Gå til innhold

The greatest metal songs of all time


TiNuSsS

Anbefalte innlegg

Alice Cooper påstår at musikken dems var det første som ble beskrevet som heavy metal.

Dette er feil. Det stemmer som HalTan sier at ordet "heavy metal" først ble brukt da en radiovert hørte Purple Haze.

 

A late, but disputed, hypothesis about the origin of the genre was brought forth by "Chas" Chandler, who was a manager of the Jimi Hendrix Experience in 1969, in an interview on the PBS TV programme "Rock and Roll" in 1995. He states that "...it [heavy metal] was a term originated in a New York Times article reviewing a Jimi Hendrix performance," and claims the author described the Jimi Hendrix Experience "...like listening to heavy metal falling from the sky." The precise source of this claim, however, has not been found and its accuracy is disputed.

 

The first well-documented usage of the term "heavy metal" referring to a style of music, appears to be the May 1971 issue of Creem, in a review of Sir Lord Baltimore's Kingdom Come. In this review we are told that "Sir Lord Baltimore seems to have down pat most all the best heavy metal tricks in the book". Creem critics David Marsh and Lester Bangs would subsequently use the term frequently in their writings in regards to bands such as Led Zeppelin and Black Sabbath.

- står fint her, som du selv quotet. Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller er det altfor mye av enkelte band? Skulle tro det var en Iron Maiden, Metallica og Black Sabbath-fan som har skrevet lista. Dette blir like tåpelig som Rolling Stones greia som hovedsaklig besto av Rolling Stones, Bob Dylan og The Beatles.

 

Dream Theater kunne kanskje ha vært på lista, men slik jeg ser det, så begynner prog-metal-sjangeren å bli såpass står at den kanskje får en egen liste? :)

Lenke til kommentar

Herlighet, er dette noe å hisse seg opp over? Annenhver snørrunge med tilkobling til nett har jo laget hver sin liste av denne typen. Eneste problemet med slike lister er at skaperen på en måte påberoper seg en viss autoritet når han skriver "de beste metal-sangene noensinne". Kunne man ikke heller skrevet "mine favoritter?" Da hadde i hvert fall jeg syntes det var mye mer interessant å sjekke det ut.

Lenke til kommentar
Herlighet, er dette noe å hisse seg opp over? Annenhver snørrunge med tilkobling til nett har jo laget hver sin liste av denne typen. Eneste problemet med slike lister er at skaperen på en måte påberoper seg en viss autoritet når han skriver "de beste metal-sangene noensinne". Kunne man ikke heller skrevet "mine favoritter?" Da hadde i hvert fall jeg syntes det var mye mer interessant å sjekke det ut.

6729369[/snapback]

 

Ja, du sier noe. Hadde dette vært en liste fra en (mer eller mindre) annerkjent side derimot...

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er det altfor mye av enkelte band?

6724971[/snapback]

Når et band skriver en sang som regnes som et av tidenes beste, er det som oftest ikke en tilfeldighet. Det er ikke umulig at de har kapasitet til å lage 2, 3, 4 eller 100 sanger til i samme kvalitet. Personlig synes jeg Led Zeppelin står bak de 5 beste sangene noensinne.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er det altfor mye av enkelte band?

6724971[/snapback]

Når et band skriver en sang som regnes som et av tidenes beste, er det som oftest ikke en tilfeldighet. Det er ikke umulig at de har kapasitet til å lage 2, 3, 4 eller 100 sanger til i samme kvalitet. Personlig synes jeg Led Zeppelin står bak de 5 beste sangene noensinne.

6730154[/snapback]

Syns selv det virker som de lider av kreativitet når de propper lista med det samme bidige bandene om og om igjen. Det er tross alt mange metalband som er blitt utelatt som vi alle kan skrive under på hører til på denne lista. Motorhead f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...