Gå til innhold

TES: Oscuros Oblivion Overhaul 1.31 Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Any news on 1.31? i thought it was coming out this morning?

 

Yes, but I passed out cold--had a rather long night, actually, and I wasn't expecting it to be at first... That's how it goes some times. Anyways. I am preparing the .7z now and I'll upload the mini patch first, then worry about the big file later tonight

 

I kveld/natt, virker det som.

 

edit: tull med quote.

Endret av TomFu
Lenke til kommentar

Fungerer OOO med AF Leveling Mod? Jeg har lest noen steder at den gjør det, blant annet i readme-en til AF Leveling Mod, men den sier også at den ikke er kompatibel med mods som endrer stjernetegn, noe OOO gjør. Og den virker visst heller ikke med mods som legger til nye raser, vil det si at den ikke virker med Cosmetic Compilation (Ren's Beauty Pack, Mystic Elf)? Har noen prøvd? Har lyst til å bruke AF Leveling Mod, men jeg er litt redd for at det bare skaper problemer...

Lenke til kommentar
Fungerer OOO med AF Leveling Mod? Jeg har lest noen steder at den gjør det, blant annet i readme-en til AF Leveling Mod, men den sier også at den ikke er kompatibel med mods som endrer stjernetegn, noe OOO gjør. Og den virker visst heller ikke med mods som legger til nye raser, vil det si at den ikke virker med Cosmetic Compilation (Ren's Beauty Pack, Mystic Elf)? Har noen prøvd? Har lyst til å bruke AF Leveling Mod, men jeg er litt redd for at det bare skaper problemer...

6998360[/snapback]

 

Hvis du loader OOO først og så AF så skal det gå fint tror jeg.

Det med at den ikke virker med nye raser er vel mere det at de nye rasene ikke vil få noen forskjeller.

Lenke til kommentar

Leste gjennom readme'en til AF Leveling Mod, og den sier faktisk der at den er fullt kompatibel med nye raser etc. Jeg har dog ett spørsmål til, for dem som har peil på modden, og jeg kan like gjerne ta det her: Hvordan kan jeg, som en karakter som bruker bare pil og bue, kunne øke Strength?

Lenke til kommentar
Leste gjennom readme'en til AF Leveling Mod, og den sier faktisk der at den er fullt kompatibel med nye raser etc. Jeg har dog ett spørsmål til, for dem som har peil på modden, og jeg kan like gjerne ta det her: Hvordan kan jeg, som en karakter som bruker bare pil og bue, kunne øke Strength?

7003495[/snapback]

bruk armorer og velg strength når du levler

Lenke til kommentar
bruk armorer og velg strength når du levler

7003922[/snapback]

For det første - Armorer styrer Endurance, ikke Strength. For det andre - i AF Leveling Mod velger man ikke attributes som skal øke, det er det som er poenget med hele modden.

 

Edit: Jeg ser at dette kan utarte seg litt, så jeg starter heller en egen tråd. Regner med at de syv siste innleggene egentlig bare kan slettes, med mindre de har vært til stor hjelp for noen andre enn meg.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
bruk armorer og velg strength når du levler

7003922[/snapback]

For det første - Armorer styrer Endurance, ikke Strength. For det andre - i AF Leveling Mod velger man ikke attributes som skal øke, det er det som er poenget med hele modden.

 

Edit: Jeg ser at dette kan utarte seg litt, så jeg starter heller en egen tråd. Regner med at de syv siste innleggene egentlig bare kan slettes, med mindre de har vært til stor hjelp for noen andre enn meg.

7005101[/snapback]

Leste ikke at det var med AF level mod

Endret av oblivion_-__
Lenke til kommentar

Du kan installere Light-versjonen av OOO. Da kan du plukke ut hvilke mods du vil ha med. Jeg lot den være der, ellers leveler man altfor fort ift monstrene. Det er 3-4 ganger så mye slåssing i OOO som vanlig oblivion. Masse raiders og bandits plassert i dungeons og ayleid ruins man ikke ville truffet til vanlig. Mange quest-dungeons er også fylt opp med NPC'r å drepe.

Lenke til kommentar

Den setter inn en sperre på låsene, som gjør at du ikke kan lockpicke high-level låser hvis du ikke har nok skill i security. Slik som det er i Morrowind.

 

Og så klart mange bug fixes. Feks en bug som kan gjøre at spillet krasjer og saven din blir corrupt når du selger platinum coins. Og en annen viktig bug som jeg setter i spoiler, siden den handler om main questen.

 

Etter at man har reddet Martin og vært på Cloud Ruler Temple, så får du beskjed om å dra til Imperial City for å snakke med Baurus(?). Etter du snakker med Baurus så dreper dere en mythic dawn agent og du må finne noen bøker, og finner ut om et møte etter du har funnet bøkene.

Vel, da du igjen snakker med Baurus og dere skal dra nede til Sewers sammen, så rører ikke Baurus på seg, han går rett og slett ikke til Sewers. Dette setter en stopper for main questen, du får ikke til å gjøre main questen.

 

Derfor synes jeg at OOO1.31 er meget viktig. Den lockpick sperren tror jeg kan skrues av gjennom console.

Lenke til kommentar
Den setter inn en sperre på låsene, som gjør at du ikke kan lockpicke high-level låser hvis du ikke har nok skill i security. Slik som det er i Morrowind.

 

Og så klart mange bug fixes. Feks en bug som kan gjøre at spillet krasjer og saven din blir corrupt når du selger platinum coins. Og en annen viktig bug som jeg setter i spoiler, siden den handler om main questen.

 

Etter at man har reddet Martin og vært på Cloud Ruler Temple, så får du beskjed om å dra til Imperial City for å snakke med Baurus(?). Etter du snakker med Baurus så dreper dere en mythic dawn agent og du må finne noen bøker, og finner ut om et møte etter du har funnet bøkene.

Vel, da du igjen snakker med Baurus og dere skal dra nede til Sewers sammen, så rører ikke Baurus på seg, han går rett og slett ikke til Sewers. Dette setter en stopper for main questen, du får ikke til å gjøre main questen.

 

Derfor synes jeg at OOO1.31 er meget viktig. Den lockpick sperren tror jeg kan skrues av gjennom console.

7021801[/snapback]

Får opp denne feilmeldingen når jeg skal extracte moden til data mappen:

post-99953-1160242989_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Den setter inn en sperre på låsene, som gjør at du ikke kan lockpicke high-level låser hvis du ikke har nok skill i security. Slik som det er i Morrowind.

 

Og så klart mange bug fixes. Feks en bug som kan gjøre at spillet krasjer og saven din blir corrupt når du selger platinum coins. Og en annen viktig bug som jeg setter i spoiler, siden den handler om main questen.

 

Etter at man har reddet Martin og vært på Cloud Ruler Temple, så får du beskjed om å dra til Imperial City for å snakke med Baurus(?). Etter du snakker med Baurus så dreper dere en mythic dawn agent og du må finne noen bøker, og finner ut om et møte etter du har funnet bøkene.

Vel, da du igjen snakker med Baurus og dere skal dra nede til Sewers sammen, så rører ikke Baurus på seg, han går rett og slett ikke til Sewers. Dette setter en stopper for main questen, du får ikke til å gjøre main questen.

 

Derfor synes jeg at OOO1.31 er meget viktig. Den lockpick sperren tror jeg kan skrues av gjennom console.

7021801[/snapback]

 

Hadde det problemet med Baurus tidligere og. I sewers under Imperial City skulle han lede meg til en Mythic dawn møteplass. Han sto bare fast..men å reloade savegame funka, da rusla han avgårde med en gang.

Lenke til kommentar
Den setter inn en sperre på låsene, som gjør at du ikke kan lockpicke high-level låser hvis du ikke har nok skill i security. Slik som det er i Morrowind.

7021801[/snapback]

Den setter dessverre også en sperre slik at du ikke kan åpne låser selv om du faktisk har nøkkelen, så jeg deaktiverte den (jeg satte verdien lik 0 - aner ikke om det var det den var, men det har gått bra hittil, og det skal stemme dersom det er en on/off-switch).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...