Gå til innhold

1 ÅR uten MAMMA


mr_rambo369

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sett familie, venner og Norge på litt over 9 måneder nå, men må si det går veldig bra. Jeg er riktignok et par år eldre enn trådstarter (fyller snart 20), men likevel, er første gang jeg har vært hjemmefra mer enn 2 uker om gangen.

 

Som en annen her nevnte, ikke ring hjem så mye i begynnelsen. Min hjemmelengsel blir hvertfall verre hvis jeg ringer hjem og hører om alt det flotte som skjer der.

 

Det viktigste er å ha nok å gjøre, og siden du skal gå på skole er det nok lett å få venner du kan henge med på fritiden.

 

Og forresten, ikke pakk med for mye klær. Klær er veldig billig her i USA, og du kommer sikkert til å kjøpe nok av annet stæsj også som fyller opp kofferten på vei hjem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel.. Jeg har store planer om å flytte ut neste år! da blir jeg 16 og skal begynne på videregående en helt annen plass. Jeg synest selv at jeg klarer meg mye bedre med venner en med familie! Men en ting vil jeg savne!  Den kjære broren min, så da blir det utfulkter til trondheim for å besøke han!

6673864[/snapback]

 

Har du peiling på hvor mye det koster å leve? Det er ikke bare bare å flytte ut for en på 16 selvom man blir "rik" med borteboerstipend.. Selv forlot jeg redet når jeg var 18 ,men flyttet hjem i noen mnd før jeg flyttet et annet sted.

Lenke til kommentar

Støtter det at man ikke burde kjøpe klær. jeg ville tatt med meg minimalt med klær (2skift og 5skift undertøy) og kjøpt noe der ute.

 

Selv ble det ekstra koffert på meg etter at jeg hadde vært på shopping i Statene.. Og kofferten var full av ting jeg hadde kjøpt i statene.. En Levis er feks under 200kr mot vesentlig mer her. Kjøpte også noen skjorter til rundt 100kr stk. ++

Lenke til kommentar
Jeg har vært i utlandet et år - 2004/2005. Jeg pakka strengt tatt ned alle klær jeg brukte til vanlig, samt diverse andre ting jeg følte ejg kunne få bruk for der borte.

 

Tips: Ikke ring hjem så jævlig ofte. Jeg ringte kanskje 2 gagner hjem de to første mnd, men det er jo ingen grunn til å ringe oftere. Selv om de har noe artig å fortelle, så er det ikke så utrolig viktig at du får vite det. Ta heller en oppsummering i løpet av mnden - så slipper du hjemmelengsel.

 

Et annet tips er å holde deg i aktivitet. Da slipper du å tenke over hvor kjedlig ting er og hvordan du helst ville vært hjemme. Jeg var i aktivitet fra dag 2, ergo jeg fikk masse venner fort, og at jeg trivdes mye bedre. Merket det med en gang da sesongen var over og det var en 2 ukers mellomrom mellom aktivitetene at alt ble fryktelig kjedelig og jeg begynte å tenke mer og mer på hjemmet.

 

Når du sitter hjemme og ikke har noe å gjøre, ta initiativ! Selv om alle vil garantert foreslå at dere skal gjøre noe når du møter dem, kan jeg si allerede nå at 90% av dem snakker tull. Ta initiativ! Oppsøk folk, snakk med folk, ring om nødvendig.

 

Og ja, eh, ikke få deg kjæreste. Merk mine ord: Når de sier at de vil bli med hjem til Norge får du panikk.

6673117[/snapback]

Takker for gode tips, det liker vi :thumbup: Etter å lest litt her har jeg skjønt at jeg ikke bør stappe kofferten helt full. Har lyst å kjøpe med meg en del ting jeg kan ta med hjemover, som Ipod :D for eksempel,, har hørt at elektronik er veldig billig der... blir nok en del kær og ;)

Skal spille `soccer der borte hele 5.ganger i uken. Kommer ikke til å bli mangel på aktivitet der.

Er ganske skråsikker på at alle avtaler som blir gjort før jeg reiser fort blir glemt., heh

Det er mange som har advart meg mot de derre amerikanske damene der borte,, må `passe meg litt for de, Får se hvordan det går :D

Lenke til kommentar

Dette her var mye didkusjoner fram og tilbake om mamma ditt og datt,, Veldig "Off topic".. Men det var litt morsomt å lese..

Jeg er ikke helt forelska i mamma, for å si det sånn,, blir mye mas til tider, om alt jeg må gjøre. Fjortisopplegg å juble når man flytter fra mutter, greit nok at du har friheten, det er deilig, men du kommer jo alltid til å savne mor litt,, hente boller og brus til deg :D

Kommer til å klare meg fint uten henne,, menmen.

 

Komme mer over til temaet her? :) Lei av å høre på alle de som er så kule og gleder seg til å flytte fra mamma :p ikke slemt ment,, For min del, så er jeg bekymre for engelsken min, den er ikke helt på topp:/ noen som har drite seg ut der? :!:

Lenke til kommentar
Støtter det at man ikke burde kjøpe klær. jeg ville tatt med meg minimalt med klær (2skift og 5skift undertøy) og kjøpt noe der ute.

 

Selv ble det ekstra koffert på meg etter at jeg hadde vært på shopping i Statene.. Og kofferten var full av ting jeg hadde kjøpt i statene.. En Levis er feks under 200kr mot vesentlig mer her. Kjøpte også noen skjorter til rundt 100kr stk. ++

6674454[/snapback]

Jeg har vell 3-4 skift jeg. undertøy er viktig, kjipt å få mangel på de.

 

Har lov til å pakke med meg 2x23 kg + 8kg håndbagasje.. Kommer til å bli god plass i bagene mine.. vurderer å ta med pokersett :D hva kjøpte du i Statene, noen gode ideer til ting å kjøpe? :)

Bare 5 dager igjen :(:D

Lenke til kommentar

Å det er så nytteløst! Her kommer det en kar som registrerer seg på forumet, og det første jeg tenkte når jeg leste startposten var, "ånei, NÅR kommer fjortiss svaret" og helt riktig. Det tok ikke lange stunden. Var det post 3 eller 4 eller noe sånt?

 

Det er så mye folk her på forumet, så mye bra folk. Men samtidig så mange dårlige folk, at det blir helt håpløst noen ganger...

 

Men lykke til mr rambo, blir sikkert en bra tur du skal på, selvom du kommer til å lengte fælt hjem noen ganger. Har hatt det slik selv et års tid. Går opp og ned i bølger, men det går bra =) Alt i alt kommer du nok til å få en kjempe-tur =)

Lenke til kommentar
Skal du bo hos vertsfamilie eller?

Har hørt mange historier om håpløse vertsfamilier uten at jeg har noen erfaring selv da.

6678153[/snapback]

 

Ja da storesøstera mi var i Hong Kong var det veldig forskjell.

Storesøstera mi var så heldig at hu kom til en rik famelie med 2 tjenere på et 150 kvadratmeter hus (altså et hus for 20 mill. i Hong Kong)

Mens noen andre bodde i et 30 kvadrat hus og sov i badekaret men kakerlakker krøp over dem.

 

Så vertsfamilien kan variere veldig...

Lenke til kommentar
Å det er så nytteløst! Her kommer det en kar som registrerer seg på forumet, og det første jeg tenkte når jeg leste startposten var, "ånei, NÅR kommer fjortiss svaret" og helt riktig. Det tok ikke lange stunden. Var det post 3 eller 4 eller noe sånt?

 

Det er så mye folk her på forumet, så mye bra folk. Men samtidig så mange dårlige folk, at det blir helt håpløst noen ganger...

 

Men lykke til mr rambo, blir sikkert en bra tur du skal på, selvom du kommer til å lengte fælt hjem noen ganger. Har hatt det slik selv et års tid. Går opp og ned i bølger, men det går bra =) Alt i alt kommer du nok til å få en kjempe-tur =)

6678100[/snapback]

Faen i helvete for en jævlig tåpelig tard du er :roll: gaad,, patetiske mr. voksen,,, "jeg har vært her lenge på forumet og er blant de bra folka" Blir sikkert noe bra utav deg i fremtiden :thumbup: stå på..

Jeg er faen ikke noen jævla mammadalt heller.. Dust

 

Apropo,,, tenker på å ta lappen der borte, noen som har gjort det?

Lenke til kommentar
Støtter det at man ikke burde kjøpe klær. jeg ville tatt med meg minimalt med klær (2skift og 5skift undertøy) og kjøpt noe der ute.

 

Selv ble det ekstra koffert på meg etter at jeg hadde vært på shopping i Statene.. Og kofferten var full av ting jeg hadde kjøpt i statene.. En Levis er feks under 200kr mot vesentlig mer her. Kjøpte også noen skjorter til rundt 100kr stk. ++

6674454[/snapback]

Jeg har vell 3-4 skift jeg. undertøy er viktig, kjipt å få mangel på de.

 

Har lov til å pakke med meg 2x23 kg + 8kg håndbagasje.. Kommer til å bli god plass i bagene mine.. vurderer å ta med pokersett :D hva kjøpte du i Statene, noen gode ideer til ting å kjøpe? :)

Bare 5 dager igjen :(:D

6678086[/snapback]

 

Ikke ta med pokersett.. Det koster mye mindre enn her, og det veier en del. Ikke bruk opp maksvekten din på det.

Lenke til kommentar
Å det er så nytteløst! Her kommer det en kar som registrerer seg på forumet, og det første jeg tenkte når jeg leste startposten var, "ånei, NÅR kommer fjortiss svaret" og helt riktig. Det tok ikke lange stunden. Var det post 3 eller 4 eller noe sånt?

 

Det er så mye folk her på forumet, så mye bra folk. Men samtidig så mange dårlige folk, at det blir helt håpløst noen ganger...

 

Men lykke til mr rambo, blir sikkert en bra tur du skal på, selvom du kommer til å lengte fælt hjem noen ganger. Har hatt det slik selv et års tid. Går opp og ned i bølger, men det går bra =) Alt i alt kommer du nok til å få en kjempe-tur =)

6678100[/snapback]

Faen i helvete for en jævlig tåpelig tard du er :roll: gaad,, patetiske mr. voksen,,, "jeg har vært her lenge på forumet og er blant de bra folka" Blir sikkert noe bra utav deg i fremtiden :thumbup: stå på..

Jeg er faen ikke noen jævla mammadalt heller.. Dust

 

Apropo,,, tenker på å ta lappen der borte, noen som har gjort det?

6678240[/snapback]

 

Hmm, såvidt jeg kan se så støtter han deg imot de som kaller deg "mammadalt"... Les posten igjen du, synes nesten du skylder ham en unnskyldning jeg!

 

Hvis jeg ikke gjorde det klart nok, det er ikke deg han anklager for å være "dårlige" folk, men de som svarer at du er mammadalt ol...

Endret av GA
Lenke til kommentar
Å det er så nytteløst! Her kommer det en kar som registrerer seg på forumet, og det første jeg tenkte når jeg leste startposten var, "ånei, NÅR kommer fjortiss svaret" og helt riktig. Det tok ikke lange stunden. Var det post 3 eller 4 eller noe sånt?

 

Det er så mye folk her på forumet, så mye bra folk. Men samtidig så mange dårlige folk, at det blir helt håpløst noen ganger...

 

Men lykke til mr rambo, blir sikkert en bra tur du skal på, selvom du kommer til å lengte fælt hjem noen ganger. Har hatt det slik selv et års tid. Går opp og ned i bølger, men det går bra =) Alt i alt kommer du nok til å få en kjempe-tur =)

6678100[/snapback]

Faen i helvete for en jævlig tåpelig tard du er :roll: gaad,, patetiske mr. voksen,,, "jeg har vært her lenge på forumet og er blant de bra folka" Blir sikkert noe bra utav deg i fremtiden :thumbup: stå på..

Jeg er faen ikke noen jævla mammadalt heller.. Dust

 

Apropo,,, tenker på å ta lappen der borte, noen som har gjort det?

6678240[/snapback]

 

Hmm, såvidt jeg kan se så støtter han deg imot de som kaller deg "mammadalt"... Les posten igjen du, synes nesten du skylder ham en unnskyldning jeg!

6678519[/snapback]

Kan være jeg misforsto posten din snoeman,, virket som du kritiserte meg, og mente ironi,, isåfall,, sorry :)

Lenke til kommentar
Å det er så nytteløst! Her kommer det en kar som registrerer seg på forumet, og det første jeg tenkte når jeg leste startposten var, "ånei, NÅR kommer fjortiss svaret" og helt riktig. Det tok ikke lange stunden. Var det post 3 eller 4 eller noe sånt?

 

Det er så mye folk her på forumet, så mye bra folk. Men samtidig så mange dårlige folk, at det blir helt håpløst noen ganger...

 

Men lykke til mr rambo, blir sikkert en bra tur du skal på, selvom du kommer til å lengte fælt hjem noen ganger. Har hatt det slik selv et års tid. Går opp og ned i bølger, men det går bra =) Alt i alt kommer du nok til å få en kjempe-tur =)

6678100[/snapback]

Faen i helvete for en jævlig tåpelig tard du er :roll: gaad,, patetiske mr. voksen,,, "jeg har vært her lenge på forumet og er blant de bra folka" Blir sikkert noe bra utav deg i fremtiden :thumbup: stå på..

Jeg er faen ikke noen jævla mammadalt heller.. Dust

 

Apropo,,, tenker på å ta lappen der borte, noen som har gjort det?

6678240[/snapback]

 

Les posten før du skjeller han ut. Skjønner ikke helt hva i posten hans som gjør han til en "jævlig tåpelig tard"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...