Gå til innhold

Morrowind eller Gothic II?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

je er jo enig at det er det beste rolle spillet selfølgelig..men som nevnt tidligere, det er haker og pluss ved begge spillene som gjør det omtrent unulig å kåre en overlegen vinner.

 

jeg skrev foresten tidligere i posten at jeg syntes morrowind var hakket bedre en gothic 2..jeg mener omvendt..etter litt ettertanke om gothics samfund og AI og realisme

Lenke til kommentar
jeg har ikke sakt at noen på nettet her har sakt det, men folk jeg kjenner som har prøvd begge spillene...pluss, du skjønner vel selv at folk som ikke har stor greie på rpg osv foretrekker ,drager,orcer,trollmenn osv....framfor en tidskrevende historie om en tribe og en demon?

7869858[/snapback]

 

Selvsagt, men nå er det jo sånn at folk som ikke er så innbitte rollespillere raskt vil legge fra seg Gothic 2, nettopp fordi det i starten er så vanskelig - mer eller mindre umulig for FPS-spillere som aldri har vært borti Gothic, og kanskje enda verre, aldri har vært borti et rollespill før. :)

 

Jeg nevnte nettet fordi man stort sett finner mest der.

 

EDIT: Det må også sies at Morrowind også er et godt rollespill. Et veldig godt rollespill. Det har bare blitt så mye "dårligere" etter at jeg spilte Gothic. Morrowind var utrolig tøft da jeg spilte det, men da jeg spilte Gothic 2, fikk jeg øynene opp for hvor levende og atmosfærisk man virkelig kan gjøre verdenen i et spill! :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

jeg ble introdusert for morrowind av noen venner som også spilte bloodmoon, og det er en god stund siden, siden den gang for lenge siden har jeg på en måte vert så forelsket i det rolle-spillet at jeg omtrent lar meg nekte å sette gothic 2 forran som jeg har spilt bare litt..men da jeg aller først prøvde gothic 2 og gikk utenfor tårnet til trollmannen så var jeg allerede trollbundet, for en SKOG! jeg var allerede forelsket i naturen og inteligensen og realismen i selve spillet, gothic 2 var jo så mye bedre en morrowind tenkte jeg.

 

etter en liten stund så reinstalerte jeg pcn og har ikke driver til lydkortet, og gothic 2 lar seg ikke drive uten lyd :( så nå har jeg lakt gothic2 på hyllen å tørket støv av både xbox og morrowind. stillingen mellom spillene ligger sån ca på 45-55 til gothic 2

 

gid jeg bare kunne få spilt det spillet biiitte littegranne til :(

Lenke til kommentar

OFF-topic

 

jeg har prøvd å laste ned alle lydkort innen AC97 men intet fungerer :( jeg vil heller ikke at spillet skal samle støv :dontgetit:

 

EDIT: Jeg dreit i alle tips jeg fikk fra mine nerdete pc freaks, å tok saken i egne hender selv om jeg ikke har spess peil.

 

 

google->VIA AC'97 drivers-> random link->download->Installering->restarting av pc->no sound no more..

 

 

JEG HAR LYYYYD..da blir det endelig gothic igjen :D:w00t::tease::mrgreen::woot::yes::fun::fun::thumbs: (baklager til de som ikke liker så mange smilys..er bare så gla...etter flere måneder uten lyd)

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...