vizit Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Bestilte en Ds lite i postoppkrav fra Elkjøp. Da jeg så at pakken hadde ankommet mitt lokale postkontor dro jeg ditt med en gang. Da jeg kom ditt gikk jeg frem til postluken og ga damen en lapp med sporingsnr til pakken, hun ga et rart blikk til meg og spurte om bevis på at det var navnet mitt som stod påført på pakken. Jeg ga henne bankkortet, da alt var greit hentet hun pakken. Men det merkelige er at da jeg fikk pakken, sa hun hade bra uten å ta betalt for pakken. Da kunne jeg like godt dra fra postkontoret uten å betale for pakken,men jeg er ikke sånn. Er en snill borger Så jeg sa "skal jeg ikke betale for den"? Damen: "oja" Hva om jeg bare hadde dratt uten å ha betalt for pakken. Kunne Elkjøp gjort noe da?
Kuffe Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Ja det vil jeg si er ganske slapt, de burde alltid sjekke om det er postoppkrav på pakkken. Men du vil nok bare fått en regning noen dager senere i postkassen.
Lurifaksen Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 (endret) Vet ikke... Jeg hentet en annen persons oppkravspakke fra Netshop en gang - uten å betale. Dvs, de hadde lagt hentelappen i feil postboks, noe jeg ikke oppdaget før etter at jeg hadde hentet den. Pakken hadde også oppkrav på 1500kr som egentlig skulle blitt betalt ved henting... 2 feil på en gang Endret 24. august 2006 av Lurifaksen
dysfunctional Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 @ Lurifaksen: Det vil jeg si er veldig slapt.
MaX [NOR] Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Tror du redder dagen til postdama der. Pleier å hjelpe i slike situasjoner der de bak kassen helt klart har gjort en feil. Alle gjør jo en feil en sjelden gang.
vizit Skrevet 24. august 2006 Forfatter Skrevet 24. august 2006 (endret) hehe,det er sant:P Man lærer av feilene man gjør :!: Endret 24. august 2006 av vizit
Zeph Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Det var godt å høyre at ho ba om legimitasjon, Posten er slappe på den slags. Ærlighet varer lengst, fint at du betalte for deg.
Lysgaard Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 (endret) Har også måtte be om å få betale på posten... Det er litt slapt av postens side synes jeg Endret 24. august 2006 av Lysgaard
squabbish Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Dette var det godt du satte fingeren på, siden jeg har hele denne tiden gått rundt å trodd at ansatte bak skranken i Posten er overmennesker som aldri gjør feil...
Upsaker Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Når jeg tenker meg om dro broren min å henta en pakke til meg på posten. Skulle være postoppkrav på 1500,- ca. der også, men han "slapp" det. Who cares?
CurSe Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 (endret) Dette var det godt du satte fingeren på, siden jeg har hele denne tiden gått rundt å trodd at ansatte bak skranken i Posten er overmennesker som aldri gjør feil... 6738469[/snapback] Det samme gjelder for oss som sorterer posten, vi er übermench! Endret 25. august 2006 av CurSe
Alastor Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Dette var det godt du satte fingeren på, siden jeg har hele denne tiden gått rundt å trodd at ansatte bak skranken i Posten er overmennesker som aldri gjør feil... 6738469[/snapback] Det som gjelder for oss som sorterer posten, vi er übermench! 6738572[/snapback] Sorry, men der må jeg ta deg på ordet . Dere som sorterer posten er VELDIG flinke (iallefall de i min bydel i oslo) til å levere feil brev til vår adresse, altså vei XXX nr 4 kommer i vår kasse siden vi også har nr4 men i veien ved siden av. og mye med samme etternavn som oss kan havne i postkassa vår selv om det er hvorsomhelst andre steder på postnr. Skjer et par ganger i måneden. Med regninger, lønningslipper og tilogmed selvangivelser...
CurSe Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Oida, da kan jeg skyte inn at jeg ikke finsorterer posten, jeg er han som gir posten til postbudet så han kan finsortere det. Tror vi kalles førstpostebetjenter på fagspråket så da er det vi som er übermench
Ggg Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Dette var det godt du satte fingeren på, siden jeg har hele denne tiden gått rundt å trodd at ansatte bak skranken i Posten er overmennesker som aldri gjør feil... 6738469[/snapback] Det som gjelder for oss som sorterer posten, vi er übermench! 6738572[/snapback] Sorry, men der må jeg ta deg på ordet . Dere som sorterer posten er VELDIG flinke (iallefall de i min bydel i oslo) til å levere feil brev til vår adresse, altså vei XXX nr 4 kommer i vår kasse siden vi også har nr4 men i veien ved siden av. og mye med samme etternavn som oss kan havne i postkassa vår selv om det er hvorsomhelst andre steder på postnr. Skjer et par ganger i måneden. Med regninger, lønningslipper og tilogmed selvangivelser... 6738914[/snapback] Dette høyres kjent ut. Har akkurat samme problemet hos oss (bur ikkje i Oslo, så det gjeld nok heile landet). Stemme deler av gatenavnet ELLER veinr. så havnar det i kassen vår, uansett navn. Har klaga ganske mange gonger, det har dei me leiger hos (om ting går i vår eller deira postkasse er vist likegyldig for postbudet). Så langt trur eg alle klagene går rett i makulatoren...
Ninjahamster Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Jeg vil ha flere SLAPPE postdamer på jobb og flere gratis pakker!
gregas Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 (endret) Husker for 2 eller 3 år siden at jeg hadde to oppkravspakker å hente. Den ene hadde oppkravsbeløp på ca 3900 kr, mens den andre hadde oppkravsbeløp for ca 200 kr. Poenget er at den 3900 kr pakka hadde posten endret til 200 kr, mens den 200 kr pakka hadde oppkravsbeløpet endret til 3900 kr. Ettersom 3900 kr pakka kom først hentet jeg den ut for 200 kr uten å vite hva som skjedde (jeg trodde at det var avsenderens feil), men gjett om samme kvelden (ca kl 22) fikk jeg en "nødtelefon" fra postdama som ba meg om å ta turen til postkontoret i morgen for å betale forskjellen. Jeg bodde da på et sted der "alle kjente alle" så det var ingen annen utvei for meg, men jeg skulle uansett rydde oppi det rotet, men makan til feiltakelser posten gjør hehe. Fikk meg en god latter den dagen. Endret 25. august 2006 av gregas
FpsStu Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Jeg opplevde det en gang. Bestilte to pakker. en kom på 2100kr, andre kom på 300kr, leverte inn oppkravslapp for pakka til 300kr, fikk pakka til 2100kr, og betalte 300kr. Fikk regning av posten halv år senere, brydde meg ikke om denne da jeg var under 18 i den tid. Fikk nok en gang faktura fra dem 2 år senere, nå har jeg ikke hørt fra dem siden...
fredster Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Jeg opplevde det en gang. Bestilte to pakker. en kom på 2100kr, andre kom på 300kr, leverte inn oppkravslapp for pakka til 300kr, fikk pakka til 2100kr, og betalte 300kr. Fikk regning av posten halv år senere, brydde meg ikke om denne da jeg var under 18 i den tid. Fikk nok en gang faktura fra dem 2 år senere, nå har jeg ikke hørt fra dem siden... 6742420[/snapback] Slike som deg burde få en god omgang med god gammeldags JULING ! Du brøy deg ikke om å betale for en vare du hadde motatt fordi du var under 18 år....?!? Det du har gjort her er rett og slett ikke noe annet enn et simpelt TYVERI ! Mulig det var "postdama" som gjorde en feil, men det er egentlig uvesentlig, for det er mere holdningen din jeg reagerer på ! Folk som DETTE er en av årsakene til at flere og flere bedrifter er skeptiske når sluttbrukere bestiller varer fra de, og de er også en (av flere) DIREKTE årsak til at prisnivået ikke er enda lavere enn det er i dag .
TaZ Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 (endret) Det var godt å høyre at ho ba om legimitasjon, Posten er slappe på den slags. Ærlighet varer lengst, fint at du betalte for deg. 6738347[/snapback] Posten har begynt med det nå.. Sto i avisa for noen dages siden at posten SKAL be om legitimasjon vist noen skal hente ut pakker uten hentelapp,muligens med hentelapp og men det sto det ingenting om. Endret 27. august 2006 av taz
02tom Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 (endret) Jeg opplevde det en gang. Bestilte to pakker. en kom på 2100kr, andre kom på 300kr, leverte inn oppkravslapp for pakka til 300kr, fikk pakka til 2100kr, og betalte 300kr. Fikk regning av posten halv år senere, brydde meg ikke om denne da jeg var under 18 i den tid. Fikk nok en gang faktura fra dem 2 år senere, nå har jeg ikke hørt fra dem siden... 6742420[/snapback] Slike som deg burde få en god omgang med god gammeldags JULING ! Du brøy deg ikke om å betale for en vare du hadde motatt fordi du var under 18 år....?!? Det du har gjort her er rett og slett ikke noe annet enn et simpelt TYVERI ! Mulig det var "postdama" som gjorde en feil, men det er egentlig uvesentlig, for det er mere holdningen din jeg reagerer på ! Folk som DETTE er en av årsakene til at flere og flere bedrifter er skeptiske når sluttbrukere bestiller varer fra de, og de er også en (av flere) DIREKTE årsak til at prisnivået ikke er enda lavere enn det er i dag . 6749912[/snapback] Han burde jo betalt, men det er nå først som sist posten sitt ansvar å sørgefor at riktig pakke blir utlevert! I mine øyne virker det bare som at Posten Norge ikke har systemer som fungerer....det er vel i denne posten bevist opptil flere ganger. Jeg har aldrig blitt bedt om id på posten når jeg har hentet pakker. Dette gjelder både ved oppkrav og når pakken var betalt på forhånd. Dette er svakt og ikke mindst lite profosjonelt. Det er nå en gang slik at folk ikke alltid er ærlig, så da kan man jo bare spørre om Id for å verifisere at personen er den han/ hun utgir seg for å være. Posten burde gå igjennom sine rutiner og utbedre hehe. Endret 27. august 2006 av 02tom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå