Gå til innhold

Slappe postdamer på jobb


Anbefalte innlegg

Bestilte en Ds lite i postoppkrav fra Elkjøp. Da jeg så at pakken hadde ankommet mitt lokale postkontor dro jeg ditt med en gang.

Da jeg kom ditt gikk jeg frem til postluken og ga damen en lapp med sporingsnr til pakken, hun ga et rart blikk til meg og spurte om bevis på at det var navnet mitt som stod påført på pakken. Jeg ga henne bankkortet, da alt var greit hentet hun pakken.

 

Men det merkelige er at da jeg fikk pakken, sa hun hade bra uten å ta betalt for pakken. Da kunne jeg like godt dra fra postkontoret uten å betale for pakken,men jeg er ikke sånn. Er en snill borger :p

 

Så jeg sa "skal jeg ikke betale for den"?

Damen: "oja"

 

Hva om jeg bare hadde dratt uten å ha betalt for pakken. Kunne Elkjøp gjort noe da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke... Jeg hentet en annen persons oppkravspakke fra Netshop en gang - uten å betale. Dvs, de hadde lagt hentelappen i feil postboks, noe jeg ikke oppdaget før etter at jeg hadde hentet den. Pakken hadde også oppkrav på 1500kr som egentlig skulle blitt betalt ved henting...

 

2 feil på en gang :thumbup:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Dette var det godt du satte fingeren på, siden jeg har hele denne tiden gått rundt å trodd at ansatte bak skranken i Posten er overmennesker som aldri gjør feil...  :roll:

6738469[/snapback]

Det samme gjelder for oss som sorterer posten, vi er übermench!

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Dette var det godt du satte fingeren på, siden jeg har hele denne tiden gått rundt å trodd at ansatte bak skranken i Posten er overmennesker som aldri gjør feil...  :roll:

6738469[/snapback]

Det som gjelder for oss som sorterer posten, vi er übermench!

6738572[/snapback]

Sorry, men der må jeg ta deg på ordet :).

 

Dere som sorterer posten er VELDIG flinke (iallefall de i min bydel i oslo) til å levere feil brev til vår adresse, altså vei XXX nr 4 kommer i vår kasse siden vi også har nr4 men i veien ved siden av.

 

og mye med samme etternavn som oss kan havne i postkassa vår selv om det er hvorsomhelst andre steder på postnr.

 

Skjer et par ganger i måneden. Med regninger, lønningslipper og tilogmed selvangivelser...

Lenke til kommentar
Dette var det godt du satte fingeren på, siden jeg har hele denne tiden gått rundt å trodd at ansatte bak skranken i Posten er overmennesker som aldri gjør feil...  :roll:

6738469[/snapback]

Det som gjelder for oss som sorterer posten, vi er übermench!

6738572[/snapback]

Sorry, men der må jeg ta deg på ordet :).

 

Dere som sorterer posten er VELDIG flinke (iallefall de i min bydel i oslo) til å levere feil brev til vår adresse, altså vei XXX nr 4 kommer i vår kasse siden vi også har nr4 men i veien ved siden av.

 

og mye med samme etternavn som oss kan havne i postkassa vår selv om det er hvorsomhelst andre steder på postnr.

 

Skjer et par ganger i måneden. Med regninger, lønningslipper og tilogmed selvangivelser...

6738914[/snapback]

Dette høyres kjent ut. Har akkurat samme problemet hos oss (bur ikkje i Oslo, så det gjeld nok heile landet). Stemme deler av gatenavnet ELLER veinr. så havnar det i kassen vår, uansett navn. Har klaga ganske mange gonger, det har dei me leiger hos (om ting går i vår eller deira postkasse er vist likegyldig for postbudet). Så langt trur eg alle klagene går rett i makulatoren...

Lenke til kommentar

Husker for 2 eller 3 år siden at jeg hadde to oppkravspakker å hente. Den ene hadde oppkravsbeløp på ca 3900 kr, mens den andre hadde oppkravsbeløp for ca 200 kr. Poenget er at den 3900 kr pakka hadde posten endret til 200 kr, mens den 200 kr pakka hadde oppkravsbeløpet endret til 3900 kr. Ettersom 3900 kr pakka kom først hentet jeg den ut for 200 kr uten å vite hva som skjedde (jeg trodde at det var avsenderens feil), men gjett om samme kvelden (ca kl 22) fikk jeg en "nødtelefon" fra postdama som ba meg om å ta turen til postkontoret i morgen for å betale forskjellen. Jeg bodde da på et sted der "alle kjente alle" så det var ingen annen utvei for meg, men jeg skulle uansett rydde oppi det rotet, men makan til feiltakelser posten gjør hehe. Fikk meg en god latter den dagen.

Endret av gregas
Lenke til kommentar

Jeg opplevde det en gang. Bestilte to pakker. en kom på 2100kr, andre kom på 300kr, leverte inn oppkravslapp for pakka til 300kr, fikk pakka til 2100kr, og betalte 300kr. Fikk regning av posten halv år senere, brydde meg ikke om denne da jeg var under 18 i den tid. Fikk nok en gang faktura fra dem 2 år senere, nå har jeg ikke hørt fra dem siden...

Lenke til kommentar
Jeg opplevde det en gang. Bestilte to pakker. en kom på 2100kr, andre kom på 300kr, leverte inn oppkravslapp for pakka til 300kr, fikk pakka til 2100kr, og betalte 300kr. Fikk regning av posten halv år senere, brydde meg ikke om denne da jeg var under 18 i den tid. Fikk nok en gang faktura fra dem 2 år senere, nå har jeg ikke hørt fra dem siden...

6742420[/snapback]

 

Slike som deg burde få en god omgang med god gammeldags JULING ! :realmad:

 

Du brøy deg ikke om å betale for en vare du hadde motatt fordi du var under 18 år....?!?

 

Det du har gjort her er rett og slett ikke noe annet enn et simpelt TYVERI ! Mulig det var "postdama" som gjorde en feil, men det er egentlig uvesentlig, for det er mere holdningen din jeg reagerer på !

 

Folk som DETTE er en av årsakene til at flere og flere bedrifter er skeptiske når sluttbrukere bestiller varer fra de, og de er også en (av flere) DIREKTE årsak til at prisnivået ikke er enda lavere enn det er i dag :mad: .

Lenke til kommentar
Det var godt å høyre at ho ba om legimitasjon, Posten er slappe på den slags. Ærlighet varer lengst, fint at du betalte for deg.

6738347[/snapback]

 

Posten har begynt med det nå..

Sto i avisa for noen dages siden at posten SKAL be om legitimasjon vist noen skal hente ut pakker uten hentelapp,muligens med hentelapp og men det sto det ingenting om.

Endret av taz
Lenke til kommentar
Jeg opplevde det en gang. Bestilte to pakker. en kom på 2100kr, andre kom på 300kr, leverte inn oppkravslapp for pakka til 300kr, fikk pakka til 2100kr, og betalte 300kr. Fikk regning av posten halv år senere, brydde meg ikke om denne da jeg var under 18 i den tid. Fikk nok en gang faktura fra dem 2 år senere, nå har jeg ikke hørt fra dem siden...

6742420[/snapback]

 

Slike som deg burde få en god omgang med god gammeldags JULING ! :realmad:

 

Du brøy deg ikke om å betale for en vare du hadde motatt fordi du var under 18 år....?!?

 

Det du har gjort her er rett og slett ikke noe annet enn et simpelt TYVERI ! Mulig det var "postdama" som gjorde en feil, men det er egentlig uvesentlig, for det er mere holdningen din jeg reagerer på !

 

Folk som DETTE er en av årsakene til at flere og flere bedrifter er skeptiske når sluttbrukere bestiller varer fra de, og de er også en (av flere) DIREKTE årsak til at prisnivået ikke er enda lavere enn det er i dag :mad: .

6749912[/snapback]

 

Han burde jo betalt, men det er nå først som sist posten sitt ansvar å sørgefor at riktig pakke blir utlevert! I mine øyne virker det bare som at Posten Norge ikke har systemer som fungerer....det er vel i denne posten bevist opptil flere ganger. Jeg har aldrig blitt bedt om id på posten når jeg har hentet pakker. Dette gjelder både ved oppkrav og når pakken var betalt på forhånd. Dette er svakt og ikke mindst lite profosjonelt. Det er nå en gang slik at folk ikke alltid er ærlig, så da kan man jo bare spørre om Id for å verifisere at personen er den han/ hun utgir seg for å være.

Posten burde gå igjennom sine rutiner og utbedre hehe.

Endret av 02tom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...