Gå til innhold

Hvilken film? Tegnet!


Lidskjalv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ClarkGable skrev (2 timer siden):

Plan 9 from outer space?  Har ikke inngående kjennskap.  Men jeg har vært litt borti The Beast from Yucca Flats hvertfall, fra noe litt smårare YouTube kommentar videoer. Og så leste jeg noe ganske Morsomt om han ene skuespilleren I Plan from Outer Space, Tror jeg.  At det var en som prøvde å etterligne stemmen/aksenten til Bela Lugosi, men at aksenten var så dårlig. Så det var I alle fall en morsom “review” av filmen. 

Nei, er nok ikke kult-klassikeren til Ed Wood Jr det er snakk om, men dæven, jeg skulle likt å sett hva han kunne fått stelt i stand med et noenlunde større budsjett, skuespillere og ikke minst satt til det tiåret filmen vi skal frem til er fra, som jo er et par tiår frem i tid fra 50-tallet. 

Plan 9 er jo ei ellevill film, mer komisk og artig enn noengang å være blant "tidenes verste", men vil tro mange bruker den måten å omtale filmen på, da nærmest som ei "kvalitetsstempel" og som jo har vært meget god reklame for samtlige av filmene til Wood. 

The Beast from Yucca Flats høres meget interessant ut, aldri sett men med en slik tittel så vekkes hvert fall min interesse meget kjapt. 

Var det tannlegen eller kiropraktoren til Ed Wood som måtte steppe inn da Lugosi tok kvelden for godt, og gikk rundt med en kappe foran ansiktet i et par av filmens scener? Uansett, bare enda en grunn til at filmen fungerer så bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøver meg på et litt større hint:

Den snertne dama vi ser på tegningen, er spilt av ei som skulle året etter få kanskje sitt virkelig film gjennombrudd (antageligvis begge to) i hop med sin fremtidige ektemann (som også spiller i denne skrekk-komedien), da gjennom en av det tiårets soleklart beste skrekk-thrillere, og en som jo var også ei remake/nyversjon attpåtil.

Lenke til kommentar
ClarkGable skrev (1 minutt siden):

Fright Night 2? har sett den første og ddn med farrell. 

Nope, men vi nærmere oss, vel, så nå at du nevnte 2ern. Men kan jo slenge på at den originale kom ut samme året som filmen vi skal frem til.

Digger første Fright Night, men ble litt bom med remaken (for meg). Ikke dårlig, bare veldig middels og har tilgode å se Fright Night 2 (80-talls versjonen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aJx skrev (Akkurat nå):

Aaah. Geena Davis, som var gift med Jeff Goldblum. Da må det være Transylvania 6-5000.

Jess, det er helt korrekt! ?

Mulig at de to fant tonen under innspillingen av Transylvania 6-5000, som jeg vil tippe er ei referanse til låta Pennsylvania 6-5000, ettersom den blir benyttet flere ganger i filmen.

Humoren er meget, tja, enten elsker man den, eller så hater man den, og klart, Geena Davis som nymfo-vampyr i det herlig sexy kostyme sitt, ja, slike damer kunne jeg godt tenkt å fått besøk av på nattetid.

 

Lenke til kommentar
ClarkGable skrev (3 minutter siden):

Geena Davis er en jeg har sansen for, særlig fra The Long kiss Goodnight.

xrmh0J8.gif

"Chefs do that!"

Synd dama ikke gjorde mer action-roller (gjerne ei oppfølger til den filmen) på 90-tallet, for hun hadde mer enn nok bein og talent i nesa og kroppen til å matche de tøffeste gutta i den filmsjangeren. Mulig forrige filmen med daværende ektemann Renny Harlin satte ei liten stopper for den slags, men nå kom jo The Long Kiss Goodnight ut året etter den box-office sjørøverfilm floppen, som jo egentlig (synes jeg da) ikke var så fæl til å begynne med. Men for Harlin og filmselskapet som backet opp den økonomiske delen, så ble det vel ei katastrofe av enorme dimensjoner, og var nok et ry som ble vanskelig å kvitte seg med, både for Harlin og Davis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...