Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva var/er din første bil?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Mazda 929 Coupé inkl. ekstra motor (skjært) og 12 råtne dekk på rustne stålfelger for vrakpanten da jeg var 16 år gammel. 214.000 kilometer, masse rust, lakkasje i hovedbremsesylinder og defekt starter og dynamo. Med vi fikk den i gang ved å dra den baklengs oppover en bakke og trille den nedover et par ganger, med rikelige mengder startgass. Så kjørte jeg noen runder på gården med den, helt til batterispenningen på det 10 år gamle batteriet som ikke hadde vært ladet på 5 år kom ned i 8 volt og motoren døde. Jeg kunne ikke rygge med den i løpet av den tiden den gikk, for ryggelysene tok for mye strøm. Jeg kjørte vel ca. en halv kilometer tilsammen. Jeg har bilen fortsatt, men nå skal jeg kjøpe en 929 til, som er i mye bedre stand, så plukker jeg deler av den første og skroter den etterpå.

 

Den bilen jeg kjører med er en 1993 Toyota Carina E stasjonsvogn, 2.0 diesel. Den runder antagelig 252.000 i morgen, og den går like fint fortsatt. Det er ikke så alt for mye rust på den, så jeg håper den går minst 100.000 til. Som lydanlegg har jeg en Philips DC513 med RDS-radio og autorevers, og to vanlige stuehøyttalere baki.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min første bil var en Opel Ascona 2.0b fra 84 elns

Nå har jeg en Ford Sierra 2.0i 4x4 91. som jeg holder på å skrifte topp-pakning på.

 

Den jeg har nå, en '97 VW Vento :)

 

EDIT: Bilde

6660967[/snapback]

min første bil som jeg har enda er en inferno 7.5 (radiostyrt bil)

er femten år...hihi :tease:

6662075[/snapback]

 

hahaha, samma her, har en radiostyrt bensinbil som gjør 45km/t, skal bytte motor snart, så da gjør den 80km/t. :p

6662096[/snapback]

 

Jeg har også en sånn'en RC bil, HongNor Speed 9.5 med en O.S 21. RG (P) som gjør rundt 80km/t morro det :D Ligner på Inferno 1:8 bilen.

Lenke til kommentar
Min første bil var en Opel Ascona 2.0b fra 84 elns

Nå har jeg en Ford Sierra 2.0i 4x4 91. som jeg holder på å skrifte topp-pakning på.

 

Den jeg har nå, en '97 VW Vento :)

 

EDIT: Bilde

6660967[/snapback]

min første bil som jeg har enda er en inferno 7.5 (radiostyrt bil)

er femten år...hihi :tease:

6662075[/snapback]

 

hahaha, samma her, har en radiostyrt bensinbil som gjør 45km/t, skal bytte motor snart, så da gjør den 80km/t. :p

6662096[/snapback]

 

Jeg har også en sånn'en RC bil, HongNor Speed 9.5 med en O.S 21. RG (P) som gjør rundt 80km/t morro det :D Ligner på Inferno 1:8 bilen.

6671851[/snapback]

Hvorfor er jeg quota på i sammenheng med dette pisset om radiostyrt bil? :mad:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Har en 240 GL 85'modell, "arva" den etter fadern da han ikke fikk den EU-godkjent for enda et år pga rust ... :tease: Har tenkt å gjøre den kjørbar, men har heller liten erfaring med sveising og bilmekking. Det som er positivt er at vi har bortimot alt jeg trenger for å fikse den ... bor på gård som omtrent er overfyllt med verktøy ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Se på det som din gyldne sjanse til å lære deg rustsveising.

6691796[/snapback]

 

Er jo en gylden sjanse, men veit ikke om jeg skal slå ut hele bånnplata etc. I tilleg er de "kanalene" under dørene så og si borte :p Men skal selvfølgelig gjøre mitt beste for å få bilen i stand ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...