mener jeg det ikke tar alt for lang tid å gå rundt Gothic 2. Det blir også fort lett, alt for lett. Det har ikke verdens beste grafikk og er fylt med småfeil og bugs. Det er en god historie å gir det masse å gjøre.

 

Skal ikke velge for deg, det er pluss og minuser ved begge.

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefale Gothic 2 med Night of the Raven ekspansjonen, du får hele greia for en billig penge hvis du bestiller Gothic 2 Gold. Gothic 2 Gold finner du på amazon.com, hvertfall der jeg fant det. Den eneste versjonen som finnes i europa er den tyske tror jeg.

 

Det jeg liker med Gothic 2 er at i motsetning til Morrowind så må du faktisk kjempe for harde livet for å overleve, hvertfall som Mage på lav lvl, og du blir aldri helt GUD som du fort blir i Morrowind. Jeg husker jeg fort gikk lei Morrowind på et visst punkt mens jeg aldri gikk lei Gothic 2.

 

På en annen side så får du jo begge disse spillene for en slikk og ingen ting så hvorfor ikke kjøpe begge! :D

Lenke til kommentar

Gothic er nok det mest stemningsfulle og i min mening det beste rollespillet - men du kan lett bli blindet av den ekstreme vanskelighetsgraden i starten. Det er ikke noe Oblivion, hvor fiendene hele tiden blir bedre mens du blir bedre. Kjempefluene er alltid like kraftige i Gothic. Du tar dem ikke så lett i begynnelsen, men etter hvert trenger du ikke å bry deg om dem. Med andre ord er det vanskelig i begynnelsen, men etter hvert blir det litt lettere. :)

 

BTW: Du får jo kjøpt begge to sabla billig da (en hundrings +/-), så jeg ville egentlig anbefalt begge. Da får du spille dem begge, og falle tilbake på favoritten, mens du kanskje legger det "dårligere" spillet litt til sides.

 

Forøvrig er jeg enig med Neppe. Er du ingen erfaren rollespiller, burde du droppe Morrowind og Gothic. Skaff deg heller Fable. Det er et mye mer nybegynnervennlig "rollespill". :)

Lenke til kommentar

Tror egentlig Gothic er spillet for meg. Morrowind høres litt for stort ut etter min mening og alt ser så mørkt og trist ut. I og med at Gothic har bedre historie og finere landskap veier det opp for min del.

 

Og litt utfordring har jo alle godt av :thumbup:

Lenke til kommentar
Har spilt begge, Gothic II ligger lysår forran Morrowind, selv om også Morrowind er et bra spill. :)

6759391[/snapback]

Fordi atte ?

 

OMGZI GOTHIC FANBOY OVER HERE :WAVE:

6759395[/snapback]

 

Derfor:

  • Gothic er mer levende. NPC-er snakker med hverandre, smir, jakter, osv.
  • Gothic har bedre dialoger, alle NPC-ene i Morrowind sa det samme hele tiden.
  • Gothic har voice-acting, noe Morrowind ikke hadde, bortsett fra når NPC-er trakk sverdet og sa: "Now you die!".
  • Gothic har en kaldere og bedre stemning.
  • Gothic har bedre historie.
  • Styrken til fiendene i Gothic-spillene er ikke proporsjonal med styrken til helten.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...