Gå til innhold

Fotokonkurransen 8. Runde: Tid


mrtinnn

Anbefalte innlegg

Ja da er det klart for 8.runde med temaet:

 

 

TID

 

 

Kanskje ikke så enkelt å finne på noe, men et tips kan jo være å bruke tittelen på bildet i sammenheng med temaet.

sommertid - leggetid - ordspill eller uttrykk om tid osv.

 

 

Temaet kan tolkes på mange måter, og jeg håper på mange kreative bidrag!

 

 

Konkurransen ble avsluttet 13. august 23.59

 

Etter at konkurransen er avsluttet, blir bildene lagt ut i bildekritikken med poll for avstemming.

 

 

Reglene for konkurransen:

1. Du må være fotografen bak bildet.

2. Bildet må være tatt mellom fredag og søndag.

3. Du står fritt til å tolke temaet.

4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.

5. Filstørrelse: MAKS 350KB.

6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler.

7. Bilder som tidligere er postet, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen.

9. Arrangøren har ikke anledning til å delta.

10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse.

 

 

Bildene sendes til meg som PM eller e-post:[email protected]

 

NB: Husk å oppgi bildets tittel, samt ditt nick på forumet. Alle som sender inn bilder vil få en bekreftelse på PM/e-post.

 

 

Tidligere konkurranser:

7. Runde: Kveldslyset - Bilder

6. Runde: Natur - Bilder

5. Runde: Humor - Bilder

4. Runde: Musikk - Bilder

3. Runde: Bevegelse - Bilder

2. Runde: Vann - Bilder

1. Runde: Arkitektur - Bilder

Endret av mrtinnn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klokke og kalender er jo for di som ikke eier fantasi :p Jeg vil bare neven at par andre eksempler man burde vurdere!

 

- Årstid - naturen i høstdrakt, sommertid, kjente trekk for årstiden.

- Tid på døgnet - Morgen, dag, kveld?

- Lukkertid - Lang eller kort lukkertid?

- Noe som skjer over tid - feks gamle minner - kirkegård?

- Stillestående tid - Fjell, vann, himmelen?

- Månen - symboliserer tid slik vi kjenner den.

- Den moderne tid - Teknologi og hjelpemidler?

 

Håper dette gir ideér til at flere kan være med, og ikke ha unnskyldning for å ikke være med ... Jeg tror jeg vet hva jeg skal prøve å ta bilde av i morgen =)

Lenke til kommentar
Klokke og kalender er jo for di som ikke eier fantasi :p Jeg vil bare neven at par andre eksempler man burde vurdere!

 

- Årstid - naturen i høstdrakt, sommertid, kjente trekk for årstiden.

- Tid på døgnet - Morgen, dag, kveld?

- Lukkertid - Lang eller kort lukkertid?

- Noe som skjer over tid - feks gamle minner - kirkegård?

- Stillestående tid - Fjell, vann, himmelen?

- Månen - symboliserer tid slik vi kjenner den.

- Den moderne tid - Teknologi og hjelpemidler?

 

Håper dette gir ideér til at flere kan være med, og ikke ha unnskyldning for å ikke være med ... Jeg tror jeg vet hva jeg skal prøve å ta bilde av i morgen =)

6658839[/snapback]

 

 

Ja her bør noen og enhver få noen spark til å komme i gang. TID bør jo kunne tolkes på så mange måter. Kjedelig hvis det per definisjon måtte være korrekt. Tid (ett sekund) er jo da varigheten av 9 192 631 770 perioder av strålingen som svarer til overgangen mellom de to hyperfine nivåene av grunntilstanden til cesium-133 atomet ved null kelvin. Gleder meg til det bidraget :D

Lenke til kommentar

Huff huff, fant ikke det jeg ville ta bilde av på lørdagen, fant bare en masse sau i skogen :p!! Må sette meg i hardtenkingen igjen, å fakke et bilde idag før fristen ... Det er slitsomt å må være hobbyfotograf :p Men jeg har bestemt meg at jeg SKAL være med denne gangen, uansett hvor dårlig bidraget blit!!

Lenke til kommentar

Hmm... Sliter jeg også. Får riktignok den ene syke idéen etter den andre, men alle virker håpløse å få gjennomført i løpet av helgen. Men noen av disse idéene SKAL jeg likevel gjennomføre når tid og anledning byr seg, så får jeg heller eventuelt bare vise de i bildekritikken når den tid kommer...

 

Skal imidlertid forsøke å få til et eller annet bidrag til konkurransen likevel...

Lenke til kommentar
Det blir ikke noe fra meg denne gangen. :( Har/hadde et par idéer jeg syns var ganske gode, men ikke sjans i havet til å rekke å gjennomføre.

 

Dette med helgekonkurranser var jo egentlig et sommerstunt. Skulle vi vurdert lengre frister?

6667221[/snapback]

 

Jeg kan si meg eing med deg Anew om at vi kanskje etterhvert bør vurdere å la de gå over f.eks en uke i stedet..

Lenke til kommentar

Tja... Er egentlig både enig og uenig. Hadde selvsagt vært fint med lenger tid når man får slike krevende temaer. Men var det et sommerstunt da? Flere har vel regnet med at deltagelsen på sommer'n ville være heller laber, siden mange kanskje ville være bortreist. Nå begynner kanskje folket å komme tilbake, og forhåpentligvis større deltagelse igjen? Selvfølgelig har temaet mye å si for deltagelsen, men samtidig var vel også litt av hensikten med denne konkurransen at man skulle se hva vi kunne klare å få til på så kort tidsfrist...

 

Hvis deltagelsen derimot er dårlig denne gangen, kan man selvsagt vurdere å gjøre det om til en ukes konkurranse... Men uansett har vi da vært flinke og fått konkurransen til å rulle i 8 strake uker. Ikke verst det! Det er mange andre som har prøvd å arrangere konkurranser, men som nesten har dødd ut før de har begynt...

Lenke til kommentar

At kunkurransen er still going strong etter 8 uker er litt overraskende ja. Positivt overraskende, selvsagt :)

For min egen del har det betydd flere mer eller mindre interessante bilder i arkivet som jeg nok aldri hadde kommet til å tatt om det ikke hadde vært for dette opplegget her. Jeg har jo ikke klart å delta på alle (hatt bilder i 4 av de 7 første, og ett bilde som 'forsvant' i mailen), men vil prøve å holde koken videre også.

Det er rett og slett en glimrende påskudd for å komme seg ut med kamera :)

Lenke til kommentar

Jeg syns definitivt konkurransen bør fortsette i sin nåværende form. Det presser en ut for å ta bilder, og om det gis en ukes frist vil man uansett utsette det til siste dag om man ikke tilfeldigvis får tatt et "supershot" ved en tilfeldighet tidligere i uka.

 

En annen ting som er litt morsomt, er når man har en god idé, går ut for å realisere den, og kommer tilbake med noe helt annet og kanskje mye bedre. Det bare viser at man må holde øynene åpne og være åpen for andreinputs etterhvert.

 

Det jeg derimot er litt splittet i synet på er hvor mye "shopping" man burde tillate. Er det en fotokonkurranse, eller er det en konkurranse i kreativ bruk av photoshop?

Lenke til kommentar
Det jeg derimot er litt splittet i synet på er hvor mye "shopping" man burde tillate. Er det en fotokonkurranse, eller er det en konkurranse i kreativ bruk av photoshop?

6667740[/snapback]

Tror det blir vanskelig å sette en grense på det. Man kan nesten ikke nekte folk å bruke Photoshop eller andre bilderedigeringsprogram, og da blir det vanskelig å sette en grense. Så lenge det er foretatt fotografering i det gjeldende tidspunkt, ser jeg egentlig ikke noe problem med at det er blitt photshopet i ettertid... Hadde bildet vært lagd fra scratch i et fotoredigeringsprogram, hadde det selvsagt stilt seg annerledes.

Lenke til kommentar
Det jeg derimot er litt splittet i synet på er hvor mye "shopping" man burde tillate. Er det en fotokonkurranse, eller er det en konkurranse i kreativ bruk av photoshop?

6667740[/snapback]

Tror det blir vanskelig å sette en grense på det. Man kan nesten ikke nekte folk å bruke Photoshop eller andre bilderedigeringsprogram, og da blir det vanskelig å sette en grense. Så lenge det er foretatt fotografering i det gjeldende tidspunkt, ser jeg egentlig ikke noe problem med at det er blitt photshopet i ettertid... Hadde bildet vært lagd fra scratch i et fotoredigeringsprogram, hadde det selvsagt stilt seg annerledes.

6667839[/snapback]

Neida, enig i det. Og jeg bruker selvfølgelig photoshop for å etterbehandle, justere, croppe evt legge på ramme, effekter og sånne ting selv også. Spørsmålet er hvor mye man skal tillate før det blir en manipulasjon og ikke et bilde.

Kanskje ikke noe å ta opp enda, da det ikke har vært noe problem at bildene har vært overshoppet. Tanken min er å holde fokus på det som en fotokonkurranse, der bildet er i fokus og ikke hver enkelt sine kunnskaper i bruk av photoshop.

Endret av Cirrrus
Lenke til kommentar

Jeg har og tenkt litt på dette med at bildet må være tatt i helgen. Litt surt hvis man er på tur i uka, og kommer over et knallmotiv, men så er ikke bildet tatt på rett tid. For eksempel var jeg med og arrangerte www.underthedam.com sist helg, og der hadde jeg kunne tatt noen fantastiske bilder til temaet musikk, og sikkert andre tema, som kanskje dukker opp i ukene fremover.

 

Samtidig så er det jo en utfordring å ta et bilde på kort frist..

 

Har og tenkt på om man burde ta bilde i løpet av uka, og stemme i helga, men nå som ferier er over, er det kanskje en fordel å bruke helga til å ta bildene..

 

Forøvrig hadde jeg 3-4 motiver å velge mellom i dag, og det var fryktelig vanskelig å måtte velge ut bare ett av dem... får håpe jeg valge rett :) Jeg har håpt på tema "tid" i flere uker nå, siden jeg har hatt en fasinasjon for en spesiell type motiv i lang tid... men så endte jeg altså opp med å ikke bruke noen av de bildene, men heller ett jeg kom over helt tilfeldig, i min jakt på andre motiver.

 

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...