Gå til innhold

Danseband- hva syns du?


elektroboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hylo, du er vel ikke den beste til å skrive saklige poster selv.

 

 

___

Danseband er kun laget for å danse til, så da følger man visse rytmer og da blir det fort veldig likt. Så på Svisjdanseband engang og det var bare vokalistene som skilte gruppene fra hverandre. Det er sikkert lettere å høre forskjeller om man er veldig into danseband men. Men det skal visst være gode penger å tjene, en kamerat av meg fortalte om en gruppe som skiftet til danseband og fikk fort 50tusen pr.kveld. Det virker drøyt så om det er sant får være en annen sak. Jeg syns det er kjedelig repeterende musikk som ikke er godt for noe annet enn å danse sving til. Det er det JEG SYNS (Som topic spør om)

Lenke til kommentar
Hylo, du er vel ikke den beste til å skrive saklige poster selv.

6666735[/snapback]

Og poenget ditt er?

6666770[/snapback]

Ikke whine om at det ikke er relevante svar osv osv når du selv ikke er noe englebarn andre steder.

6666814[/snapback]

Om du har noe imot at jeg spytter ut meningene mine, foreslår jeg at du ignorerer brukeren min. Det gjør du via å kikke på profilen min. :)
Lenke til kommentar
Hylo, du er vel ikke den beste til å skrive saklige poster selv.

6666735[/snapback]

Og poenget ditt er?

6666770[/snapback]

Ikke whine om at det ikke er relevante svar osv osv når du selv ikke er noe englebarn andre steder.

6666814[/snapback]

Om du har noe imot at jeg spytter ut meningene mine, foreslår jeg at du ignorerer brukeren min. Det gjør du via å kikke på profilen min. :)

6666823[/snapback]

 

Veit ikkje om skate4life har noko imot at du spyttar ut meininga di, men eg blir trøtt av innlegga dine, og dine usaklige kommentarar. Emperor? WTF.

 

Oktaverer du på bass, går du enten opp (mørkere tone) eller ned (lysere tone) for å slippe å gå mange bånd opp og ned på en streng.

No shit sherlock! :roll: Men kva vil du fram til? Ingen her har sagt noko anna enn at det er repetitiv musikk, og ikkje særleg nyskapande, derav kjedelig. Ja, eg sa dei spelar berre på 2. og 3. band, men dei gjer då det. Det seier du jo sjølv også. Men kom ikkje å sei at sjølv om nokon har turnert i 30 år med "Nei så tjukk du har blitt", så gjer det deg automatisk til ein god bassist. Erfaring på det same ikkje-eksprimentelle planet gjer ein musiker berre kjedelig og uinteressant.

Lenke til kommentar
No shit sherlock!  :roll: Men kva vil du fram til? Ingen her har sagt noko anna enn at det er repetitiv musikk, og ikkje særleg nyskapande, derav kjedelig. Ja, eg sa dei spelar berre på 2. og 3. band, men dei gjer då det. Det seier du jo sjølv også. Men kom ikkje å sei at sjølv om nokon har turnert i 30 år med "Nei så tjukk du har blitt", så gjer det deg automatisk til ein god bassist. Erfaring på det same ikkje-eksprimentelle planet gjer ein musiker berre kjedelig og uinteressant.

6667388[/snapback]

Ok. Det er greit. Det er greit at det er din mening, jeg står fremdels fast på hva jeg mener. :)
Lenke til kommentar
Hva er det for noe galt med dere? Danseband er fett å høre på!

 

Dere har tydeligvis aldri i deres lange liv hørt om oktaver og oktavering på bass. For dere som dette er uklart for, lær dere noe før dere prater om det. Oktaverer du på bass, går du enten opp (mørkere tone) eller ned (lysere tone) for å slippe å gå mange bånd opp og ned på en streng.

Spiller piano og vet hva oktaver er der, om det er det samme vet jeg ikke. Vet vel egentlig ikke hva du skal frem til.

De fleste dansebandartister har faktisk et veldig godt musikalskt grunnlag, enten du liker det eller ikke. De har spilt i band i mange herrens år, de har notelæren i fingra, de har teknikker og spillet i hånda og de kan spille.

Hva har musikkerfaringen deres å gjøre med om jeg liker musikken eller ikke?

Greit nok om du syntes de har et kjedelig og monotont lydbilde, men hey? Skal vi ta et eksempel? Danseband har ståbass, tidige melodier og en vanlig vokal. Skal vi sammenlikne med Emperor? Emperor har en helt vanlig dritt-growl, sythen høres ut som det samme på hver sang, og trommene går kjapt uansett parti. Satt på spissen? Ja.

Hvorfor ikke sammenligne med

eller disse mens du først er i gang?

 

Tenk deg om før du disser folk som ikke liker danseband, din tølp.

6666585[/snapback]

Lenke til kommentar
Hva er det for noe galt med dere? Danseband er fett å høre på!

 

Dere har tydeligvis aldri i deres lange liv hørt om oktaver og oktavering på bass. For dere som dette er uklart for, lær dere noe før dere prater om det. Oktaverer du på bass, går du enten opp (mørkere tone) eller ned (lysere tone) for å slippe å gå mange bånd opp og ned på en streng.

Spiller piano og vet hva oktaver er der, om det er det samme vet jeg ikke. Vet vel egentlig ikke hva du skal frem til.

De fleste dansebandartister har faktisk et veldig godt musikalskt grunnlag, enten du liker det eller ikke. De har spilt i band i mange herrens år, de har notelæren i fingra, de har teknikker og spillet i hånda og de kan spille.

Hva har musikkerfaringen deres å gjøre med om jeg liker musikken eller ikke?

Greit nok om du syntes de har et kjedelig og monotont lydbilde, men hey? Skal vi ta et eksempel? Danseband har ståbass, tidige melodier og en vanlig vokal. Skal vi sammenlikne med Emperor? Emperor har en helt vanlig dritt-growl, sythen høres ut som det samme på hver sang, og trommene går kjapt uansett parti. Satt på spissen? Ja.

Hvorfor ikke sammenligne med

eller disse mens du først er i gang?

 

Tenk deg om før du disser folk som ikke liker danseband, din tølp.

6666585[/snapback]

6669329[/snapback]

Si som du vil, jeg orker ikke mer flaming av dere. :)

 

God jul!

 

 

:xmas:

Lenke til kommentar
Hva er det for noe galt med dere? Danseband er fett å høre på!

 

Dere har tydeligvis aldri i deres lange liv hørt om oktaver og oktavering på bass. For dere som dette er uklart for, lær dere noe før dere prater om det. Oktaverer du på bass, går du enten opp (mørkere tone) eller ned (lysere tone) for å slippe å gå mange bånd opp og ned på en streng.

 

Spiller piano og vet hva oktaver er der, om det er det samme vet jeg ikke. Vet vel egentlig ikke hva du skal frem til.

En oktav er en oktav samma hva du spiller. Og til Hylo: Samma om du oktaverer vel? høres jo likt ut uansett.

De fleste dansebandartister har faktisk et veldig godt musikalskt grunnlag, enten du liker det eller ikke. De har spilt i band i mange herrens år, de har notelæren i fingra, de har teknikker og spillet i hånda og de kan spille.

Mange som er griseflinke å spille men som lager møkkamusikk.

Endret av Øssa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...