Gå til innhold

Noe bra punk/rock?


Punk/rock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fant ikke denne tråden før nå. Strålende!

 

Jeg kan nevne noen av mine favoritt-punkband:

 

Television

The Fall

Joy Division

The Birthday Party

Sonic Youth (grenseland?)

The Mojomatics

The Sonics

Joy Division er vel også i grenseland, de er vel nærmere Post-punk/New wave om vi skal runke skikkelig. Sonic Youth er alternative så det holder. Dermed ikke sagt at punkere ikke digger banda. De har jo punk attitude så det spyr. Television har faktisk blitt både regnet som proto-punk og post-punk; det sier litt hvilken innflytelse de hadde på den tiden. Utrolig bra band. Herlig liste forøvrig :)

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Eh- Simple Plan. Ok, fint for deg. Skambakt lager kosli musikk, though

 

Eh- SobrietyMisfit. Virker ikke akkuratt ut som DU respekterer andres musikk smak.

Hva med at du skriver dine favoritt punk band så kan jeg legge en en "Eh" eller "Blæh" komentar til deg også.

 

Jeg mente virkelig at det er fint for deg at du liker Simple Plan, men det er vel heller beskrivelsen av hvilken type musikk de lager "eh" sikter til, og om det passer inn her. Noe det forsåvidt kanskje gjør, men det kommer ofte ubekvemsord når man sier noe ala "Fav. punk band er Simple Plan, Good Charlotte" etc., fordi det er så mange som mener at de banda har lite med "punk" å gjøre. Simple Plan speller heller poprock, mener jeg for eksempel (selv om de jo sikkert har blitt inspirert av punk musikk...)

Men du kom med en utfordring om at jeg skal skrive mine favoritt punkband, så: The Clash, The Adolescents, Dead Kennedys, Hüsker Dü og Rise Against. Der kan man ihvertfall ikke diskutere noe angående punk-betegnelsen. Kan jo forsåvidt nevne at jeg også er glad i Jimmy Eat World, Brand New og Death Cab for Cutie, men det er ikke punk, så derfor nevnes de ikke her, selv om jeg akkurat gjordet det... d'oh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...