Gå til innhold

Fotokonkurranse 4.runde: Musikk


Anbefalte innlegg

Fotokonkurransen ruller videre, og denne gangen er temaet ”Musikk”.

 

Skulle vel ikke være nødvendig å forklare hva musikk er. Alle vet hva musikk er, men det kan tolkes på mange måter i foto-sammenheng. Selv om det er sommerferie-tid, håper vi på mange bidrag denne gangen. Jo flere som deltar, jo større er sjansen for at vi kan få et eget underforum som er blitt diskutert her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=600581

 

Reglene er som tidligere;

1. DU må være fotografen bak bildet.

2. Bildet må være tatt mellom fredag og søndag.

3. Du står fritt til å tolke temaet

4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.

5. Filstørrelse: MAX 350KB

6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 pixler.

7. Bilder som tidligere er postet, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

 

Konkurransen avsluttes søndag 16. juli, kl 23:59.

Etter at konkurransen er avsluttet, blir bildene lagt ut i bildekritikken med poll for avstemming. Avstemmingen avsluttes torsdag kl 21:00. Vinneren får så ansvaret for å arrangere neste helge-konkurranse.

 

Bildene sendes til meg som PM, alternativt med e-post til: [email protected] Husk å oppgi bildets tittel, samt ditt nick på forumet.

 

Arrangør av helgens konkurranse har ikke anledning til å bidra selv.

 

Lykke til!

 

Tidligere konkurranser:

Tema: Bevegelse - Bilder

Tema: Vann - Bilder

Tema: Arkitektur - Bilder

 

 

Hvis noen moderatorer er uenig i plassering av tråder så gi lyd fra dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk ikke helt tak på disse exif- greiene. Jeg har nå stilt inn riktig dato på kameraet, er dette nok?

6488415[/snapback]

Det burde holde det ja. Men det er selvsagt mulig å fjerne disse dataene, bevisst eller ubevisst, fra et bilde som blir redigert. Dersom det skulle være tilfelle på noen av bildene som kommer inn, kan det være at jeg spør pent om man kan sende inn det uredigerte bilde slik at en kan sjekke exif-data. :) Jeg sier ikke at jeg vil gjøre det, men det kan være at jeg gjør det. I utgangspunktet bør man jo stole på hverandre. Det er vel ingen som ønsker å jukse?
Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke helt tak på disse exif- greiene. Jeg har nå stilt inn riktig dato på kameraet, er dette nok?

6488415[/snapback]

Det burde holde det ja. Men det er selvsagt mulig å fjerne disse dataene, bevisst eller ubevisst, fra et bilde som blir redigert. Dersom det skulle være tilfelle på noen av bildene som kommer inn, kan det være at jeg spør pent om man kan sende inn det uredigerte bilde slik at en kan sjekke exif-data. :) Jeg sier ikke at jeg vil gjøre det, men det kan være at jeg gjør det. I utgangspunktet bør man jo stole på hverandre. Det er vel ingen som ønsker å jukse?

6488456[/snapback]

 

 

Jeg har hvertfall nylig funnet ut at dersom man i PS bruker Save For Web (som jeg alltid bruker når bildene skal på web), forsvinner EXIF. Ved Save As beholdes de, så det kan jo være greit å gjøre nå når det er fornuftig å ha de med.

 

Ellers en interessant, men litt krevende tema :) Kommer vel an på hvordan man tolker det. For min del er det ferietider nå, og det er det vel for flere også, derav litt laber stemmegivning/deltagelse i forrige runder(?)

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Hadde egentlig ikke trodd at dette ville være et helt håpløst tema - uansett hvor man skulle befinne seg... Men det er mulig jeg har tatt feil... Det har ikke kommet inn noen bilder enda, men det er jo fortsatt "lenge" igjen, så jeg håper og tror det kommer inn mange nok innen fristen... :)

 

Ellers kunne jeg tenke meg at alle som bidrar i konkurransen, allerede nå begynner å tenke tema for neste runde i tilfelle akkurat DU vinner! For vi vil selvsagt gjerne ha en ny runde klar allerede fra fredag, ikke sant? :)

Lenke til kommentar

Jeg kom hjem så sent i går at jeg ikke rakk å sende inn noe bilde - har ikke en gang sett på de jeg tok, men tviler vel uansett litt på om jeg klarte å realisere idéen min.

 

Pensjonisthjørnet har jeg veldig sansen for, og jeg tror det kommer til å få min stemme, men jeg er litt dratt mellom det og et par andre, så jeg avventer litt. Er ikke bildet litt skjevt, eller er det bare fortegning?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...