Gå til innhold

Norge - Brasil tråden


JumboJet84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at vi enda er ubeseiret er vel at vi ikke har møtt dem i mesterskapssammenheng. (Eller tar jeg vannvittig feil?) Og også en blanding av at vi ikke har møtt dem så ofte.

 

Men dette var bare så jævla typisk da. For første gang på lang lang tid skulle jeg se en fotballkamp fra A til Å, og det var i tillegg selveste Norge - Brasil, så skulle selvsagt min mor se på noe fra klokken 21:00 til 21:30 og jeg kunne ikke nekte henne det siden hun hadde bursdag. Selvfølgelig var det i det tidsrommet begge scoringene måtte komme og jeg som så virkerlig ville over alt annet se et norsk mål mot Brasil på direkten i dag. ARGH!

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Hvordan var 1. omgang? Var og spilte kamp selv  :hm:

Vant btw 5-0 :wee:

6688768[/snapback]

 

Var en veldig underholdende omgang. Flere sjanser begge veier, selv om Brasils sjanser stort sett var skapt av Norge. Solskjær spilte hele omgangen, og viste virkelig at han var i form igjen. Masse flotte detaljer og et brassespark rett utenfor mål viser at Babyface er tilbake :D

 

Edit: Grattis med seieren btw :)

Endret av DrThomas
Lenke til kommentar
Grunnen til at vi enda er ubeseiret er vel at vi ikke har møtt dem i mesterskapssammenheng. (Eller tar jeg vannvittig feil?) Og også en blanding av at vi ikke har møtt dem så ofte.

6688722[/snapback]

Norge vant i VM i 98. Gruppespillet.

Dette var fjerde gang vi møtte Brasil, to har vi vunnet, og to uavgjort.

Lenke til kommentar
Grunnen til at vi enda er ubeseiret er vel at vi ikke har møtt dem i mesterskapssammenheng. (Eller tar jeg vannvittig feil?) Og også en blanding av at vi ikke har møtt dem så ofte.

6688722[/snapback]

 

Huff og huff, så historieløst :p

 

Vi lå under 1-0 mot Brasil i site gruppespill kamp i VM. Skulle vi gå videre trengte vi seier. Kampen nærmer seg slutten (8 minutter igjen), så kommer Flo og runder en brassilianer og setter ballen kaldt og rolig i mål. Så blir det straffe til Norge og Rekdal setter den. 2-1 til Norge, ett år etter at Norge vant 4-2 på Ullevål (ledet en periode 3-0) og ødela Brasil sin endeløse rekke av kamper uten tap (var vel 40-50 kamper eller noe slikt). Flo fikk kallenavnet Flonaldo etter de to Brasilkampene.

 

Seieren over Brasil i VM er det største jeg noensinne har vært vitne til i idrettens verden. Det var helt rått. Eier ikke ord for å beskrive følelsene som kom etter seieren for 8 år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...