Gå til innhold

Har Elkjøp prisgaranti ennå?


Anbefalte innlegg

Har elkjøp fortsatt prisgaranti?

 

Følgende episode hendte meg i dag:

Var innom Elkjøp på storo senter, og finner en P990 til en kontantpris på 5395 og med tele 2 abb. til 3395 (ikke 100% på kronen nødvendigvis)

Siden jeg har fulgt denne i nesten et år tar det ikke lange tiden før jeg bestemmer meg for å kjøpe den.

 

Desverre har de ikke flere igjen, men han sjekker andre elkjøp i oslo/akershus. Den eneste som har igjen er elkjøp på lørenskog. Jeg spør om de har like priser, ja sier han.

 

Så jeg tar turen ut med buss. Men der har de mobilen til 5995 uten abb og 3995 med telenor fri 120, tele 2 er til 4300-4500, altså ca 1000 mer enn på den andre butikken.

 

Sier at de har den til den og den prisen på storo, han ringer litt og sjekker litt på pcen og sier at storo i følge datamaskinen har solgt den til den prisen de også har.

 

Jeg ser at de også har k610 til 600,- mer enn på storo.

 

Så han krever at jeg må ta med meg et pristilbud fra den andre butikken før jeg kan få den billigere. Jeg spør om ikke han bare kan ringe de og be de sjekke prisen som faktisk er oppgitt i butikken på 3-4 prislister. Det er jo tross alt samme kjede, men han sier at jeg er nødt til å ha det skriftlig.

 

småsur.. :hmm: hadde lyst til å kose meg med å fikle med den i kveld

 

Kan storo butikken ha feil pris oppgitt i butikken? På 3-4 prislister + en detaljert for kun p990 telefonen? Har jeg noen rett til å få den til den prisen som er oppgitt?

 

Er jo merkelig hvis de har en pris oppgitt og blir solgt i kassen til en annen, kundene ville jo reagert. Han sa at mobilene de fikk inn gikk unna svært kjapt, noe de nok ikke ville ha gjort hvis kunden plutselig måtte betalt 1000 mer enn de opprinnelig trodde.

Endret av manlord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener du med det at det ikke gjelder på telefoner? Eller bare at du vet at det ikke gjelder for alle produkter, men du vet ikke hvilke?

6732069[/snapback]

 

Enkelte produkter er unntatt prisgarantien. Om dette gjelder P990 vet jeg ikke.

Samtlige mobiltelefoner er unntatt 30 dagers returrett.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Mener du med det at det ikke gjelder på telefoner? Eller bare at du vet at det ikke gjelder for alle produkter, men du vet ikke hvilke?

6732069[/snapback]

 

Enkelte produkter er unntatt prisgarantien. Om dette gjelder P990 vet jeg ikke.

Samtlige mobiltelefoner er unntatt 30 dagers returrett.

 

-snubbel

6732215[/snapback]

 

... men er det ikke slik at varen skal faktisk være å få kjøpt til aktuell pris? Er ikke varen på lager, gjelder heller ikke prisgarantien. Slik var det i alle fall for et par år tilbake - kan ikke skryte av å ha fått med meg en eventuell endring.

 

Uansett; det er jo fair at varen skal være på lager. Jeg kan jo lage min egen butikk og sette P990 til 1 krone - eller alle andre varer for den saks skyld - og la Elkjøp blø. Men for ikke å blø selv må jeg sørge for at varen ikke er å få kjøpt ;)

 

(Merk: jeg antar at butikken på Storo ikke selv spekulerer i dette - det har de ingenting å tjene på. Kjeder behøver ikke ha lik pris i alle butikker. Det er vanlig i Elkjøp-systemet at prisene varierer med tanke på lokal konkurranse. I Oslo-området kan begrepet lokal defineres ganske mye videre enn andre deler av landet)

Lenke til kommentar

Jeg jobber på storo og kan bekrefte at prisen kan variere fra butikk til butikk, men at man gjør sitt beste for å gjøre kunden fornøyd i forhold til pris der og da.

 

Synes det er litt rart at du ble bedt om et pristilbud, men jeg kjenner ikke til alle praksiser rundt dette.

 

At enkelte produkter skulle være untatt prisgarantien høres svært rart ut for meg iallefall snubbel...skjønner ikke helt den :).

 

Men trådstarter: Drar du på storo får du uten problemer et pristilbud av oss, så ordner denne saken seg.

Lenke til kommentar

Elkjøp har ikke offesielt prisgaranti, og du kan derfor ikke kreve dette. Men de fleste butikker vil som Alastor sier være fleksible og gjøre sitt beste for gjøre kunden fornøyd (og ikke dra til konkurrenten), og praktiserer derfor også prisgarantien fortsatt.

 

Desverre opplever vi altfor ofte at kunder kommer med rare priser som ikke stemmer, i 90% i tilfellene når vi sjekker opp butikkene de mener har en lavere pris stemmer dette ikke. Ofte har kunden misforstått prisen i den andre butikken, feks. kontantpakke som telefon uten abbonement, operatørlåst telefon som ulåst telefon etc. Dette er grunnen til at butikken gjerne vil ha en utskrift av prisen, spesielt når den er såpass mye lavere.

 

Butikkene har heller ikke noe direktenummer til salgsdiskene til de andre butikkene, siden disse bare brukes til utgående samtaler.

 

Alastor: var du på lillestrøm i helga?

Lenke til kommentar

Det rulleguru sier stemmer og er rimelig på kornet. Vi må være sikre på prisen :).

 

OT: Ja, var da det..sovna på bussen til oslo sentrum jeg...og idiotbussjåføren sjekka ikke om det var folk igjen før han kjørte tilbake til lillestrøm. Så jeg ble kasta av på fjellhamar midt på natta :]

Lenke til kommentar

Er ikke det forøvrig litt lite kundevennlig? Det er jo komplett umulig å ringe hver enkelt butikk, dessuten stenger jo kundeservice kl 19, altså en time før de fleste butikkene stenger.

 

Jeg spurte til og med i butikken i dag om de kunne skaffe meg et direktenummer, nei det hadde de ikke. Håpløst.

Lenke til kommentar
Er ikke det forøvrig litt lite kundevennlig? Det er jo komplett umulig å ringe hver enkelt butikk, dessuten stenger jo kundeservice kl 19, altså en time før de fleste butikkene stenger.

 

Jeg spurte til og med i butikken i dag om de kunne skaffe meg et direktenummer, nei det hadde de ikke. Håpløst.

6735825[/snapback]

 

Er du klar over hvor mye telefoner som ville kommet inn på det nummeret? Selgerne hadde ikke gjort annet enn å svare på telefoner.

Lenke til kommentar
Er ikke det forøvrig litt lite kundevennlig? Det er jo komplett umulig å ringe hver enkelt butikk, dessuten stenger jo kundeservice kl 19, altså en time før de fleste butikkene stenger.

 

Jeg spurte til og med i butikken i dag om de kunne skaffe meg et direktenummer, nei det hadde de ikke. Håpløst.

6735825[/snapback]

Vet du hvor mange som ringer kundesenteret hver dag? Har du en anelse om hvor mange av disse som hadde ringt direkte til butikk dersom et direktenr hadde finnes?

 

Nei, elkjøp har så mange kunder at vi som jobber i butikk faktisk må konsentrere seg om de som tar turen til oss :). Vi kan ikke svare telefonen - derfor er den minst dårlige løsningen et kundesenter som tar seg av alle samtaler for alle butikkene.

Lenke til kommentar
Er ikke det forøvrig litt lite kundevennlig? Det er jo komplett umulig å ringe hver enkelt butikk, dessuten stenger jo kundeservice kl 19, altså en time før de fleste butikkene stenger.

 

Jeg spurte til og med i butikken i dag om de kunne skaffe meg et direktenummer, nei det hadde de ikke. Håpløst.

6735825[/snapback]

Vet du hvor mange som ringer kundesenteret hver dag? Har du en anelse om hvor mange av disse som hadde ringt direkte til butikk dersom et direktenr hadde finnes?

 

Nei, elkjøp har så mange kunder at vi som jobber i butikk faktisk må konsentrere seg om de som tar turen til oss :). Vi kan ikke svare telefonen - derfor er den minst dårlige løsningen et kundesenter som tar seg av alle samtaler for alle butikkene.

6736515[/snapback]

 

slik den løsningen fungerer i dag med ventetid oppmot 10-20 minutter på de fleste tider av døgnet, så er det et problem.

 

For mitt vedkommende så må elkjøp ha veldig mye å gjøre, de brukte faktisk 2,5 uker på å ringe meg opp. E-post svaret som skulle komme i løpet av 28 timer, har jeg ikke sett noe av på en stund heller.

Lenke til kommentar

10-20 minutter ventetid kan det være i alle kundeservicetjenester uansett kjede, varegruppe eller tjeneste de arbeider innen. Det er langt fra noen verstingstid - og snittventetiden er betydelig lavere enn det der (ja, vi får faktisk statistikken på det).

 

Og det er snittventetiden som avgjør mengden ansatte på et kundesenter - ikke peakene.

 

Som jeg sa så er dette den MINST dårlige løsningen. Les den setningen igjen så skjønner du at jeg ikke mener det er en fantastisk god løsning - bare det at alternativet overhodet ikke er like bra.

 

Og nå erre nok off topic, dette handlet om prisgaranti :).

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...