Gå til innhold

1 ÅR uten MAMMA


mr_rambo369

Anbefalte innlegg

Dette her er skummelt,,, reiser et helt år vekk fra dette landet og over til store USA `For real :cry: Gruer meg litt,, har 6 dager igjen her hjemme,, Føler det er noe viktig jeg burde gjort før jeg drar :ohmy:

Dette her ble bare helt sprøtt,,

 

 

Men jeg gleder meg å :D Noen flere som skal reise et helt år vekk?, eller har vært i utlandet 1 helt år (noen erfaringer)?? :)

 

Er litt usikker på hva jeg bør pakke med meg :hmm:

 

Regler - Prøv å ikke være alt for useriøs :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært i utlandet et år - 2004/2005. Jeg pakka strengt tatt ned alle klær jeg brukte til vanlig, samt diverse andre ting jeg følte ejg kunne få bruk for der borte.

 

Tips: Ikke ring hjem så jævlig ofte. Jeg ringte kanskje 2 gagner hjem de to første mnd, men det er jo ingen grunn til å ringe oftere. Selv om de har noe artig å fortelle, så er det ikke så utrolig viktig at du får vite det. Ta heller en oppsummering i løpet av mnden - så slipper du hjemmelengsel.

 

Et annet tips er å holde deg i aktivitet. Da slipper du å tenke over hvor kjedlig ting er og hvordan du helst ville vært hjemme. Jeg var i aktivitet fra dag 2, ergo jeg fikk masse venner fort, og at jeg trivdes mye bedre. Merket det med en gang da sesongen var over og det var en 2 ukers mellomrom mellom aktivitetene at alt ble fryktelig kjedelig og jeg begynte å tenke mer og mer på hjemmet.

 

Når du sitter hjemme og ikke har noe å gjøre, ta initiativ! Selv om alle vil garantert foreslå at dere skal gjøre noe når du møter dem, kan jeg si allerede nå at 90% av dem snakker tull. Ta initiativ! Oppsøk folk, snakk med folk, ring om nødvendig.

 

Og ja, eh, ikke få deg kjæreste. Merk mine ord: Når de sier at de vil bli med hjem til Norge får du panikk.

Endret av Togo
Lenke til kommentar
Skjønner ikke at du kan grue deg til tid uten moren din... Dagen jeg flytter ut kommer jeg til å juble av glede.

6673212[/snapback]

 

Håper for din skyld at du ikke mener dette! Synes uansett synd på deg når du sier noe sånt!

 

Jeg har flyttet ut for en stund siden, og innrømmer gladelig at jeg savner mamma! :yes:

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at du kan grue deg til tid uten moren din... Dagen jeg flytter ut kommer jeg til å juble av glede.

6673212[/snapback]

 

Samme her.

 

Voks opp, når du ikke klarer deg et år uten henne, hva gjør du den dagen hun dør?

 

Begynn å innse det, et liv varer ikke evig. En dag vil du finne hun død på senga.

 

Det finnes for mange sippeunger.

Lenke til kommentar

Sa han at han ikke kom til å klare seg uten henne?

 

Du sier: "voks opp" Salah. :p Bare vent til du vokser opp du, så skjønner du hvor glad du er i moren din... Typisk fjortisser mellom 13 og 17 å prøve å tøffe seg ved å nekte for at de er glad i mamma.

 

Beklager "useriøsitet" og off topic her trådstarter!

Lenke til kommentar
Sa han at han ikke kom til å klare seg uten henne?

 

Du sier: "voks opp" Salah. :p  Bare vent til du vokser opp du, så skjønner du hvor glad du er i moren din... Typisk fjortisser mellom 13 og 17 å prøve å tøffe seg ved å nekte for at de er glad i mamma.

 

Beklager "useriøsitet" og off topic her trådstarter!

6673542[/snapback]

 

Har faktisk sett moren min to ganger siden sommerferien, og det har vært raske tur hjem innom.

 

Reiser rundt forskjellige steder uten kontakt med hele familien. I skoletidene står jeg opp kl. 6 hver morgen, har skole til kl. 17 og skal på jobb etter det, og er hjemme kl. 23 hver dag, som ender rett i senga da. Er ikke akkurat noe mammadalt nei.

 

Dessuten sikter jo trådstarter til mammaen sin,og på den måten han/hun utformer det på, viser at han er avhengig av moren sin.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at du kan grue deg til tid uten moren din... Dagen jeg flytter ut kommer jeg til å juble av glede.

6673212[/snapback]

Håper for din skyld at du ikke mener dette! Synes uansett synd på deg når du sier noe sånt!

6673304[/snapback]

Hva F er det du sier? Skjeller du ut en person fordi han synes det blir deilig og flytte ut alene?

Synes synd på deg jeg, som ikek skjønner at folk er forskjellige, du kunne sagt at du ikke skjønte hvorfor han skulle ha ment det men du svarte på en litt veldig annerledes måte.

 

Jeg kan heller ikke vente med og flyte hjemmefra, men så er også mora mi så og si ustabil da. Ett øyeblikk er hun glad og neste skal hun kaste meg ut av huset.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skjønner jeg at folk er forskjellige.

 

Men uansett så synes jeg litt synd på ham. Enten så sier han det fordi han ikke vil innrømme det, eller så mener han det sånn som du gjør og det synes jeg er rimelig trist...

 

Jeg er ikke på noen måte avhengig av moren min, og etter gjentatte gjennomlesninger av første innlegg her så klarer jeg ikke å se at han virker avhengig... Bare glad i henne, noe jeg også er!

 

Edit: Man forandrer også litt synet på dette når man flytter ut. Frihet er virkelig herlig, og når man selv velger når man kan se foreldrene sine så er det mer behagelig... Dessuten innser man det lettere etterhvert som man blir eldre.

Endret av GA
Lenke til kommentar
Selvfølgelig skjønner jeg at folk er forskjellige.

 

Men uansett så synes jeg litt synd på ham. Enten så sier han det fordi han ikke vil innrømme det, eller så mener han det sånn som du gjør og det synes jeg er rimelig trist...

 

Jeg er ikke på noen måte avhengig av moren min, og etter gjentatte gjennomlesninger av første innlegg her så klarer jeg ikke å se at han virker avhengig... Bare glad i henne, noe jeg også er!

6673614[/snapback]

 

Ja ok, jeg trodde du mente det på en annen måte.

Lenke til kommentar

Beklager eventuel dårlig formulering!

Ble ironisk nok forstyrret av en tlf fra muttern som klagde litt på PCen jeg har bygd til dem, fordi den nektet å starte. Hadde glemt å sjekke om skjermen stod på seff...(De er søte når de blir gamle, er de ikke?)

Lenke til kommentar

Vel jeg er en av de personene som syns moren min maser for mye, hun må alltid rydde opp alt som er på rommet og er mye jeg ikke vil hun skal finne der.

 

Hun driter meg altid ut forand jenter, hun må hele tiden spøre om spørsmål og klarer ikke la meg være i fred for å si det sån jeg hater henne. Og jeg klarer meg egentlig mye bedre selv når jeg kan bestemme når jeg skal gjøre ting osv. Har planer om å få stipend til neste år og komme meg langt unna. Pappa har jeg ikke noe imot han er snill og grei.

 

Men nå har jo jeg en ganske rar mor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...