Gå til innhold

Danseband- hva syns du?


elektroboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et gammelt ordtak sier: "Smaken er som baken. Den er delt." Smak og behag kan ikke diskuteres. Noen like danseband, andre liker jazz eller rap.

 

Jeg elsker danseband og har faktisk vært dansebandmusiker i over 30 år. Naturligvis finnes det gode og mindre gode danseband, akkurat som det finnes gode og mindre gode utøvere av andre musikktyper.

 

En ting som ikke skal glemmes når det gjelder danseband, er det fine atmosfæren som er på dansegallaene. De som ikke liker danseband, holder seg naturligvis langt borte fra en dansegalla, akkurat som jeg ikke besøker en jazzklubb.

Endret av labrador
Lenke til kommentar

Hva er det for noe galt med dere? Danseband er fett å høre på!

 

Dere har tydeligvis aldri i deres lange liv hørt om oktaver og oktavering på bass. For dere som dette er uklart for, lær dere noe før dere prater om det. Oktaverer du på bass, går du enten opp (mørkere tone) eller ned (lysere tone) for å slippe å gå mange bånd opp og ned på en streng.

 

De fleste dansebandartister har faktisk et veldig godt musikalskt grunnlag, enten du liker det eller ikke. De har spilt i band i mange herrens år, de har notelæren i fingra, de har teknikker og spillet i hånda og de kan spille.

 

Greit nok om du syntes de har et kjedelig og monotont lydbilde, men hey? Skal vi ta et eksempel? Danseband har ståbass, tidige melodier og en vanlig vokal. Skal vi sammenlikne med Emperor? Emperor har en helt vanlig dritt-growl, sythen høres ut som det samme på hver sang, og trommene går kjapt uansett parti. Satt på spissen? Ja.

 

Tenk deg om før du disser danseband, din tølp.

Lenke til kommentar
Hva er det for noe galt med dere? Danseband er fett å høre på!

 

Dere har tydeligvis aldri i deres lange liv hørt om oktaver og oktavering på bass. For dere som dette er uklart for, lær dere noe før dere prater om det. Oktaverer du på bass, går du enten opp (mørkere tone) eller ned (lysere tone) for å slippe å gå mange bånd opp og ned på en streng.

 

De fleste dansebandartister har faktisk et veldig godt musikalskt grunnlag, enten du liker det eller ikke. De har spilt i band i mange herrens år, de har notelæren i fingra, de har teknikker og spillet i hånda og de kan spille.

 

Greit nok om du syntes de har et kjedelig og monotont lydbilde, men hey? Skal vi ta et eksempel? Danseband har ståbass, tidige melodier og en vanlig vokal. Skal vi sammenlikne med Emperor? Emperor har en helt vanlig dritt-growl, sythen høres ut som det samme på hver sang, og trommene går kjapt uansett parti. Satt på spissen? Ja.

 

Tenk deg om før du disser danseband, din tølp.

6666585[/snapback]

 

Bassisten i Ole-Ivars spiller på 6-strenger :dontgetit:

Lenke til kommentar
Tenk deg om før du disser danseband, din tølp.

Han spør om våre meninger, vi svarer. Hva faen er problemet ditt?

6666610[/snapback]

Hva problemet mitt er? Å herre.

 

Jeg har mange problemer, men for øyeblikket er det dere som faktisk bare sier "danseband suger. Det har et sykt dårlig lydbilde og det er om å gjøre ha bassen langt opp mot den søte mannenpuppen."

 

Vel, der har du problemet mitt. Dere kommer ikke med meninger, dere kommer med uttalelser som ikke holder mål for fem jævla øre. Om du har noe produktivt og relevant å si, kom igjen, si det. Har tilgode å lese det her i tråden, bortsett fra ca. fem brukere.

 

Det er uansett jævla unødvendig å komme med frekke tilbakemeldinger om jeg gir dere en pekepin. :)

Lenke til kommentar
Danseband er et langt gjesp. Finner overhodet ingenting interresant med musikken.

Er ikke dette en mening?

 

Og den "pekepinnen" var ikke akkurat særlig vennligtonet heller.

 

Jeg trekker meg ut fra denne tråden, så hvis du har svar på dette innlegget vennligst send PM eller skriv i Backstage.

Lenke til kommentar
Men jeg vil tror at det varierer like mye fra danseband til danseband hvor dyktige de er til å spille, som det gjør mellom "vanlige band?" Eller sier du at standarden er mye høyere i danseband?

6666666[/snapback]

Skal jeg ta et far out eksempel for deg?

 

Ta Ole Ivars og Limb Bizkit. Ole Ivars eier Limb i spilleglede og ferdigheter. :)

Lenke til kommentar

Foretrekker heller danseband en dagens intetsigende og mangelfullt utviklede ”musikk” i form av dunk-dunk tekno/hip-hop/rap. Skjønner ikke at dunk-dunk folka klager over manglende lydbilde; har forsøkt å høre på disse greiene men har problem med å skille mange av låtene fra hverandre. Danseband/gammeldans har eksistert i laaaaaaange tider, og kommer til å vare lenge etter tekno/hip-hop/rapen gjør. Danseband eier!

Endret av abrj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...