Gå til innhold

Hvem sin skyld er dette?


Anbefalte innlegg

Gjør som du vil du... ;) Jeg er ikke motstander av innvandring, jeg bare lurte på hva vi skulle basere diskusjonene på om vi ikke kunne bruke offisielle statistikker. Da blir det jo fritt fram for en hver å "synse" etter eget forgodtbefinnende.

 

Det var ikke kriminaliteten i London eller statistikken om denne vi snakket om. Det var det du som brakte inn i diskusjonen som argument. Jeg spurte om du kunne dokumentere påstanden, og to-tre poster senere var det plutselig min oppgave å gjøre det... :hmm:

 

Påstanden var din, så da var det vel din jobb å finne bevis for den også?

 

Edit: Forøvrig var mitt opprinnelige spørsmål, som du vred deg unna, hvorfor teorien du siterte var "syk". Det kan du fortsatt godt svare på.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjør som du vil du... ;) Jeg er ikke motstander av innvandring, jeg bare lurte på hva vi skulle basere diskusjonene på om vi ikke kunne bruke offisielle statistikker. Da blir det jo fritt fram for en hver å "synse" etter eget forgodtbefinnende.

 

Det var ikke kriminaliteten i London eller statistikken om denne vi snakket om. Det var det du som brakte inn i diskusjonen som argument. Jeg spurte om du kunne dokumentere påstanden, og to-tre poster senere var det plutselig min oppgave å gjøre det... :hmm:

 

Påstanden var din, så da var det vel din jobb å finne bevis for den også?

 

Edit: Forøvrig var mitt opprinnelige spørsmål, som du vred deg unna, hvorfor teorien du siterte var "syk". Det kan du fortsatt godt svare på.

 

Geir :)

6694494[/snapback]

Jeg sier at det ikke finnes statistikker på dette i london, du sier deg enig men tror at dette er fordi i london fortrenger de bare at alle innvandrerne går rundt i gatene og bedriver blind gatevold (noe de selvfølgelig ikke gjør) og du mener det er jeg som har problemer med argumentene mine?

Lenke til kommentar
Hvor i all verden har jeg påstått at "alle innvandrerne går rundt i gatene og bedriver blind gatevold", i London eller i Oslo for den saks skyld?

 

Geir :)

6694529[/snapback]

Du skjønner hva jeg mener, hvis innvandrerne hadde bagått betydlig mye mer vold en etniske britter hadde noen tatt tak i det.

Men hvis ingen merker det (og det er nok veldig mange som gjerne ville blåst dette opp i england) så er det vel uansett ikke noe problem?

Lenke til kommentar
Tja, det hadde de kanskje. Men så vet jeg ikke at de ikke gjøre det heller, da.

 

Siden det aldri var min intensjon å diskutere engelske kriminalstatistikker, kanskje vi kan vende tilbake til spørsmålet jeg stilte før du brakte oss ut på denne turen over Nordsjøen?

 

Geir :)

6694577[/snapback]

Vil du ikke diskutere mer nå, faller den lille drømmeverdenen din sammen?

Lenke til kommentar
Det er også velkjent at fattigdom skjer hyppigere blant ikke-vestlige innvandrere.

6694607[/snapback]

Og at kriminalitet skjer hyppigere blant fattige...

6694610[/snapback]

 

 

Nettopp, så da er spørsmålet om vi skal fokusere på å få bukt med krimminaliteten(Sende de ut av landet tydligvis) eller få bukt med grunnen til krimminaliteten.

Lenke til kommentar
Hvilken drømmeverden? Jeg startet ikke diskusjonen, jeg argumenterte ikke for den, jeg har prøvd minst tre ganger å avslutte den. Det er du som skapte denne verdenen, i drømme eller ikke, og ikke vil forlate den...

 

Geir :)

6694597[/snapback]

Du spurte hvorfor det er sykt å tror at de som ikke kommer fra vesten prøver å ta over verden, hvis du virkelig tror at dette er sansynlig så vil jeg si at du lever i en drømmeverden, og du kan ikke bare avslutte debatten når du ikke har flere argumenter igjen...

Lenke til kommentar
Gi opp, goiliatmo. Geir har rett, du tar feil.

 

Det er velkjent at voldsforbrytelser skjer hyppigere blant ikke-vestlige innvandrere.

6694594[/snapback]

Men bare hos de som kommer til norge, ikke de som kommer til england...

tenk veldig hart etter, er det noe galt her?

6694612[/snapback]

Ja, det er noe galt: Du setter fram en udokumentert påstand, og krever at vi andre skal motbevise den. Om vi ikke kan eller vil det, anser du at du har vunnet diskusjonen.

 

Du får først dokumentere påstanden din, nemlig at voldsforbrytelser ikke er hyppigere blant innvandrere i England, så kan vi andre ta stilling til om vi i det hele tatt er interessert i diskutere spørsmålet på det premisset.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det er også velkjent at fattigdom skjer hyppigere blant ikke-vestlige innvandrere.

6694607[/snapback]

Og at kriminalitet skjer hyppigere blant fattige...

6694610[/snapback]

 

 

Nettopp, så da er spørsmålet om vi skal fokusere på å få bukt med krimminaliteten(Sende de ut av landet tydligvis) eller få bukt med grunnen til krimminaliteten.

6694621[/snapback]

Jeg er selvfølgelig enig med deg. Det er dog viktig å innse at innvandrere faktisk har lett for å bli kriminelle - det virker som mange (særlig røde) prøver å fornekte dette faktum, og håper alt ordner seg selv.

Lenke til kommentar
Gi opp, goiliatmo. Geir har rett, du tar feil.

 

Det er velkjent at voldsforbrytelser skjer hyppigere blant ikke-vestlige innvandrere.

6694594[/snapback]

Men bare hos de som kommer til norge, ikke de som kommer til england...

tenk veldig hart etter, er det noe galt her?

6694612[/snapback]

Ja, det er noe galt: Du setter fram en udokumentert påstand, og krever at vi andre skal motbevise den. Om vi ikke kan eller vil det, anser du at du har vunnet diskusjonen.

 

Du får først dokumentere påstanden din, nemlig at voldsforbrytelser ikke er hyppigere blant innvandrere i England, så kan vi andre ta stilling til om vi i det hele tatt er interessert i diskutere spørsmålet på det premisset.

 

Geir :)

6694633[/snapback]

Du veit like godt som meg at disse dokumentene ikke finnes, jeg kan ikke finne dem og alle andre som har prøvd har iallefall ikke giddet å poste dem...

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
Tja, det hadde de kanskje. Men så vet jeg ikke at de ikke gjøre det heller, da.

 

Siden det aldri var min intensjon å diskutere engelske kriminalstatistikker, kanskje vi kan vende tilbake til spørsmålet jeg stilte før du brakte oss ut på denne turen over Nordsjøen?

 

Geir :)

6694577[/snapback]

Vil du ikke diskutere mer nå, faller den lille drømmeverdenen din sammen?

6694585[/snapback]

 

Å diskutere kriminalitet og vold i London i denne tråden er off-topic, så tilbake til Norge nå

Lenke til kommentar
Det er også velkjent at fattigdom skjer hyppigere blant ikke-vestlige innvandrere.

6694607[/snapback]

Og at kriminalitet skjer hyppigere blant fattige...

6694610[/snapback]

 

 

Nettopp, så da er spørsmålet om vi skal fokusere på å få bukt med krimminaliteten(Sende de ut av landet tydligvis) eller få bukt med grunnen til krimminaliteten.

6694621[/snapback]

Jeg er selvfølgelig enig med deg. Det er dog viktig å innse at innvandrere faktisk har lett for å bli kriminelle - det virker som mange (særlig røde) prøver å fornekte dette faktum, og håper alt ordner seg selv.

6694635[/snapback]

Vi prøver ikke å fornekte det, vi syns bare det er litt merklig at det bare er innvandrerne som kommer til norge som blir mer vildelige, og ikke de som kommer til frks. england..

Lenke til kommentar
Tja, det hadde de kanskje. Men så vet jeg ikke at de ikke gjøre det heller, da.

 

Siden det aldri var min intensjon å diskutere engelske kriminalstatistikker, kanskje vi kan vende tilbake til spørsmålet jeg stilte før du brakte oss ut på denne turen over Nordsjøen?

 

Geir :)

6694577[/snapback]

Vil du ikke diskutere mer nå, faller den lille drømmeverdenen din sammen?

6694585[/snapback]

 

Å diskutere kriminalitet i London i denne tråden er off-topic, så tilbake til Norge nå

6694646[/snapback]

Nei, dette er et argument for at innvandrere ikke bedriver mer vold en etniske nordmenn, og så snart en av dere kan motbevise den så skal jeg gi meg med å mase om dette argumentet :)

Lenke til kommentar
Du spurte hvorfor det er sykt å tror at de som ikke kommer fra vesten prøver å ta over verden, hvis du virkelig tror at dette er sansynlig så vil jeg si at du lever i en drømmeverden, og du kan ikke bare avslutte debatten når du ikke har flere argumenter igjen...

6694625[/snapback]

Men vi har da ikke diskutert dette i det hele tatt, så hvordan skulle jeg kunne slippe opp for argumenter? Og jeg har slett ikke sagt at jeg tror på det, det gjør jeg for ordens skyld ikke, så hvorfor skulle jeg argumentere for det i det hele tatt?

 

Jeg har ikke sagt noe som helst om hvorvidt det var sykt eller ikke, det prakket du på meg. Jeg bare ønsket at du skulle argumentere for hvorfor det var sykt, siden du slang ut påstanden uten argumentasjon.

 

Edit: Kanskje vi skulle følge moderators henstilling å komme oss tilbake til topic...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...