Gå til innhold

Hvem sin skyld er dette?


Anbefalte innlegg

Edit: EO var før meg... :)

6692787[/snapback]

 

Dette tror jeg er et eksempel på når statistikk blir unyttig. Uten å kunne dokumentere dette er jeg relativt sikker på at det er mye mer vanlig å anmelde vold nå enn tidligere. Før ble man ansett som en pingle om man anmeldte noen for å gi deg en på trynet. Nå virker det som folk anmelder bare de blir dyttet litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen her som antyder at trådstarter er rasist?

6690684[/snapback]

nei, nei, nei han er bare rasebevist.

Og hvis du ser litt på den siden han siterer fra så skjønner du at han mest sansynlig tror at innvandrerne kommer til å ta over europa om under 100år (seriøst, det står på siden^^)

, men for all del, ikke rasist!

Lenke til kommentar
Er det noen her som antyder at trådstarter er rasist?

6690684[/snapback]

 

Selvfølgelig er trådstarter rasist. Så er det greiere å legge diskusjonen død. Hvor brun i huden må jeg være for at mine argumenter skal gjelde?

6691040[/snapback]

Nei, det har ingenting med hudfargen din å gjøre.

 

Det jeg ble litt skeptisk på, er hvorfor denne moren gikk til Sol Debatt istedet for avisen eller noe lignende. Og for min del mister det troverdigheten, ettersom hvem som helst bare kan finne opp historier om negre eller hvite som får fort opprørte og frustrerte.

Lenke til kommentar
Vel, ser du på statistikkene, er det ikke bare snakk om mer knuffing. Det er en betydelig økning ikke bare av anmeldelser med også i antall straffereaksjoner (folk som faktisk blir straffet) for forbrytelser som: Voldtekt, legemsbeskadigelse og drap/drapsforsøk.

 

Straffereaksjoner, etter type hovedlovbrudd. 1999-2004

 

Geir :)

6693446[/snapback]

 

Uten å virke vanskelig vil jeg påstå at dette er en følge av mitt poeng. Med flere anmeldelser kommer nok flere domfellelser. :)

Lenke til kommentar
Er det noen her som antyder at trådstarter er rasist?

6690684[/snapback]

 

Selvfølgelig er trådstarter rasist. Så er det greiere å legge diskusjonen død. Hvor brun i huden må jeg være for at mine argumenter skal gjelde?

6691040[/snapback]

Nei, det har ingenting med hudfargen din å gjøre.

 

Det jeg ble litt skeptisk på, er hvorfor denne moren gikk til Sol Debatt istedet for avisen eller noe lignende. Og for min del mister det troverdigheten, ettersom hvem som helst bare kan finne opp historier om negre eller hvite som får fort opprørte og frustrerte.

6693621[/snapback]

Jeg ble litt skeptisk da jeg leste på siden hans:

 

# B. Innvandrerne blir tvunget til å reise tilbake dit de kom fra.

# C. Innvandrerne utgjør befolkningsmajoriteten og blir kulturelt, politisk og religiøst dominerende.

# D. Balkanisering – noen stater eller landområder overtas av innvandrerne, mens andre stater eller landområder beholdes av det vi kan kalle etniske europeere.

[...]

Vi tror videre at sannsynligheten for scenariene B, C og D tilsammen er mer enn 50% over de neste 100 år, dersom dagens innvandringspolitikk videreføres. Vi mener det er en moralsk plikt å arbeide for å hindre at noen av disse scenariene inntreffer.

[/b]

Dere mener sikkert at dette ikke er rasisme, men dere må da si dere enig i at dette er en ganske syk teori?

 

Les hele

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
# B. Innvandrerne blir tvunget til å reise tilbake dit de kom fra.

# C. Innvandrerne utgjør befolkningsmajoriteten og blir kulturelt, politisk og religiøst dominerende.

# D. Balkanisering – noen stater eller landområder overtas av innvandrerne, mens andre stater eller landområder beholdes av det vi kan kalle etniske europeere.

[...]

Vi tror videre at sannsynligheten for scenariene B, C og D tilsammen er mer enn 50% over de neste 100 år, dersom dagens innvandringspolitikk videreføres. Vi mener det er en moralsk plikt å arbeide for å hindre at noen av disse scenariene inntreffer.

[/b]

Dere mener sikkert at dette ikke er rasisme, men dere må da si dere enig i at dette er en ganske syk teori?

 

Les hele

6693687[/snapback]

Hvorfor er det en syk teori?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
# B. Innvandrerne blir tvunget til å reise tilbake dit de kom fra.

# C. Innvandrerne utgjør befolkningsmajoriteten og blir kulturelt, politisk og religiøst dominerende.

# D. Balkanisering – noen stater eller landområder overtas av innvandrerne, mens andre stater eller landområder beholdes av det vi kan kalle etniske europeere.

[...]

Vi tror videre at sannsynligheten for scenariene B, C og D tilsammen er mer enn 50% over de neste 100 år, dersom dagens innvandringspolitikk videreføres. Vi mener det er en moralsk plikt å arbeide for å hindre at noen av disse scenariene inntreffer.

[/b]

Dere mener sikkert at dette ikke er rasisme, men dere må da si dere enig i at dette er en ganske syk teori?

 

Les hele

6693687[/snapback]

Hvorfor er det en syk teori?

 

Geir :)

6693723[/snapback]

Hvis du ikke skjønner dette, så tror jeg du skal sette deg litt mer inn i saken.

 

Som oslogutt som har vogstopp blant innvandrere og nordmenn kan jeg skrive under på at innvandrerne ikke går rundt i oslos gater og bedriver blind gatevold (iallefall ikke mer en etniske nordmenn), samme hva stattestikkene, tv2 eller aftenposten skulle påstå.

Det er en grunn til at du ikke finner lignende statistikker i utlandet, eller ar BBC bruker halve reportasjen om bussangrepet i fjor på å understreke at muslimer flest er fredelige mennesker som er akkuratt som mennesker fra vesten!

Selvfølgelig, det finnes muslimer med mye temprament, akkuratt som det finnes nordmenn med mye temprament, påenget er at noen barn er brune, som et nystekt brød, noen barn er gule og noen barn er rød, noen barn er hvite, noen nesten blå, meget er forskjellig, men det er utenpå!

 

Sånn, der fikk du en god dose sannhet, lykke til :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på at du svarte på hvorfor det var en syk teori.

 

Kan du forøvrig dokumentere at det ikke finnes tilsvarende statistikker i utlandet som de du så lettvint avviser for Norge? Mener du at Statistisk Sentralbyrå og andre faginstanser lyver om overhyppigheten av innvandrere når det gjelder kriminalitet?

 

Hva jeg skjønner eller ikke skjønner vedkommer ikke saken. Det er ikke jeg som har laget teorien, og ikke jeg som avviser den som syk. Jeg ber bare om en begrunnelse.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på at du svarte på hvorfor det var en syk teori.

 

Kan du forøvrig dokumentere at det ikke finnes tilsvarende statistikker i utlandet som de du så lettvint avviser for Norge? Mener du at Statistisk Sentralbyrå og andre faginstanser lyver om overhyppigheten av innvandrere når det gjelder kriminalitet?

 

Hva jeg skjønner eller ikke skjønner vedkommer ikke saken. Det er ikke jeg som har laget teorien, og ikke jeg som avviser den som syk. Jeg ber bare om en begrunnelse.

 

Geir :)

6693981[/snapback]

Jeg kan selvfølgelig ikke dokumentere at noe ikke finnes, men hvis noen av dere kan finne frem lignende statistikker fra england så lover jeg å se over mitt syn på innvandring på nytt.

 

Det du skjønner og ikke skjønner har alt med saken å gjøre, for vi som har vogst opp i et innvandrer miljø veit at dette bare er kødd, men som sagt: finner du lignende statistikker fra england så skal jeg vurdere dette på nytt.

Lenke til kommentar
Jeg har vanskelig for å se formålet med diskusjoner hvor partene kan avvise offisiell dokumentasjon så lenge den ikke passer dem. Mener du at jeg bare skal "skjønne" at du har rett og Statistisk Sentralbyrå tar feil? At seriøse levekårsundersøkelser foretatt av landets myndigheter bare er oppspinn og sludder?

 

Geir :)

6694062[/snapback]

Jeg bygger opp under det med et argument, og det skulle ikke være så vanskelig å motbevise hvis jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Jeg har vanskelig for å se formålet med diskusjoner hvor partene kan avvise offisiell dokumentasjon så lenge den ikke passer dem. Mener du at jeg bare skal "skjønne" at du har rett og Statistisk Sentralbyrå tar feil? At seriøse levekårsundersøkelser foretatt av landets myndigheter bare er oppspinn og sludder?

 

Geir :)

6694062[/snapback]

Jeg bygger opp under det med et argument, og det skulle ikke være så vanskelig å motbevise hvis jeg tar feil...

6694084[/snapback]

Argumentet ditt over var "for vi som har vogst opp i et innvandrer miljø veit at dette bare er kødd". Hadde du et tyngre argument å komme med? Jeg kan eventuelt kommer med den offisielle dokumentasjonen først, så har du noe konkret å kommentere...?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg har vanskelig for å se formålet med diskusjoner hvor partene kan avvise offisiell dokumentasjon så lenge den ikke passer dem. Mener du at jeg bare skal "skjønne" at du har rett og Statistisk Sentralbyrå tar feil? At seriøse levekårsundersøkelser foretatt av landets myndigheter bare er oppspinn og sludder?

 

Geir :)

6694062[/snapback]

Jeg bygger opp under det med et argument, og det skulle ikke være så vanskelig å motbevise hvis jeg tar feil...

6694084[/snapback]

Argumentet ditt over var "for vi som har vogst opp i et innvandrer miljø veit at dette bare er kødd". Hadde du et tyngre argument å komme med? Jeg kan eventuelt kommer med den offisielle dokumentasjonen først, så har du noe konkret å kommentere...?

 

Geir :)

6694144[/snapback]

Argumentet mitt er at det ikke finnes lignende undersøkelser i steder som london.

Lenke til kommentar
Argumentet mitt er at det ikke finnes lignende undersøkelser i steder som london.

6694152[/snapback]

Det har du rett i. Og da er spørsmålet: Hvorfor ikke? Er det fordi politikerne i England ikke ønsker det?

 

Britene har meget omfattende statistikker på kriminalitet, på et utall kriterier. Men ingen av dem nevner innvandrere. Det er visstnok enda mindre politisk korrekt der enn her.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Argumentet mitt er at det ikke finnes lignende undersøkelser i steder som london.

6694152[/snapback]

Det har du rett i. Og da er spørsmålet: Hvorfor ikke? Er det fordi politikerne i England ikke ønsker det?

 

Britene har meget omfattende statistikker på kriminalitet, på et utall kriterier. Men ingen av dem nevner innvandrere. Det er visstnok enda mindre politisk korrekt der enn her.

 

Geir :)

6694266[/snapback]

Og du mener at jeg må bygge opp under argumentene mine bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...