Gå til innhold

Kjøp av mobil som ikke finnes i Norge.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du kan gå på nokia.com samsung.com sonyericsson.com etc... og velge deg et land du tror har digg mobiler. Så ser du om du finner link til forhandlere på hjemmesiden til mobilprodusenten og ser om du finner en bra nettbutikk der.

 

hvis ikke kan du sjekke de store teleoperatørene i utlandet, som f.eks vodafone etc og se hva de har å tilby. men telefonene er ofte operatørlåst, men det er jo ikke så stress å få åpnet.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har også kikka etter det samme, og det ble med at jeg kjøpte en nokia 7600 =)

 

På ebay finner du alt som er av mobiler, men det er en del ting du burde huske på om du bruker Ebay eller generelt handler i utlandet:

 

Toll (en grusom ting du må betale om varens verdi er over 200 kr. Toll er et gebyr på 70 kr om du fortoller selv, og 25% av varens verdi om jeg husker riktig)

På ebay må du alltid sjekke om noen shipper worldwide og at de tar PayPal. Paypal er et slags kontantkort du bruker for å handle med.

I tilleg må en jo huske å sjekke karakteren til selgeren.

 

Om du vil ha en mobil få andre har vil jeg annbefale nettbutikken www.pixmania.com

 

Husk å sjekke frakt!

 

Her finner du en del telefoner som ikke er vanlige i Norge, og bestiller du her

kommer det en budbil fra DHL med pakken din. DHL ordner også med toll, selv om du bør sjekke dette nermere før evt. bestilling.

 

Om du kan leve med engelsk oppsett på telefonen er pixmania en kurant side.

 

LYKKE TIL

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Sharp 902SH på Ebay i januar 2005. Den gang var den langt foran det meste som fantes av telefoner i Norge. 2MP kamera, 3G, 240 x 320 skjerm, stort minne, menysystemer og brukervennlighet som etter min personlige smak langt overgikk f.eks Nokia, o.s.v. Jeg har vel fremdeles til gode å se andre mobiltelefoner med en like klar og lyssterk skjerm. Riktignok var den stor og klumpete, men man får vel ikke alt heller... Den måtte unlockes fra Vodaphone, men det gikk greitt.

 

Ebay er noe usikkert og det er en stor mengde svindlere der ute, men hvis man viser litt forsiktighet går det greitt. Som regel kan man oppnå langt bedre priser der hvis man legegr litt energi ned i det enn det man oppnår på vanlige nettbutikker.

Lenke til kommentar

Er det nokon som veit om det går ann å installere norsk programmvare på ein telefon som er kjøpt med feks engelsk programvare. Lurer på SEK610i fra pixmania.com men der er det fransk og engelsk programm.

Ser på sidene til SE at du kan laste ned oppdateringen sjølv, men det vil vel sei at du har rett språk fra før.

Er det ein måte å fikse dette på? Gjer vel ikkje noko om garantien går ut, då det uansett vil vær tungvindt med ein telefon som ikkje er kjøpt i norge.

Lenke til kommentar

æ ø å er ikke noe problem. En slektning av meg kjøpte telefon i utlandet med språkene Russisk, latvisk og engelsk innpå eller noe slik. å en ble â det nærmeste, men både ø og æ lå inne hvis du trykka lenge nok (T9 blir jo selvf. stress. må jo ha på engelsk å legge inn "alle" norske ord..det funker jo sånn halvveis)ved kjøp fra asia må det sjekkes at tlf støtter 3g/gsm! i japen kjører de på 4g...

Endret av shaaland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...