Gå til innhold

Norge - Brasil tråden


JumboJet84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grunnen til at vi enda er ubeseiret er vel at vi ikke har møtt dem i mesterskapssammenheng. (Eller tar jeg vannvittig feil?) Og også en blanding av at vi ikke har møtt dem så ofte.

6688722[/snapback]

 

Huff og huff, så historieløst :p

 

Vi lå under 1-0 mot Brasil i site gruppespill kamp i VM. Skulle vi gå videre trengte vi seier. Kampen nærmer seg slutten (8 minutter igjen), så kommer Flo og runder en brassilianer og setter ballen kaldt og rolig i mål. Så blir det straffe til Norge og Rekdal setter den. 2-1 til Norge, ett år etter at Norge vant 4-2 på Ullevål (ledet en periode 3-0) og ødela Brasil sin endeløse rekke av kamper uten tap (var vel 40-50 kamper eller noe slikt). Flo fikk kallenavnet Flonaldo etter de to Brasilkampene.

 

Seieren over Brasil i VM er det største jeg noensinne har vært vitne til i idrettens verden. Det var helt rått. Eier ikke ord for å beskrive følelsene som kom etter seieren for 8 år siden.

6688923[/snapback]

Greit da.. Mine fotballkunnskaper er ikke akkurat noe som blir mye oppdatert :wee:

 

Var jo veldig greit svar du ga der!

 

Men det er så jævla irriterende, jeg har gledet meg i lange tider til denne matchen og ville se en eller flere scoringer på direkten når disse lagene møttes, men så blir de i selvfølgelig scoret i de 15 minuttene av 2. omgang hvor jeg ikke ser på!

Lenke til kommentar

Synes Myhre spiller en bra kamp. Han er første valget helt klart mot kvalikk kampene.

Målet han slipper inn er han bare cm fra å få en hånd på. I det skuddet går ser han ikke utgangen av skuddet pga at Rambekk står i veien, pluss at han blir litt overraska over at skudde kommer i kort-hjørnet. Vanlig fra den posisjonen Carvalho skyter fra er i lengste, men han viser at han er en smart spiller og "breier" den i kort-hjørnet på yttersiden av Rambekk. Litt 50/50 om Myhre skal ta den eller ikke. Myhre kan i hvertfall ikke lastes for det.

Lenke til kommentar

De aller beste ble ikke med men det er vel likevel å ta i å kalle det ett b-lag. Ett b-lag vil vel bestå av den neste elveren men det er helt klart at mange av de som spilte i dag ville også vært med i førsteelveren til Brasil.

 

Forskjellen på mester(skap) og venn(skap) er marginal. Når en brasse står med landslagsdrakten på kroppen gir han 100% uansett, det garanterer jeg. Brasil liker uansett ikke å tape noe so er en av grunnene til at de er så god.

Lenke til kommentar
Seieren over Brasil i VM er det største jeg noensinne har vært vitne til i idrettens verden. Det var helt rått. Eier ikke ord for å beskrive følelsene som kom etter seieren for 8 år siden.

6688923[/snapback]

Quoted for the truth, denne kampen står også som min all-time high innan fotball. Hugser det var på jonsokaftan og eg reiste heim for å sjå kamp mens folk lo av meg "Haha, Norge slår aldri Brasil", men så feil går det an å ta, dei siste minuttane av kampen var ubeskrivelige.

Lenke til kommentar

Vm '98 var fantastisk! Husker fortsatt jeg stod i stuen rett foran tv-en med et glass brus i hånden og holdt pusten, mens Kjetil rekdal i hvite sko la ballen ned på krittmerket. Har aldri vært så nervøs før, i sports-sammenheng da :p Hadde han bommet på den straffen, hadde nok dek glasset røket i gulvet, men heldigvis gikk den inn. Tror det var blant mine stolteste øyeblikk som nordmann!

Lenke til kommentar

Holdt på å bite av meg alt jeg har av negler da jeg stod rett bak målet til Norge de siste 10 minuttene igår, da Brasil presset som verst.

 

Uten Myhre hadde det lett blitt både to og tre mål til Brasil i sluttminuttene.

 

Helt klart min største opplevelse med landslaget som jeg kan huske (da min fotballbevissthet var snarere begrenset i '98).

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting, hva gjør Carew på landslaget? Hver gang han får ballen skal han begynne å drible, noe som går 1 av 5 ganger. Han spiller sjelden ballen videre, om den ikke kommer i lufta og han MÅ stusse den videre.

 

Herlig mål av Gamst, nydelige reddninger av Myhre, Solskjær var sprek.

Grei kamp, synes Brasil ikke gadd helt. Bare når de fikk en i ræva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...