OgnOmm Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Uten å ha lest hele denne etter hvert svært lange tråden vil jeg legge til mine erfaringer med WOW. WoW er kanskje verdens beste spill, hvis du ser på hvor engasjerende det er. Blizzard har aldri kommet med noe dårlig produkt, og WoW er vel til nå juvelen i krona. WoW er et spill som har en helt ekstrem evne til å rive med folk, og få de til å fortsette bare litt til, hele tiden. De som klarer å "balansere" wow og real life tar feil. Punktum. For å kunne virkelig hevde deg i wow er du nødt til å raide hvertfall 4 dager i uka. Og utenom de 4 dagene må du grinde for å ha råd til å raide. Og så har vi de som sier "men jeg jobber og slikt og går på skole og bla bla men rekker jo fint å raide etter skolen/jobben og også snakke med venner selv om jeg gamer 5 dager i uka" Dere tar feil. Real life er mer enn 1 dag i uka med kamerater. Rett og slett. Nå skal jeg ikke slakte wow helt her, for jeg spiller fortsatt bittelitt, og jeg har tross alt vært altfor aktiv i 2 år snart. Det er en helt sinnsyk bra måte å bli kjent med, jeg har vært så heldig å komme inn i en helnorsk guild med 18-års grense, og festa med dem ved flere anledninger. Dette er folk jeg ikke kommer til å kutte kontakten med om jeg skulle slette wow og alt det der. Jeg mener at wow er blitt for avhengihetsskapende. Jeg visste ikke hvor dypt inne jeg var i det før jeg ble revet bort. Det var en EKSTREM befrielse å ikke ha det gnaget om at jeg mister dkp/epix fordi jeg måtte jobbe overtid en dag. For det var stort sett bare noe overtid som kunne holde meg unna å raide. Å kunne bli med på kino og ta på meg mer jobbing, bare slappe av og se en film, og ikke minst kose meg med maten er noe jeg ikke visste om på nesten et helt år. Tragisk men sant. Det verste er at jeg ikke klarte å slutte selv. Ble demota fra Raidmember til member etter en periode med mye jobbing og styr. Først da klarte jeg å rive meg løs.
Ingar123 Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Uten å ha lest hele denne etter hvert svært lange tråden vil jeg legge til mine erfaringer med WOW. WoW er kanskje verdens beste spill, hvis du ser på hvor engasjerende det er. Blizzard har aldri kommet med noe dårlig produkt, og WoW er vel til nå juvelen i krona. WoW er et spill som har en helt ekstrem evne til å rive med folk, og få de til å fortsette bare litt til, hele tiden. De som klarer å "balansere" wow og real life tar feil. Punktum. For å kunne virkelig hevde deg i wow er du nødt til å raide hvertfall 4 dager i uka. Og utenom de 4 dagene må du grinde for å ha råd til å raide. Og så har vi de som sier "men jeg jobber og slikt og går på skole og bla bla men rekker jo fint å raide etter skolen/jobben og også snakke med venner selv om jeg gamer 5 dager i uka" Dere tar feil. Real life er mer enn 1 dag i uka med kamerater. Rett og slett. Nå skal jeg ikke slakte wow helt her, for jeg spiller fortsatt bittelitt, og jeg har tross alt vært altfor aktiv i 2 år snart. Det er en helt sinnsyk bra måte å bli kjent med, jeg har vært så heldig å komme inn i en helnorsk guild med 18-års grense, og festa med dem ved flere anledninger. Dette er folk jeg ikke kommer til å kutte kontakten med om jeg skulle slette wow og alt det der. Jeg mener at wow er blitt for avhengihetsskapende. Jeg visste ikke hvor dypt inne jeg var i det før jeg ble revet bort. Det var en EKSTREM befrielse å ikke ha det gnaget om at jeg mister dkp/epix fordi jeg måtte jobbe overtid en dag. For det var stort sett bare noe overtid som kunne holde meg unna å raide. Å kunne bli med på kino og ta på meg mer jobbing, bare slappe av og se en film, og ikke minst kose meg med maten er noe jeg ikke visste om på nesten et helt år. Tragisk men sant. Det verste er at jeg ikke klarte å slutte selv. Ble demota fra Raidmember til member etter en periode med mye jobbing og styr. Først da klarte jeg å rive meg løs. 7599948[/snapback] Mye bra i det du sier. Men dette er jeg ikke helt enig i: "De som klarer å "balansere" wow og real life tar feil. Punktum. For å kunne virkelig hevde deg i wow er du nødt til å raide hvertfall 4 dager i uka." Du trenger ikke raide 4 ganger i uka og streve etter det beste utstyret for å ha det gøy med wow. Du kan inn kose deg i den fine verdenen, ta litt små raid, kansje bli med pickup til mc eller zul gurub vist du har tid en kveld... Leke deg litt med rp og ha det gøy! Dette er problem for sånne som deg som føler at du må ha det beste utstyret hele tiden... Noe du aldrig kommer til å få, for det er alltid noen som har mer tid til å spille og har derfor bedre utstyr. Du ser jo nå når burning crusade kommer så er nesten alle de timene "radiderene" har brukt til å farme instances bortkastet. For meste parten av utstyret dem har sammla de siste to åra blir så og si ubruklige på lvl70.
Portalol Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 (endret) ;o avhengi yes indeed edit: HALLA OGNOMM! Endret 29. desember 2006 av Portalol
OgnOmm Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 (endret) Mye bra i det du sier. Men dette er jeg ikke helt enig i: "De som klarer å "balansere" wow og real life tar feil. Punktum. For å kunne virkelig hevde deg i wow er du nødt til å raide hvertfall 4 dager i uka." Du trenger ikke raide 4 ganger i uka og streve etter det beste utstyret for å ha det gøy med wow. Du kan inn kose deg i den fine verdenen, ta litt små raid, kansje bli med pickup til mc eller zul gurub vist du har tid en kveld... Leke deg litt med rp og ha det gøy! Dette er problem for sånne som deg som føler at du må ha det beste utstyret hele tiden... Noe du aldrig kommer til å få, for det er alltid noen som har mer tid til å spille og har derfor bedre utstyr. Du ser jo nå når burning crusade kommer så er nesten alle de timene "radiderene" har brukt til å farme instances bortkastet. For meste parten av utstyret dem har sammla de siste to åra blir så og si ubruklige på lvl70. 7599993[/snapback] Du misforstår meg såvidt. Du kan såklart ha det moro med bare bittelitt raiding, men tro meg du har ikke sett hele wow. Gleden over å ha klart enda en ny jævel i en ny instance er ikke noe du opplever med PUG's i zg. Den gleden sitter igjen enda selv om jeg på en annen måte forakter spillet. EDIT: halla porta Endret 29. desember 2006 av OgnOmm
Xarus Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Følte meg veldig truffet..... Det er veldig synd, men sant det trådstarter sier.
Sink Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Mye bra i det du sier. Men dette er jeg ikke helt enig i: "De som klarer å "balansere" wow og real life tar feil. Punktum. For å kunne virkelig hevde deg i wow er du nødt til å raide hvertfall 4 dager i uka." Du trenger ikke raide 4 ganger i uka og streve etter det beste utstyret for å ha det gøy med wow. Du kan inn kose deg i den fine verdenen, ta litt små raid, kansje bli med pickup til mc eller zul gurub vist du har tid en kveld... Leke deg litt med rp og ha det gøy! Dette er problem for sånne som deg som føler at du må ha det beste utstyret hele tiden... Noe du aldrig kommer til å få, for det er alltid noen som har mer tid til å spille og har derfor bedre utstyr. Du ser jo nå når burning crusade kommer så er nesten alle de timene "radiderene" har brukt til å farme instances bortkastet. For meste parten av utstyret dem har sammla de siste to åra blir så og si ubruklige på lvl70. 7599993[/snapback] Du misforstår meg såvidt. Du kan såklart ha det moro med bare bittelitt raiding, men tro meg du har ikke sett hele wow. Gleden over å ha klart enda en ny jævel i en ny instance er ikke noe du opplever med PUG's i zg. Den gleden sitter igjen enda selv om jeg på en annen måte forakter spillet. EDIT: halla porta 7600010[/snapback] som du sier, for å faktisk oppleve wow fullt ut må man raide flere dager i uka, menmen har vært kos å spille med deg ognomm ;p tror jeg gir meg jeg også.
Ingar123 Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Nytter ikke å tenke sånn. Man får aldrig oppleve det fullt ut.. fks når man endelig klarte mc så kom bwl etter det aq.... osv. Vist man skall oppleve det fullt ut må man spille i evigheter eller til blizzard finner ut at di ikke vill holde det i gang lenger..
OgnOmm Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Nytter ikke å tenke sånn. Man får aldrig oppleve det fullt ut.. fks når man endelig klarte mc så kom bwl etter det aq.... osv.Vist man skall oppleve det fullt ut må man spille i evigheter eller til blizzard finner ut at di ikke vill holde det i gang lenger.. 7600081[/snapback] Det er jo i bunn og grunn sant. Alle vet jo at du ikke blir ferdig med wow. MEN... du kan fortsatt konkurrere med andre guilds. Og jeg kommer fortsatt tilbake til det med å klare en nye boss. Det gledesjublet på VT da.... Det opplever du ikke uten å være hardcore og da har vært altfor aktiv. Nå har jo blizzard gjort noe med dette i expansion, men for min del er hardcore dagene over.
Kjobben Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 (endret) Mitt guild raida 3 dager i uka, før vi tok juleferie, og vi greide 5 bosser i naxx relativt kjapt. Så man trenger ikke å være så jævla hardcore gamer for å komme langt i dette spillet. Seff må man bruke litt tid, kanskje litt mer enn i andre spill, men det trenger ikke å bety at man må bruke hver dag hele året for å komme lenger. WoW er ett avhengighetsvekkende spill, ja! Men har du noe selvbeherskelse i deg, klarer du å holde deg unna. Det er ikke så forbanna avhengighetsvekkende at man MÅ inn på spillet hver fobanna dag, at man MÅ grinde litt gold, at man MÅ raide den og den dagen. Dette spillet skal være gøy, og ikke en jobb. Hvertfall sånn jeg ser det. EDIT: Leif Endret 29. desember 2006 av Kjobben
Gjest medlem-77217 Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Synes at historien/idèn bak World of Warcraft er helt ubeskrivelig god. Det faktum at du må spille en del for å få det "ferdig" (oppnå høyeste level, raide litt osv.) er jo dog litt verre. Også det at du må betale for å spille det. Jeg mener. Er det ikke nok at vi MÅ kjøpe spillet? Det går jo ikke ann å lage accounter uten å kjøpe det (serial), så det skulle jo stoppe 98% av pirat kopieringen..!
Blacki Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 (endret) jaja.. kommer seg litt i denne tråden.. Første steg er vel å innse at man har et problem.. Ikke alle som låser seg inne i 2 år, men virker som en del unge ikke klarer å se egne begrensniger i spille. Edit: hvorfor er det ingen som samler seg å spille RPG med "penn & papir" lenger? eller glimrende strategi/table games som warehammer 40.000? Endret 29. desember 2006 av Blacki
Felhart Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Spiller selv WoW, og må si jeg muligens er heldig? Jeg har en level 60 mage, i en highend guild som er i Naxxramas, og er en av de mer aktive. Spiller vel en max 4 timer hver dag og har god tid til det sosiale, lekser og hobbyen min Fotball. Er en av de beste magene i guilden selvom jeg må stå over noen raids p.g.a fotballtrening, venner etc. Jeg klarer og inrette meg, og er heller ikke frista til og spille mer. Men Blizzard som sier de syns det at mange blir avhengige er trist, burde slutte med ting som å gjøre f.eks PVP systemet som det er nå, for da føler du at du må spille mer, og blir gjerne sittende hele dagen. -Cynical- Eodor Ragnaros
Kontorstol Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Jeg kjenner jeg har sett meg lei på alle som selger livet sitt og lever i en evig fantasiverden. Det nye dopet på marked heter verken ectasy, eller hash. Det heter World Of Warcraft.. Eller blant brukere : WOW. Mens noen sprøyter inn stoff, er det noen som spiller. Det går rett inn, og en kan simpelthen ikke få nok. Det er nemlig svært mange likheter, bortsett fra at World Of Warcraft er like dyrt hver gang. Jeg er blir lei meg når jeg ser at det som en gang var gode venner, stadig melder seg mer og mer ut. Har ikke lengre tid til å snakke, har ikke lengre tid til lekser. Møter aldri opp, eller retter seg etter noe. Skolen, den blir ikke lenger med på prioriteringslista som toppes med raids og andre "viktige" operasjoner.Jeg vil nå finne ut hvor mange av dere som virkelig er imot spillet. Kjekt hvis noen kan komme med synspunkter og deres meninger.. Dette er sinnsykt, mener jeg. Dette gjelder selfølgelig flere spill, men World Of Warcraft er det jeg har bitt meg mest merke i.. Respekterer selfølgelig at folk spiller så lenge de begrenser seg.. 6649173[/snapback] Jeg kunne ikke sagt det bedre selv! WOW burde forbys i norge, men då ville nok en god del spillere flytet til utlandet
Vod kaNockers Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Jeg spiller ikke WOW fordi jeg er redd jeg blir avhengig av det akkurat som mange andre. Som de i South Park sier "I have a life".
misterpogo Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Spilte WoW i 1+ månede, men merka ikke noen "avhegighets" syndrom. Så jeg slutta pga. behovet for grinding/lvl i spillet
Amaranth Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 (endret) Edit: hvorfor er det ingen som samler seg å spille RPG med "penn & papir" lenger? eller glimrende strategi/table games som warehammer 40.000? 7601886[/snapback] Hehe, ja. Må si meg evig enig der. Folk som bruker timesvis på raiding i WoW nesten hver dag har har fanken meg ingenting de skulle ha sagt om hvorvidt litt god gammeldags PnP spilling kun er for sære nerder. Våkn opp, du er en. Mange hadde sikkert hatt godt av å samles rundt et bord, face to face med noen gode venner for så å begi seg løs på nye utfordringer som et avbrekk til vanlig raiding, er jo litt mer sosialt, morro og greier. Drepe Onyxia med terning i stedet for mus anyone? Endret 29. desember 2006 av Amaranth
Cappo Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Jeg kjenner jeg har sett meg lei på alle som selger livet sitt og lever i en evig fantasiverden. Det nye dopet på marked heter verken ectasy, eller hash. Det heter World Of Warcraft.. Eller blant brukere : WOW. Mens noen sprøyter inn stoff, er det noen som spiller. Det går rett inn, og en kan simpelthen ikke få nok. Det er nemlig svært mange likheter, bortsett fra at World Of Warcraft er like dyrt hver gang. Jeg er blir lei meg når jeg ser at det som en gang var gode venner, stadig melder seg mer og mer ut. Har ikke lengre tid til å snakke, har ikke lengre tid til lekser. Møter aldri opp, eller retter seg etter noe. Skolen, den blir ikke lenger med på prioriteringslista som toppes med raids og andre "viktige" operasjoner.Jeg vil nå finne ut hvor mange av dere som virkelig er imot spillet. Kjekt hvis noen kan komme med synspunkter og deres meninger.. Dette er sinnsykt, mener jeg. Dette gjelder selfølgelig flere spill, men World Of Warcraft er det jeg har bitt meg mest merke i.. Respekterer selfølgelig at folk spiller så lenge de begrenser seg.. 6649173[/snapback] Jeg kunne ikke sagt det bedre selv! WOW burde forbys i norge, men då ville nok en god del spillere flytet til utlandet 7601951[/snapback] Ja, ok! Må være en av trådens dummeste utsagn spør du meg om du faktisk mener det du skriver. Skal du forby alt som er vanedannende? Røyk og alkohol er forsåvidt ting som er mulig å forby til en viss grad. Men hva med andre ting som du kan være avhengig av? Hva med f.eks sex, biler, motorsykler, og diverse adrenalinkick generelt. Skal vi forby det også da fordi det er vanedannende og kan være skadelig for deg? Dummeste jeg har hørt... Hvis folk har lyst til å sitte inne hele tiden og bare spille spill, hvis folk ikke har lyst til å ha mange venner de kan henge sammen med, ja, hvilken rett har du til å bry deg om hvilke valg de tar? Så lenge du ikke bryter noen lover så er det absolutt ingen som har noe som helst med hva du velger å gjøre. Ikke alle har samme kriterier for et godt liv som du og du har ingen rett til å tvinge på andre personer dine meninger og kriterier. Og hvis du er sur på WoW fordi du har mistet en eller flerer venner til dette spillet, så kan jeg si til deg først som sist, at da var de ikke mye til venner i utgangspunktet. Slutt og grin over spilt melk og skaff deg noen nye venner. Så kanskje det er de som sitter her og syter og klager som burde få seg et liv? Tenkt på det? Og hvis en ikke spiller WoW, hvorfor henge her på WoW delen av forumet da? Og for de som måtte lure: Ja, jeg spiller mye WoW. Ja, jeg har et sosialt liv. Ja, jeg har mange nok IRL venner. Ja, jeg er utmerket fornøyd med hvordan jeg har det.
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Edit: hvorfor er det ingen som samler seg å spille RPG med "penn & papir" lenger? eller glimrende strategi/table games som warehammer 40.000? 7601886[/snapback] Hehe, ja. Må si meg evig enig der. Folk som bruker timesvis på raiding i WoW nesten hver dag har har fanken meg ingenting de skulle ha sagt om hvorvidt litt god gammeldags PnP spilling kun er for sære nerder. Våkn opp, du er en. Mange hadde sikkert hatt godt av å samles rundt et bord, face to face med noen gode venner for så å begi seg løs på nye utfordringer som et avbrekk til vanlig raiding, er jo litt mer sosialt, morro og greier. Drepe Onyxia med terning i stedet for mus anyone? 7602605[/snapback] Denne tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=686921 vil nok passe for dere.
chaiz Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Har vert mye fram og tilbake her, og jeg er enig med begge parter. Jeg har selv spilt wow en god stund, men har pause nå. Wow er et bra spill som det er lett å bli avhengig av, og hvis man føler at man selv eller nære venner bruker litt for lang tid for pc'en med wow bør noe gjøres. Men det er først og fremst deres eget valg å spille. Det å måtte raide 4 ganger i uken for å hevde seg med de andre syns jeg bare er tull. Dette spillet skal være gøy, og ikke en jobb. Ingen MÅ raide. Selve poenget med spillet er temmelig idiotisk, du skal bruke hundrevis av timer bare for å bli bedre, få bedre ting osv. Også er Blizzard så smarte/sleipe at de aldri lar deg få bli ferdig, kommer alltid ut noe nytt, bedre og vanskeligere. Du blir aldri ferdig!! og det er det som er så avhengighetsskapende: spillet tar aldri slutt! Enig med Kjobben, handler kun om selvbeherskelse!
Blacki Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 poenge er vel at det er en del unge folk i 14-15 års alder +/- som ikke helt vet sitt beste altid (er faktisk litt ok med en grei utdanelse for og så få en jobb som kan betale livets øvrige gleder..) For meg så må folk spille til de blir grønne i tryne (skjønner jo at det er jævli gøy osv.), men litt synd om en av de viktigeste perioden av livet skal gå med til WOW spilling. Er vel bare et faktum at en del ikke klarer å sette grenser selv. At en 23 åring gir faen for å spille wow er en ting, men hadde aldri godttatt om mine unger skulle brukt 5-6 timer++ hver dag til dette spille. Er ikke på løye at det er påvist hjertefeil og annet shit oss undgdom helt nede i 13-14 års alder. Og da tenker jeg pga. livstill! Blir mye moral, men synes nå folk skal tenke seg om 2 ganger før de kaster seg inn i slike spill som nesten krever en arbeidsdag med spilling hver dag for å henge med i spillet..
Anbefalte innlegg