Gå til innhold

DS er revolusjonerende


Straffa

Anbefalte innlegg

Fleste av oss leter alltid etter noe som er bedre å spille med og på.

Spillene har utviklet seg til å få bedre grafikk med årene men gameplayet er stort sett det samme som alltid har vært.

 

Ser du helt tilbake til første Nintendo maskinen, Commodore og de gamle PC og frem til nå: PC, PS1, PS2, Xbox, X360, PSP, Gamecube, Gameboy Advance og flere så er alt det samme egentlig likt. Enten bruker man tastatur/mus/joystick til PC, til konsollene har man alltid brukt + pad og noen knapper foran og bak.

Eneste som er forskjellen på konsollene i dag er at man har analoge styrespaker i steden for kun + funksjonen (D pad).

 

Grafikken er endret seg med årene, men hvordan du spiller er ikke endret seg.

Nintendo DS skiller seg ut her. DS har kommet med noe NYTT.

 

Å svinge en golf kølle ved å dra pennen tilbake og frem mot ballen, avhengig fort du drar pennen og retning du treffer ballen på gjør om du får en bra ball eller ikke.

Å tegne akkurat som du tegner på et ark og sende den av gårde til en annen er unikt til konsollen.

 

Å spille FPS spill der du har like god presisjon som med mus til PC har alltid vært et stort problem til konsollene. Uansett hvor flink man kan bli med å bruke analoge stickene på en konsoll så kommer man aldri i nærheten av en mus til PC.

Det er en av hoved argumentene til PC spillere at mange holder seg langt vekk fra konsollene.

 

Med DS så har man løst det problemet enkelt. Når jeg spiller Metroid Prime: Hunters så kan jeg snu meg like fort som en mus spiller. Jeg kan sikte meg inn like kjapt som en som spiller med mus på PC.

Klarer du som en konsoll spiller hoppe opp i lufta, snu deg 180 grader, fyre av et skudd, snu deg tilbake før du lander, alt løpet av en brøkdel sekund? Nei. Det vet vi at det er helt umulig. Alle som har spilt en del FPS på PC, spesielt Quake serien vet hvor viktig det er å være kjapp.

Med stylusen har jeg like god kontroll som en PC spiller med mus!

 

Med DS så kan man gjøre det like lett som PC. Endelig kan konsollene få samme egenskap som musa pluss mye mere.

 

Er ikke bare det revolusjonerende? Har ikke Nintendo DS skapt noe nytt for oss gamere på konsoll fronten?

 

Hvorfor jeg lager en tråd om dette er fordi etter jeg skaffet meg en DS Lite så har jeg fått øynene opp på nytt i spillverden.

Grafikken er ikke alt lenger. Jeg har spilt spill siden de første 8 bit spillene kom og har alltid jaktet på det bedre og nyere.

PC, X360 og PS3 har fabelaktig grafikk. Ingen tvil om det. Spille MotoGP 06 på en 42" HD Plasma er nydelig.

Men spillene er det samme bare pakket i en bedre grafikk.

 

Jeg mener Nintendo har gått helt andre veier og vil forandre HVORDAN vi spiller og ikke bare få bedre grafikk og lyd.

 

Derfor gleder jeg meg til Wii kommer. Jeg vil ha noe nytt.

Flere som tenker det samme?

 

Jeg mener DS er revolusjonerende og gir meg noe nytt som jeg ikke har gjort før.

 

Slenger med noen video for de som ikke har spilt på en DS for å vise hvordan stylusen/touch screen virker så fabelaktig bra.

 

Metroid Prime: Hunters - First person spill som bruker stylusen som om det var en mus.

Metroid Prime: Hunters - Et annet klipp av spillet der du ser hvordan stylusen blir brukt. Lyden er ikke synkronisert.

- Hvordan skjermen kan vise filmer fordelt på 2 skjermer. Legg merke til at filmene er forskjellige oppe og nede

 

Denne tråden er ikke ment for å rakke ned på andre konsoller. Jeg vil bare dele mine tanker om hvofor DS er revolusjonerende og gir oss en ny type opplevelse vi ikke har hatt før.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er som en vandrende reklameplakat for DS du :)

 

Men jeg er enig i at DS er en utrolig artig sak. Jeg som er en gammel mann (27) ble raskt forelsket i den da den gir meg det samme som spillene ga meg når jeg var ung og spilte C64 og NES; ren morro :) . Ok, den har ikke like avansert grafikk, lyd og lagringsmedium som PSP, men det er spillene som avgjør om en konsoll er noe for meg. PSP har de samme spillmekanismene og spilltypene som PS1/PS2, mens DS med sin stylus og Dual Screen gir meg noe annerledes og nytt i forhold til det jeg spiller på X360, PC, PS2 o.s.v. Dessuten er spill som Mario og Zelda det jeg vokste opp med og det vekker alltid gode minner å treffe de igjen :)

Endret av espent
Lenke til kommentar

Gammel og gammel espent ;) En mann i sin beste alder sier vi!

 

Er imponert over DS selv, spesielt de titlene som er bruker DS'en sin sine muligheter, og blir dermed spesielle.

Electroplancton, Animal Crossing, Zelda Phantom Hourglass, Brain Age osv... er alle titler som tar utnytte av det DS'en har å tilby. Samtidig er det mange spill som ikke bruker alt dette, og blir som gode gamle :)

Lenke til kommentar
Du er som en vandrende reklameplakat for DS du :)

 

Men jeg er enig i at DS er en utrolig artig sak. Jeg som er en gammel mann (27) ble raskt forelsket i den da den gir meg det samme som spillene ga meg når jeg var ung og spilte C64 og NES; ren morro :) . Ok, den har ikke like avansert grafikk, lyd og lagringsmedium som PSP, men det er spillene som avgjør om en konsoll er noe for meg. PSP har de samme spillmekanismene og spilltypene som PS1/PS2, mens DS med sin stylus og Dual Screen gir meg noe annerledes og nytt i forhold til det jeg spiller på X360, PC, PS2 o.s.v. Dessuten er spill som Mario og Zelda det jeg vokste opp med og det vekker alltid gode minner å treffe de igjen :)

6679386[/snapback]

 

Jeg er snart 30 selv og spilt spill siden 80 tallet. Alltid har jeg ønsket meg bedre og letet etter bedre spill. Da primert bedre grafikk og lyd. Jeg laget denne tråden fordi jeg trenger ikke ultra grafikken, men jeg trenger noe nytt.

 

Akkurat det jeg opplevde da jeg spilte DS første gangen. Det var noe nytt og ikke bare samme pakke i bedre grafikk.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg ein GameBoy Advance hovudsaklig til å ha noe å styre på Polenturen med skolen, blei ein suksess på bussen det kan man si :D Men egentlig så var den ikkje noe for meg,og eg gjorde den ikkje rett ved å bruke den lite. Blei solgt ei stund etter.

 

Har siden den gang vegret meg litt for den hånholdte markedet, men kansje tiden nok ein gang er inne for meg?

Lenke til kommentar
Kjøpte meg ein GameBoy Advance hovudsaklig til å ha noe å styre på Polenturen med skolen, blei ein suksess på bussen det kan man si :D  Men egentlig så var den ikkje noe for meg,og eg gjorde den ikkje rett ved å bruke den lite. Blei solgt ei stund etter.

 

Har siden den gang vegret meg litt for den hånholdte markedet, men kansje tiden nok ein gang er inne for meg?

6679539[/snapback]

 

Jeg hadde gjort det. Dyr er den heller ikke :)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en jeg også for å ha på flyet, tok med meg New Mario, MarioDS, Age of empire, M&L pit og castleania

 

Er lei av pc spill for det er kun om å gjøre å lage best grafikk, xbox360 syntes jeg var kul i et par mnd'r men den står jo i stua og der brukes tv'n til andre ting.

 

DS'n går i lomma og kan tas med overalt. Genial sak med spill som faktisk har gameplay.

 

Er usikker på hva neste spill blir, men jeg kjøper dem på bestbuy og der koster dem som regel 30$ noe som gjør at du ikke blir fattig av å kjøpe litt forskjellige spill..

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en jeg også for å ha på flyet, tok med meg New Mario, MarioDS, Age of empire, M&L pit og castleania

 

Er lei av pc spill for det er kun om å gjøre å lage best grafikk, xbox360 syntes jeg  var kul i et par mnd'r men den står jo i stua og der brukes tv'n til andre ting.

 

DS'n går i lomma og kan tas med overalt. Genial sak med spill som faktisk har gameplay.

 

Er usikker på hva neste spill blir, men jeg kjøper dem på bestbuy og der koster dem som regel 30$ noe som gjør at du ikke blir fattig av å kjøpe litt forskjellige spill..

6680429[/snapback]

 

Samme her. Jeg bruker den på jobben også :)

 

Anbefaler Metroid Prime: Hunters om du liker FPS.

Selv skal jeg kjøpe Mario DS og Mario Kart og mange flere etter jeg har kost meg med spillene jeg allerede har

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Jeg som er en gammel mann (27) ble raskt forelsket i den da den gir meg det samme som spillene ga meg når jeg var ung og spilte C64 og NES;

Eldre enn meg (26) Må si meg ganske så enig med det du sier!

Kjøpte en DS Lite i går, og den har ikke fått hvile i mange timer.. Nå har dama på 23 tatt helt over den.. Hun er helt opphengt i disse "Mini Spillene" som kom med New Super Mario...

Hører hun banner & skriker i sofa'n når hun bommer! Haha! Cute ;)

 

Er det mye slike lignende små spill i denne Brain Training greia?

Må finne noe mer slike type spill til henne, fint å få litt 'fri' fra det daglige maset! :innocent:

Endret av Drunk In Public
Lenke til kommentar
Kjøpte meg ein GameBoy Advance hovudsaklig til å ha noe å styre på Polenturen med skolen, blei ein suksess på bussen det kan man si :D  Men egentlig så var den ikkje noe for meg,og eg gjorde den ikkje rett ved å bruke den lite. Blei solgt ei stund etter.

 

Har siden den gang vegret meg litt for den hånholdte markedet, men kansje tiden nok ein gang er inne for meg?

6679539[/snapback]

 

Jeg hadde gjort det. Dyr er den heller ikke :)

6680198[/snapback]

 

Avanore - din k*dd (positivt ment!). Nå får du meg nysjerrig igjen! Og da koster det som regel penger... arg.

 

Men du, jeg har en Sony PSP som jeg omtrent aldri gidder bruke. Det fordi den egentlig bare gir meg konsollspilling et dårligere format enn det jeg får i sofaen. Og da fortrekker jeg å sitte i sofaen med en 360 kontroller og 40 tommer HDTV istedet for knote med den lille PSP'n. Og PSP'n er ikke så hendig å reise med heller på den måten at den passer ikke inn i lomma. Får sjekke ut detta litt mere...

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Avanore - din k*dd (positivt ment!). Nå får du meg nysjerrig igjen! Og da koster det som regel penger... arg.

 

Men du, jeg har en Sony PSP som jeg omtrent aldri gidder bruke. Det fordi den egentlig bare gir meg konsollspilling et dårligere format enn det jeg får i sofaen. Og da fortrekker jeg å sitte i sofaen med en 360 kontroller og 40 tommer HDTV istedet for knote med den lille PSP'n. Og PSP'n er ikke så hendig å reise med heller på den måten at den passer ikke inn i lomma. Får sjekke ut detta litt mere...

 

Dr Peedee

6680684[/snapback]

 

Denne konsollen er ypperlig å ha med seg :thumbup:

Du får sjekke ut youtube linkene når siden er oppe igjen.

Liker du det så hadde jeg brukt tusenlappen på konsollen.

 

Pass på du kjøper en til kjærringa også, ellers blir det trøbbel med å få den tilbake :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...