Gå til innhold

Oppkjøring med egen bil?


monkeyboogie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Audi a4 2005modell har jeg kjørt med hos kjørelærern.

 

Men selv har vi a4 i familien, helt lik bil bare at vår har bensin, å det er en helt annen bil å kjøre, mye bedre bil å kjøre med, så irritere meg at jeg skal risikere å dumpe på oppkjøring på at a4'en til kjøreskolen er elendig.

 

Kjører perfekt med andre a4'er jeg har kjørt, andre biler også ,men denne jeg har hos kjørelærern holder jeg på å daue ut annenhver sving, osv.

Lenke til kommentar
Audi a4 2005modell har jeg kjørt med hos kjørelærern.

 

Men selv har vi a4 i familien, helt lik bil bare at vår har bensin, å det er en helt annen bil å kjøre, mye bedre bil å kjøre med, så irritere meg at jeg skal risikere å dumpe på oppkjøring på at a4'en til kjøreskolen er elendig.

 

Kjører perfekt med andre a4'er jeg har kjørt, andre biler også ,men denne jeg har hos kjørelærern holder jeg på å daue ut annenhver sving, osv.

6674937[/snapback]

 

 

:) samme bil som meg det jo !

 

Var iallefall en Audi A4, og bilen virka veldig ny(og hadde den herlige diesel-lyden).

 

Er kanskje det at bilen er såpass ny, at du ikke er vant med en ny bil ?

 

edit:

klarte det på første forsøk jeg ;)

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Hva er egentlig feil med A4en til kjørelærern..?

 

Tipper det er TDI, men skal ikke være så verst å kjøre (har dog ikke prøvd noe Audi med det), og tviler kjøreegenskapene er så allverdens dårlige i en slik bil.. :)

 

Men tilbake til ditt spørsmål;

Du kan sikkert leie en annen bil til oppkjøringa, så lenge den har montert godkjent utstyr.

Du kan også søke om å få bruke din egen bil, men er eneste grunnen at du ikke klarer å kjøre kjørelæreren sin, så tviler jeg du får søknaden godkjent.

Lenke til kommentar

Kvifor har du kjørt gjennom heile opplæringa med ein bil du ikkje synest du er i stand til å kjøre? Hadde du sagt frå om dette til kjørelæraren tidlegare kunne du kanskje brukt ein annan bil eller fått instruksjon frå kjørelæraren om kva du gjer feil.

 

Ein såpassa ny bil skal det ikkje være noko problem å kjøre, med mindre det er feil på bilen eller føraren ikkje er i stand til å kjøre den. Snakk med kjørelæraren din, kanskje du kan bruke ein annan bil på kjøretimen og oppkjøringa.

Lenke til kommentar

Kan man kjøre bil så skal man da klare og tilpasse seg enhver normal bil. Greit nok at man kanskje ruser gassen litt er litt brå på bremsa de første turene ettersom få biler er like. Men den forandringa er strengt tatt noe man bare må lære seg og beherske.

 

Hvis du synes en Audi A4 fra 2005 er for kinki og kjøre, ja da tror jeg bare du trenger litt mere trening rett og slett.

Lenke til kommentar

En bil som skal benyttes i førerprøven må være godkjent av Vegvesenet og dette skal føres i vognkortet.

Bilen må veie under 3500 kg, ha minst fire sitteplasser og ha en bredde på minst 1,5 meter. Bilen må være i stand til å kjøre i 100 km/t. Speedometeret må være lesbart fra sensors plass. Den skal også ekstra brems og kløtsj og det skal være lys over pedalene på førersiden. Det må også være ett ekstra invendig speil og ekstra utvendige speil.

 

Så, sånn alt i alt, er det nok lurt å satse på kjøreskolens A4. Du kan eventuelt spørre læreren din om han kan låne en av de andre lærerne sin bil, evt. be de ta oppkjøringa med deg.

Men jeg må jo si, at en ny A4 er en svært lettkjørt bil.

Lenke til kommentar

Hvordan klarer du å nesten kvele en ny Audi A4, sikkert en 2.0TDI? Jeg kjørte en 2003 eller 2004 modell (facelift), men fikk prøve den nyeste Audi A4 med 2.0TDI, og denne var nydelig på veiene, og veldig lett å ta av på.

Som sjåfør skal du klare å venne deg til en bil, juster gassen, er ikke galt å bruke litt gass!

Dette går sikkert bra, ikke gjør slik at bilen skal plage deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...