Gå til innhold

Hvem sin skyld er dette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg forklarte meg til moderatoren, og jeg tror neppe han/hun kan bruke makten sin til å hindre meg i å bruke argumenter samme hva de måtte omhandle.

 

 

Men da spør jeg deg:

Hvorfor skulle innvandrerne ville ta over auropa?

6694700[/snapback]

Vet ikke. Det har jeg aldri påstått at de vil. Men at både du og jeg mener det er usannsynlig, gjør ikke det opprinnelige spørsmålet irrelevant: Hvorfor er det sykt?

 

Hadde det vært et tema og jeg hadde noe å bevise hadde jeg vel vist til resultatet av folkevandringer opp gjennom historien. Og så kunne jeg vært ufin og gitt deg bevisbyrden, og sagt "Vis meg en gang i verdenshistorien hvor folkevandringer som har endret befolkningssammensetningen i et område i slik utstrekning (som denne websiden spår) ikke har fått slike konsekvenser."

 

Men som sagt: Du slåss med en stråmann du selv bygget her. Nå skal jeg jobbe, så får jeg heller være stråmannsubstitutt igjen etterpå....

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Spørsmålet bør egentlig ikke være å regne ut statestikker og skylde på venstre eller høyresiden for alt mulig, spørmålet bør være HVORDAN man kan få slutt på kriminaliteten. Fengsel hjelper ikke.

 

Har selv en kamerat som drev med gjengkriminalitet med en del andre innvandrere. Med en gang jeg og noen kamerater hjalp dem å finne seg ordentlige norske venner, og en hobby og noe å drive tiden på, har de sluttet med kriminalitet, og bryr seg mye om familie, vennre og ikke minst skole. Integrering er nøkkelen, men dessverre kan ikke norske politikere styre landet uten å klenge på hverandre hele tiden.

 

Vi trenger ikke propanganda for å stemme på et parti, vi trenger handlinger som gjør både etniske nordmenn og innvandreres liv bedre.

Lenke til kommentar
Spørsmålet bør egentlig ikke være å regne ut statestikker og skylde på venstre eller høyresiden for alt mulig, spørmålet bør være HVORDAN man kan få slutt på kriminaliteten. Fengsel hjelper ikke.

 

 

I følge politiet er det gjengangere som driver det meste av kriminaliteten. Altså de samme folka som gjør x antall kriminelle handlinger. Hvordan kan du påstå at det ikke hjelper med fengsel, all den tid man er i fengsel nettopp da blir forhindret i å utføre en kriminell handling? En logisk brist?

 

Samfunnet har plikt til å verne befolkningen sin mot slike folk. Her er forøvrig en vits ang. problematikken:

 

Har dere hørt om de to sosionomene som var ute på byen. På vei hjem ved midnatt kom de over en kar som lå i rennesteinen, blodig og forslått, sprekk i skallen og dødelig såret, med en kniv stikkende ut av brystet.

Da sier den ene sosionomen til den andre:

Stakkars han som har gjort dette. Han må ha det vondt han!

Lenke til kommentar
Spørsmålet bør egentlig ikke være å regne ut statestikker og skylde på venstre eller høyresiden for alt mulig, spørmålet bør være HVORDAN man kan få slutt på kriminaliteten. Fengsel hjelper ikke.

 

I følge politiet er det gjengangere som driver det meste av kriminaliteten. Altså de samme folka som gjør x antall kriminelle handlinger. Hvordan kan du påstå at det ikke hjelper med fengsel, all den tid man er i fengsel nettopp da blir forhindret i å utføre en kriminell handling? En logisk brist?

6695147[/snapback]

Nja. Tipper poenget var at fengsel ikke har noen rehabiliterende effekt. At førstegangsforbrytere kommer i kontakt med "veteraner" er neppe heller heldig. Samfunnstjeneste har jeg stor tro på; alle former for straff der lovbryteren gjør opp for seg i en eller annen form heller enn å passivt sitte og ruse seg på cella (fengslene flommer over av narkotika... det er helt vanvittig) tror jeg ofte er bedre enn fengsel.

Lenke til kommentar
Uten å virke vanskelig vil jeg påstå at dette er en følge av mitt poeng. Med flere anmeldelser kommer nok flere domfellelser. :)

6693686[/snapback]

Ja, men jeg tror ikke det ble ansett for "pinglete" å anmelde drap og drapsforsøk før i tiden heller...

 

Geir :)

6693704[/snapback]

 

Nei for all del. :) jeg er slett ikke uenig i det. Jeg mener bare at statistikk uten forskning og tolkning kan være misledende og direkte farlig. Man ser stadig vekk folk som benytter statistikk for å styrke sine saker uten at statistikken egentlig sier så veldig mye. Var det ikke Disraeli som sa noe sånt som at det finnes tre former for løgn: Løgn, forbannet løgn og statistikk? :)

Lenke til kommentar
Javel? Hvis man gjør det så stemples man tydeligvis som "innvandringsfiendtlig", og så gidder ikke sosialistene å høre etter.

6692602[/snapback]

Det er ikke innvandringsfiendtlig om man diskuterer det. Dessverre er det ekstreme uttalelser på begge sider som ofte fører til at debatter om innvandring ofte er unyanserte og lett blir usaklige.

6693200[/snapback]

Men nå diskuterer vi dette nettstedet, og jeg spurte:

 

"Hvor har du det fra at nettstedet er innvandringsfiendtlig?"

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Jeg ble litt skeptisk da jeg leste på siden hans:

Og så lukket du øynene for det som faktisk står der?

 

"Vi tror at nedenstående scenarier dekker det aller meste av utfallsrommet for den mulige fremtidige utviklingen i Europa."

 

Dere mener sikkert at dette ikke er rasisme, men dere må da si dere enig i at dette er en ganske syk teori?

Det er bare en av flere forskjellige utfall, hvorav et er:

 

"Dagens innvandringspolitikk videreføres og vellykket integrasjon resulterer i den såkalte smeltedigelen – alt går bra til slutt."

 

De tre punktene i midten er de nettstedets forfatter mener er de mest sannsynlige, men det er jo nettopp dette han vi ha en debatt på.

 

Så hvis noen mener at innvandrere kommer til å ta over verden, så skal jeg ta diskusjonen derifra :p

Hvis du kommer med en påstand så må jo du underbygge den.

 

Skal vi ignorere statistikk fra Norge eller ikke? Er det ikke politikken i dette landet som diskuteres her? Hva har England med saken å gjøre?

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Jeg diskuterer jo norsk politikk, men som eksempel viser jeg dere at i london har de ikke statistikker på dette.

Og siden dere fortsatt mener at innvandrere i norge bedriver mer vold en etniske nordmenn så spør jeg dere om dere da tror at dette er fordi tillfeldigvis kommer de voldelige til norge og tillfeldigvis kommer de fredelige til england og da freaker dere helt ut og begyne å rope ut at jeg går helt off topic og at vi ikke diskuterer utenriks pollitikk i denne tråden:P

Lenke til kommentar
Jeg ble litt skeptisk da jeg leste på siden hans:

Og så lukket du øynene for det som faktisk står der?

 

"Vi tror at nedenstående scenarier dekker det aller meste av utfallsrommet for den mulige fremtidige utviklingen i Europa."

 

Dere mener sikkert at dette ikke er rasisme, men dere må da si dere enig i at dette er en ganske syk teori?

Det er bare en av flere forskjellige utfall, hvorav et er:

 

"Dagens innvandringspolitikk videreføres og vellykket integrasjon resulterer i den såkalte smeltedigelen – alt går bra til slutt."

 

De tre punktene i midten er de nettstedets forfatter mener er de mest sannsynlige, men det er jo nettopp dette han vi ha en debatt på.

 

Så hvis noen mener at innvandrere kommer til å ta over verden, så skal jeg ta diskusjonen derifra :p

Hvis du kommer med en påstand så må jo du underbygge den.

 

Skal vi ignorere statistikk fra Norge eller ikke? Er det ikke politikken i dette landet som diskuteres her? Hva har England med saken å gjøre?

6695517[/snapback]

dette nettstedet er ikke innvandringsfiendtlig men mange brukere er det. :thumbup: Og jeg kan fortelle deg med en gang at utlendigene ikke har tatt over norge om 100 år. Det er faktisk ikke mulig da sånne som du hele tiden setter innvandere i et dårlig lys, og tro det eller ei, du har 1000 ganger så mye troverdig het i Norge en de fleste utlendinger har. (uheldigvis)
Lenke til kommentar
Jeg diskuterer jo norsk politikk, men som eksempel viser jeg dere at i london har de ikke statistikker på dette.

Og relevansen er? Gjør det statistikken i Norge gal?

 

Og siden dere fortsatt mener at innvandrere i norge bedriver mer vold en etniske nordmenn

Mener? Dette er ikke snakk om meninger, men om statistikk.

 

så spør jeg dere om dere da tror at dette er fordi tillfeldigvis kommer de voldelige til norge og tillfeldigvis kommer de fredelige til england og da freaker dere helt ut og begyne å rope ut at jeg går helt off topic og at vi ikke diskuterer utenriks pollitikk i denne tråden:P

6695949[/snapback]

Så din logikk er at siden det ikke finnes statistikk på dette i England, så kan det umulig være tilfelle?

 

 

dette nettstedet er ikke innvandringsfiendtlig men mange brukere er det.

Nå diskuterer vi altså nettstedet.

 

Og jeg kan fortelle deg med en gang at utlendigene ikke har tatt over norge om 100 år. Det er faktisk ikke mulig da sånne som du hele tiden setter innvandere i et dårlig lys

Hvordan setter jeg innvandrere i et dårlig lys?

Lenke til kommentar

Vel, du startet diskusjonen om nettsiden ved å spørre om hva som fikk meg til å tro at den var innvandrer fientlig.

 

Og jeg sier ikke at den norske statistikken er gal, jeg bare konstanterer bare det faktum at ingen kan finne lignende statistikker fra england og at dette kansje er noe misstenkelig...

Lenke til kommentar
Vel, du startet diskusjonen om nettsiden ved å spørre om hva som fikk meg til å tro at den var innvandrer fientlig.

 

Og jeg sier ikke at den norske statistikken er gal, jeg bare konstanterer bare det faktum at ingen kan finne lignende statistikker fra england og at dette kansje er noe misstenkelig...

6696088[/snapback]

 

krysset hodet ditt at de ikke har så dyptgående statistikk? og jeg undres hvorfor SSB skal lyve om dette av alle banale ting i Norges land...

Lenke til kommentar
Vel, du startet diskusjonen om nettsiden ved å spørre om hva som fikk meg til å tro at den var innvandrer fientlig.

 

Og jeg sier ikke at den norske statistikken er gal, jeg bare konstanterer bare det faktum at ingen kan finne lignende statistikker fra england og at dette kansje er noe misstenkelig...

6696088[/snapback]

 

krysset hodet ditt at de ikke har så dyptgående statistikk? og jeg undres hvorfor SSB skal lyve om dette av alle banale ting i Norges land...

6696593[/snapback]

Så hvis ikke london har giddet å føre statistikk på dette (og jeg minner om at London er svrt og har mange fler gærninger en oss) hvorfor i allhverden skulle vi da gjøre det?

Lenke til kommentar

SSB's opprinnelige fremskrivninger ble utsatt for kraftig kritikk bl.a av honestthinking.org, som f.eks i artikkelen juks med innvandringstall, også VG hadde en artikkel om SSB når det gjaldt dette. Det viste seg at SSB måtte krype til korset og presentere nye fremskrivninger i Desember 2005, presentert her venter sterk vekst. Der legges det frem 3 mulige scenarioer og honestthinking.org kommenterer dette i Aftenposten. Teorien er ikke syk bare fordi en ikke liker den, fortsetter innvandringen å øke så er den heller ikke umulig. Spesielt når vi vet at 80% av 2.generasjons ikke-vestlige innvandrere henter ektefelle i opprinnelseslandet, fortsetter det så vil det bli selvforsterkende.

Men du kan jo godt bevise at teorien umulig kan slå til, uansett...

Lenke til kommentar
SSB's opprinnelige fremskrivninger ble utsatt for kraftig kritikk bl.a av honestthinking.org, som f.eks i artikkelen juks med innvandringstall, også VG hadde en artikkel om SSB når det gjaldt dette. Det viste seg at SSB måtte krype til korset og presentere nye fremskrivninger i Desember 2005, presentert her venter sterk vekst. Der legges det frem 3 mulige scenarioer og honestthinking.org kommenterer dette i Aftenposten. Teorien er ikke syk bare fordi en ikke liker den, fortsetter innvandringen å øke så er den heller ikke umulig. Spesielt når vi vet at 80% av 2.generasjons ikke-vestlige innvandrere henter ektefelle i opprinnelseslandet, fortsetter det så vil det bli selvforsterkende.

Men du kan jo godt bevise at teorien umulig kan slå til, uansett...

6697558[/snapback]

Kanskje det blir mange invandrere ja, men de tar ikke over store deler av europa. Det er ikke sånn at hvis de blir mange så tar de over i landet og bomber oss fordi det bare sånn som invandrere gjør.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...