Gå til innhold

Noe bra punk/rock?


Punk/rock

Anbefalte innlegg

Rise Against er post-hardcore eller 90s hardcore punk, Sevendust er vel et av de mange alternativ-metal banda som kom i USA på 90-tallet med tunger gener i grungen, Disturbed er vel i samme gate men mer nu-metal over seg enn Sevendust, mens Anberlin er ganske anderledes enn de tre andre banda, nemlig siden de spiller en ganske melodiøs alternativ poprock med et touch av emo og litt mer "voksen"-pop.

Rise Against er det helt klart beste bandet her, ekstremt fett, mens Anberlin kommer som nummer 2. Sevendust og Disturbed kommer langt bak de to førstnevnte, jeg har aldri helt tatt den alternativ-metal/nu-metal greia.

 

Sjekk forresten ut anmeldelse av den nye Weezer-plata (Weezer (Red Album)) her: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&a...10:kjfwxzljldte

 

Skal sjekke ut Weezer.

Rise Against er vell det absolutte favorittband hos meg gjennom tidene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rise Against er post-hardcore eller 90s hardcore punk, Sevendust er vel et av de mange alternativ-metal banda som kom i USA på 90-tallet med tunger gener i grungen, Disturbed er vel i samme gate men mer nu-metal over seg enn Sevendust, mens Anberlin er ganske anderledes enn de tre andre banda, nemlig siden de spiller en ganske melodiøs alternativ poprock med et touch av emo og litt mer "voksen"-pop.

Rise Against er det helt klart beste bandet her, ekstremt fett, mens Anberlin kommer som nummer 2. Sevendust og Disturbed kommer langt bak de to førstnevnte, jeg har aldri helt tatt den alternativ-metal/nu-metal greia.

 

Sjekk forresten ut anmeldelse av den nye Weezer-plata (Weezer (Red Album)) her: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&a...10:kjfwxzljldte

Oh, nytt album fra Weezer. Får håpe vi kan få noe som kan menge seg med de to første albuma og til dels Green Album. De to siste har vært svært middelmådige.

Lenke til kommentar

Blei positivt overraska over "The Upstrokes" for en stund sida. For ENDA lenger siden var jeg på konsert med dem, og det låt helt forferdelig. Jeg kjøpte med en hjemmesnekra demo likevel, moro å ha. Den låt ræv den og. Så har årene gått og gutta har lært å spille. Tror det bare er igjen ett medlem fra ungdomsutgaven av bandet, men det er nå samme navnet da..

 

http://www.myspace.com/upstrokes

"Not Afraid" er litt tøff, spes. refrenget.

Endret av JLa
Lenke til kommentar
Rise Against er post-hardcore eller 90s hardcore punk, Sevendust er vel et av de mange alternativ-metal banda som kom i USA på 90-tallet med tunger gener i grungen, Disturbed er vel i samme gate men mer nu-metal over seg enn Sevendust, mens Anberlin er ganske anderledes enn de tre andre banda, nemlig siden de spiller en ganske melodiøs alternativ poprock med et touch av emo og litt mer "voksen"-pop.

Rise Against er det helt klart beste bandet her, ekstremt fett, mens Anberlin kommer som nummer 2. Sevendust og Disturbed kommer langt bak de to førstnevnte, jeg har aldri helt tatt den alternativ-metal/nu-metal greia.

 

Sjekk forresten ut anmeldelse av den nye Weezer-plata (Weezer (Red Album)) her: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&a...10:kjfwxzljldte

Oh, nytt album fra Weezer. Får håpe vi kan få noe som kan menge seg med de to første albuma og til dels Green Album. De to siste har vært svært middelmådige.

weezer - pork and beans, lett sommersang 08

Lenke til kommentar
Til JLa: Har ikke Upstrokes lagt inn håndklet? Har "Gotta Get 'Em" ep'en, og den er noe av det bedre jeg har hørt innen streetpunk o.l. fra Norge

Jo, på myspace'n deres står det at de har gitt seg. Hm, nesten så jeg får lyst til å rote fram den hjemmesnekra cd-r'en jeg kjøpte på konsert. Greie låter, men vokalisten var ikke helt...der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Slenger inn en anbefaling av det franske bandet Burning Heads MySpace side

Dette bandet spiller i utgangspunktet en blanding av 88 Fingers Louie (medlemmer herfra starta senere mye omtalte Rise Against) og Ten Foot Pole, dvs. 90s (melodic) hardcore punk, men også noe enda hardere. Senere byttet de til tider ut det meste av det harde, og spilte i stede mere reggae/ska, men de fleste sangene er fortsatt hardcore punk-harde, dvs. at de sparker baller! Anbefales for folk som liker punk med melodiøs trøkk!

Endret av SobrietyMisfit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...