Gå til innhold

Fjell og vidde - tur og trening


Anbefalte innlegg

Jon Tvedt, ja. Seig fyr, det. 1.09 på Skåla og 8.13 opp Stoltzen. Gamling også. :p

 

Med 14 minutter opp Stoltzen kan du bruke alt fra 1:50 til 2:10 på Skåla, tipper jeg, ut fra folk jeg kjenner sine tider. Det er jo vidt forskjellige løp, egentlig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Her har det vært alt for lite aktivitet nå for tida. I dag har jeg vært på fjelltur med skolen på en topp som heter Harvingsfjellet, det var en fin tur med et fantastisk vær, ikke en sky på himmelen og tykk dis langs landskapet. Det blåste svært mye på toppen men det var bare deilig.

 

For å prøve og holde litt mer liv i tråden, vilke sko brukere dere til fjells? Jeg bruker føreløbig militær sko som er ganske behagelige.

Endret av robB
Lenke til kommentar

Toppvær (med dobbel betydning) nå, ja! Får utnytte det mens man kan. Jeg har ikke vært lenger enn Løvstakken og Stoltzekleiven. Kanskje det blir en tur på Ulriken på søndag. Har ikke vært der enda.

Men savner noen skikkelige fjell, får liksom ikke "følelsen" på De Syv :wee:

 

Fjellsko: Jeg har et par Scarpa Ladakh. Gikk jo i militærsko for noen måneder siden, og de var jo greie så lenge de var skikkelig inngått.

 

Men fjellsko bruker jeg bare på lengre turer. Hvis jeg skal på en noen få timers tur, bruker jeg joggesko, orienteringssko eller Icebug-sko. Orker ikke drasse på tunge sko på slike turer, det er demotiverende :p

Lenke til kommentar
Men fjellsko bruker jeg bare på lengre turer. Hvis jeg skal på en noen få timers tur, bruker jeg joggesko, orienteringssko eller Icebug-sko. Orker ikke drasse på tunge sko på slike turer, det er demotiverende :p

6871092[/snapback]

Jeg elsker følelsen av å gå i tunge fjellstøvler uansett hvor kort eller enkel turen er :) Det er kun om jeg har planer om å jogge at joggesko blir vurdert.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med å gå Fløyen-Ulrikken på vinterstid? Meste parten av terrenget er jo flatt nok til langrennsski, men hvordan forserer man de bratteste partiene? Har ikke gått på langrennsski siden grunnskolen (er nå 27), er det andre turløyper jeg bør begynne med i nærheten av Bergen? Er stygt redd for at det blir for mye innesitting på meg når snøen kommer....

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

JacEr: Tror ikke det blir noe problem, jeg har aldri gått der, men slik det ser ut på kartet går det sikkert bra. Jeg har gått på langrennsski på mange turer før jeg fikk turski, og det går helt fint så lenge du krysser og det ikke er skare :wee:

 

---

Jeg var på Ulriken for første gang i dag. Det må være det nærmeste man kommer skikkelig fjell rundt Bergen. Flott utsikt, og det var varmt nok til at vi bada i et vann under toppen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stoltzekleiven opp nærmer seg med stormskritt. Er sove-mye-og-spise-passelig-uka nå :p

Sandviksfjellet er ikke store saken, men løpet er på en måte årets treningsbegivenhet.

 

---

Noe annet: Hvilket fjell går dere mest på? Nå når jeg bor i Bergen er Løvstakken mest besøkt.

Men hjemme i Førde er det nok Viefjellet som tar førsteplassen. 6-700høydem med ganske bratt sti, perfekt for trening og fint å gå også.

Har gått i bakken av utmattelse mang en gang der :wee:

Var der kanskje en gang i uka i gjennomsnitt før.

Lenke til kommentar
Noe annet: Hvilket fjell går dere mest på? Nå når jeg bor i Bergen er Løvstakken mest besøkt.

6946181[/snapback]

Er stril, så det blir en lokal topp på ca 235 m.o.h. som duger til de daglige turene i hverdagen. Går "vidden" hver lørdag, så er jo innom Fløyfjellet, Rundemanen og Ulriken.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Det fjellet jeg har vært mest på er jo Torefjellet(1050 moh), men er samtidig ikke den plassen jeg er oftest, er på forskjellige plasser hver gang.

 

Har vært på fjelltur hver helg nå i lang tid, både lørdag og søndag. Håper på å fortsette med det. Nå er det jo bare noen dager til høstferien, så da har jeg lust til å ta mange topper i samme sleng.

Endret av robB
Lenke til kommentar
Stoltzekleiven opp nærmer seg med stormskritt. Er sove-mye-og-spise-passelig-uka nå :p

Sandviksfjellet er ikke store saken, men løpet er på en måte årets treningsbegivenhet.

6946181[/snapback]

Hva er målet ditt?

Løpte på 14 blank i går.

 

Har glemt å melde meg på til helgen. :confused:

Er det for seint? Hvor melder man seg på?

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Ja, hvem kan si at de er fullverdige medlemmer av 2469-klubben?

 

(De som har nådd toppen av Galdhøpiggen! Og ja, jeg er med... :p )

6753236[/snapback]

Jeg! :D

 

Var der på slutten av sommeren i fjor. Da vi var på toppen, var det tåke og snødde fra høyre til venstre. :thumbdown:

Dagen etter var det skyfritt... :hrm:

 

Jaja, fin tur for det!

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...